diff --git a/.DS_Store b/.DS_Store
new file mode 100644
index 0000000000000000000000000000000000000000..2d657bb3152e5309b31e9e26d7d540296806d600
Binary files /dev/null and b/.DS_Store differ
diff --git "a/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs" "b/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs"
index 60d6f2667f3b7fd9c0c45f341bc2590d259f7c79..624a56885fba52eb4fd7f5d19db0deeb9837e133 100644
--- "a/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs"	
+++ "b/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs"	
@@ -23,14 +23,16 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
     private const int RUUDUN_KOKO = 40;
 
     private PlatformCharacter pomppuPossu;
-   // private Image _pomppuPossunKuva = LoadImage("pomppupossu.png");
-   // private Image _porkkanaKuva = LoadImage("porkkananKuva.png");
+   // private Image pomppuPossunKuva = LoadImage("pomppupossu.png");
+   // private Image porkkanaKuva = LoadImage("porkkananKuva.png");
 
    // private SoundEffect _pisteAani = LoadSoundEffect("maali.wav");
 
     public override void Begin()
     {
         Gravity = new Vector(0, -1000);
+
+        LuoKentta();
         
         Level.Size = new Vector(1920, 1080);
         SetWindowSize(1920, 1080);
@@ -39,10 +41,10 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
         Level.CreateBorders();
         Level.Background.Color = Color.SpringGreen;
 
-        PlatformCharacter pomppuPossu = new PlatformCharacter(30, 80, Shape.Rectangle);
+       // PlatformCharacter pomppuPossu = new PlatformCharacter(30, 80, Shape.Rectangle);
        // pomppuPossu.Image = _pomppuPossunKuva;
-       pomppuPossu.Mass = 4.0;
-        Add(pomppuPossu);
+       //pomppuPossu.Mass = 4.0;
+       // Add(pomppuPossu);
         
         
 
@@ -61,19 +63,42 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
             AddCollisionHandler<PhysicsObject, Megaporkkanat>(pomppuPossu, megaporkkana, TormattiinEsineeseen);
             Add(megaporkkana);
         }
-        
-        for (int i = 0; i < 5; i++)
-        {
-            Tasot paikallaan = new Tasot(150, 20);
-            paikallaan.MakeStatic();
-            paikallaan.Position = RandomGen.NextVector(Level.BoundingRect);
-            Add(paikallaan);
-        }
+        // tein version jossa tasot luodaan omalla aliohjelmalla 
+        //for (int i = 0; i < 5; i++)
+        //{
+        //    Tasot paikallaan = new Tasot(150, 20);
+        //    paikallaan.MakeStatic();
+        //    paikallaan.Position = RandomGen.NextVector(Level.BoundingRect);
+        //    Add(paikallaan);
+        //}
         
         
         Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
     }
-    
+    // loin kentän aliohjelmaa käyttäen, jotta saadaan 
+    private void LuoKentta()
+    {
+        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1.txt");
+        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
+        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
+        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
+    }
+
+    private void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
+    {
+        Tasot taso = new Tasot(leveys, korkeus);
+        taso.Position = paikka;
+        Add(taso);
+    }
+    private void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
+    {
+        pomppuPossu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
+        pomppuPossu.Position = paikka;
+        pomppuPossu.Mass = 4.0;
+        //pomppuPossu.Image = pomppuPossunKuva;
+        //AddCollisionHandler(pomppuPossu, "tahti", TormaaTahteen);
+        Add(pomppuPossu);
+    }
     private void Liikuta(PlatformCharacter pomppuPossu, double nopeus)
     {
         pomppuPossu.Walk(nopeus);