diff --git a/.DS_Store b/.DS_Store new file mode 100644 index 0000000000000000000000000000000000000000..2d657bb3152e5309b31e9e26d7d540296806d600 Binary files /dev/null and b/.DS_Store differ diff --git "a/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs" "b/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs" index 60d6f2667f3b7fd9c0c45f341bc2590d259f7c79..624a56885fba52eb4fd7f5d19db0deeb9837e133 100644 --- "a/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs" +++ "b/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs" @@ -23,14 +23,16 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame private const int RUUDUN_KOKO = 40; private PlatformCharacter pomppuPossu; - // private Image _pomppuPossunKuva = LoadImage("pomppupossu.png"); - // private Image _porkkanaKuva = LoadImage("porkkananKuva.png"); + // private Image pomppuPossunKuva = LoadImage("pomppupossu.png"); + // private Image porkkanaKuva = LoadImage("porkkananKuva.png"); // private SoundEffect _pisteAani = LoadSoundEffect("maali.wav"); public override void Begin() { Gravity = new Vector(0, -1000); + + LuoKentta(); Level.Size = new Vector(1920, 1080); SetWindowSize(1920, 1080); @@ -39,10 +41,10 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame Level.CreateBorders(); Level.Background.Color = Color.SpringGreen; - PlatformCharacter pomppuPossu = new PlatformCharacter(30, 80, Shape.Rectangle); + // PlatformCharacter pomppuPossu = new PlatformCharacter(30, 80, Shape.Rectangle); // pomppuPossu.Image = _pomppuPossunKuva; - pomppuPossu.Mass = 4.0; - Add(pomppuPossu); + //pomppuPossu.Mass = 4.0; + // Add(pomppuPossu); @@ -61,19 +63,42 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame AddCollisionHandler<PhysicsObject, Megaporkkanat>(pomppuPossu, megaporkkana, TormattiinEsineeseen); Add(megaporkkana); } - - for (int i = 0; i < 5; i++) - { - Tasot paikallaan = new Tasot(150, 20); - paikallaan.MakeStatic(); - paikallaan.Position = RandomGen.NextVector(Level.BoundingRect); - Add(paikallaan); - } + // tein version jossa tasot luodaan omalla aliohjelmalla + //for (int i = 0; i < 5; i++) + //{ + // Tasot paikallaan = new Tasot(150, 20); + // paikallaan.MakeStatic(); + // paikallaan.Position = RandomGen.NextVector(Level.BoundingRect); + // Add(paikallaan); + //} Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); } - + // loin kentän aliohjelmaa käyttäen, jotta saadaan + private void LuoKentta() + { + TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1.txt"); + kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); + kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); + Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); + } + + private void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) + { + Tasot taso = new Tasot(leveys, korkeus); + taso.Position = paikka; + Add(taso); + } + private void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) + { + pomppuPossu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); + pomppuPossu.Position = paikka; + pomppuPossu.Mass = 4.0; + //pomppuPossu.Image = pomppuPossunKuva; + //AddCollisionHandler(pomppuPossu, "tahti", TormaaTahteen); + Add(pomppuPossu); + } private void Liikuta(PlatformCharacter pomppuPossu, double nopeus) { pomppuPossu.Walk(nopeus);