Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 378d8bdd authored by Toivanen Suvi Leena Anneli's avatar Toivanen Suvi Leena Anneli
Browse files

Loin kentän, tasot ja pelaajan aliohjelmilla, jotta saadaan txt tiedostosta...

Loin kentän, tasot ja pelaajan aliohjelmilla, jotta saadaan txt tiedostosta niille paikat. Tällä hetkellä ohjelma ei löydä content kansiota ja sen vuoksi todennäköisesti kaatuu.
parent 50040806
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
.DS_Store 0 → 100644
File added
...@@ -23,14 +23,16 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame ...@@ -23,14 +23,16 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
private const int RUUDUN_KOKO = 40; private const int RUUDUN_KOKO = 40;
private PlatformCharacter pomppuPossu; private PlatformCharacter pomppuPossu;
// private Image _pomppuPossunKuva = LoadImage("pomppupossu.png"); // private Image pomppuPossunKuva = LoadImage("pomppupossu.png");
// private Image _porkkanaKuva = LoadImage("porkkananKuva.png"); // private Image porkkanaKuva = LoadImage("porkkananKuva.png");
// private SoundEffect _pisteAani = LoadSoundEffect("maali.wav"); // private SoundEffect _pisteAani = LoadSoundEffect("maali.wav");
public override void Begin() public override void Begin()
{ {
Gravity = new Vector(0, -1000); Gravity = new Vector(0, -1000);
LuoKentta();
Level.Size = new Vector(1920, 1080); Level.Size = new Vector(1920, 1080);
SetWindowSize(1920, 1080); SetWindowSize(1920, 1080);
...@@ -39,10 +41,10 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame ...@@ -39,10 +41,10 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
Level.CreateBorders(); Level.CreateBorders();
Level.Background.Color = Color.SpringGreen; Level.Background.Color = Color.SpringGreen;
PlatformCharacter pomppuPossu = new PlatformCharacter(30, 80, Shape.Rectangle); // PlatformCharacter pomppuPossu = new PlatformCharacter(30, 80, Shape.Rectangle);
// pomppuPossu.Image = _pomppuPossunKuva; // pomppuPossu.Image = _pomppuPossunKuva;
pomppuPossu.Mass = 4.0; //pomppuPossu.Mass = 4.0;
Add(pomppuPossu); // Add(pomppuPossu);
...@@ -61,19 +63,42 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame ...@@ -61,19 +63,42 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
AddCollisionHandler<PhysicsObject, Megaporkkanat>(pomppuPossu, megaporkkana, TormattiinEsineeseen); AddCollisionHandler<PhysicsObject, Megaporkkanat>(pomppuPossu, megaporkkana, TormattiinEsineeseen);
Add(megaporkkana); Add(megaporkkana);
} }
// tein version jossa tasot luodaan omalla aliohjelmalla
for (int i = 0; i < 5; i++) //for (int i = 0; i < 5; i++)
{ //{
Tasot paikallaan = new Tasot(150, 20); // Tasot paikallaan = new Tasot(150, 20);
paikallaan.MakeStatic(); // paikallaan.MakeStatic();
paikallaan.Position = RandomGen.NextVector(Level.BoundingRect); // paikallaan.Position = RandomGen.NextVector(Level.BoundingRect);
Add(paikallaan); // Add(paikallaan);
} //}
Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
} }
// loin kentän aliohjelmaa käyttäen, jotta saadaan
private void LuoKentta()
{
TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1.txt");
kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
}
private void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
{
Tasot taso = new Tasot(leveys, korkeus);
taso.Position = paikka;
Add(taso);
}
private void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
{
pomppuPossu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
pomppuPossu.Position = paikka;
pomppuPossu.Mass = 4.0;
//pomppuPossu.Image = pomppuPossunKuva;
//AddCollisionHandler(pomppuPossu, "tahti", TormaaTahteen);
Add(pomppuPossu);
}
private void Liikuta(PlatformCharacter pomppuPossu, double nopeus) private void Liikuta(PlatformCharacter pomppuPossu, double nopeus)
{ {
pomppuPossu.Walk(nopeus); pomppuPossu.Walk(nopeus);
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment