From 378d8bdde28e46b25548ae1ba5b7b4492634f826 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Toivanen Suvi Leena Anneli <suvi.l.a.toivanen@student.jyu.fi> Date: Wed, 26 Mar 2025 18:03:36 +0200 Subject: [PATCH] =?UTF-8?q?Loin=20kent=C3=A4n,=20tasot=20ja=20pelaajan=20a?= =?UTF-8?q?liohjelmilla,=20jotta=20saadaan=20txt=20tiedostosta=20niille=20?= =?UTF-8?q?paikat.=20T=C3=A4ll=C3=A4=20hetkell=C3=A4=20ohjelma=20ei=20l?= =?UTF-8?q?=C3=B6yd=C3=A4=20content=20kansiota=20ja=20sen=20vuoksi=20toden?= =?UTF-8?q?n=C3=A4k=C3=B6isesti=20kaatuu.?= MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=UTF-8 Content-Transfer-Encoding: 8bit --- .DS_Store | Bin 0 -> 6148 bytes .../pomppu possu/pomppu possu.cs" | 53 +++++++++++++----- 2 files changed, 39 insertions(+), 14 deletions(-) create mode 100644 .DS_Store diff --git a/.DS_Store b/.DS_Store new file mode 100644 index 0000000000000000000000000000000000000000..2d657bb3152e5309b31e9e26d7d540296806d600 GIT binary patch literal 6148 zcmeH~L2uJA6vv;pKvOED9+=o=QY5a`Sg4AIxP-1daNx2aH~=aMsURYat0r9!QKei5 zABH3QBzztCKiiwgMiHlNLVl6`x1arN`6t<qiAW3=iBHreA{U9(xr6Kv#_gOg*@p47 zpn}JEp2-h!CS%ljKx>wOC2+F|@ZNQ3Mia^?ZSG&OgSOqD%G4sx`^C#*X7>4MJj>Fe z+}ryhHa4AGw_9$@?YQs4PjVTSQMo9F(fke9UP_t8XXPk<l}?u9?!5z<mr<He<|-gf zCg}3^b($w~Ih2b$DO7Bz8{D?r9(T8^%75JNdA{FY^}K4|-|u;YfxlX{-K_@?pB{}r zXVYAM(bxsfC1rPwp2=4f&ewAs&ht#>AK~NvZ91YudPXC90o|o3B~3DDYm(_uK?{62 zzLZKub4t;LsBixk^&8#qS5EhSRrLow?@|BBU*Mi#A+WV@8U7k17f`ElY<4{a%-(Q2 z*E7AH)e^7-ZZH8pA3P-1z-X;i9UaKj69DSKtqf)L>kswV0S%1STH%2S9SYT<!aOmA zc{vCjj`qOxueIuM5^83QV`diSg(A$uLwKq?i9oB(EdfiQNnle~yL|s2u7CeGgKW(b zumt`q0>T-Eqal`L?$%3-<Ga>FdXL1${c5c$1ev*xRe`VKZ6sxA^SA&FjMiG=f!QAc Mg~4W)z?BmC1&3>~ssI20 literal 0 HcmV?d00001 diff --git "a/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs" "b/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs" index 60d6f26..624a568 100644 --- "a/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs" +++ "b/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs" @@ -23,14 +23,16 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame private const int RUUDUN_KOKO = 40; private PlatformCharacter pomppuPossu; - // private Image _pomppuPossunKuva = LoadImage("pomppupossu.png"); - // private Image _porkkanaKuva = LoadImage("porkkananKuva.png"); + // private Image pomppuPossunKuva = LoadImage("pomppupossu.png"); + // private Image porkkanaKuva = LoadImage("porkkananKuva.png"); // private SoundEffect _pisteAani = LoadSoundEffect("maali.wav"); public override void Begin() { Gravity = new Vector(0, -1000); + + LuoKentta(); Level.Size = new Vector(1920, 1080); SetWindowSize(1920, 1080); @@ -39,10 +41,10 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame Level.CreateBorders(); Level.Background.Color = Color.SpringGreen; - PlatformCharacter pomppuPossu = new PlatformCharacter(30, 80, Shape.Rectangle); + // PlatformCharacter pomppuPossu = new PlatformCharacter(30, 80, Shape.Rectangle); // pomppuPossu.Image = _pomppuPossunKuva; - pomppuPossu.Mass = 4.0; - Add(pomppuPossu); + //pomppuPossu.Mass = 4.0; + // Add(pomppuPossu); @@ -61,19 +63,42 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame AddCollisionHandler<PhysicsObject, Megaporkkanat>(pomppuPossu, megaporkkana, TormattiinEsineeseen); Add(megaporkkana); } - - for (int i = 0; i < 5; i++) - { - Tasot paikallaan = new Tasot(150, 20); - paikallaan.MakeStatic(); - paikallaan.Position = RandomGen.NextVector(Level.BoundingRect); - Add(paikallaan); - } + // tein version jossa tasot luodaan omalla aliohjelmalla + //for (int i = 0; i < 5; i++) + //{ + // Tasot paikallaan = new Tasot(150, 20); + // paikallaan.MakeStatic(); + // paikallaan.Position = RandomGen.NextVector(Level.BoundingRect); + // Add(paikallaan); + //} Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); } - + // loin kentän aliohjelmaa käyttäen, jotta saadaan + private void LuoKentta() + { + TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1.txt"); + kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); + kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); + Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); + } + + private void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) + { + Tasot taso = new Tasot(leveys, korkeus); + taso.Position = paikka; + Add(taso); + } + private void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) + { + pomppuPossu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); + pomppuPossu.Position = paikka; + pomppuPossu.Mass = 4.0; + //pomppuPossu.Image = pomppuPossunKuva; + //AddCollisionHandler(pomppuPossu, "tahti", TormaaTahteen); + Add(pomppuPossu); + } private void Liikuta(PlatformCharacter pomppuPossu, double nopeus) { pomppuPossu.Walk(nopeus); -- GitLab