Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit da5e1348 authored by sailyts's avatar sailyts
Browse files

Viimeinen päivitys, peli tarkastettu 100%

parent da6856bc
Branches master
No related tags found
No related merge requests found
......@@ -31,11 +31,15 @@ public class Vihollinen : PhysicsObject
}
}
///@author Teemu Säily
///@version 23.4.2020
/// <summary>
///
/// </summary>
public class Harjoitustyo : PhysicsGame
{
private const int koko = 80;
private const int panoksenKoko = 20;
private const int KOKO = 80;
private const int PANOKSEN_KOKO = 20;
private IntMeter pisteLaskuri;
private Vector[] vihuSpawnit = new Vector[5];
private Vector[] tykkiSpawnit = new Vector[20];
......@@ -50,7 +54,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame
/// </summary>
public override void Begin()
{
TeeKenttä();
TeeKentta();
MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", "Aloita peli", "Lopeta");
Add(alkuValikko);
alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli);
......@@ -113,7 +117,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame
{
if (tykkiLuku > 0)
{
PhysicsObject tykki = new PhysicsObject(koko, koko, Shape.Rectangle);
PhysicsObject tykki = new PhysicsObject(KOKO, KOKO, Shape.Rectangle);
tykki.Position = LahinTykkiSpawn();
tykki.Color = Color.ForestGreen;
tykki.Image = LoadImage("tykki");
......@@ -144,7 +148,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame
/// <param name="tykki">Ampuva tykki</param>
private void AmmuTykillä(PhysicsObject tykki)
{
PhysicsObject panos = new PhysicsObject(panoksenKoko, panoksenKoko);
PhysicsObject panos = new PhysicsObject(PANOKSEN_KOKO, PANOKSEN_KOKO);
panos.IgnoresGravity = true;
panos.Shape = Shape.Circle;
panos.Color = Color.BloodRed;
......@@ -206,7 +210,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame
/// <summary>
/// Tekee peliin kentän tekstitiedostosta
/// </summary>
private void TeeKenttä()
private void TeeKentta()
{
TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("Leveli");
kentta.SetTileMethod('l', LuoLattia, "lattia");
......@@ -214,7 +218,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame
kentta.SetTileMethod('p', LuoSpawni, "tykkien spawnipisteet", 'p');
kentta.SetTileMethod('k', LuoPisteLaskuri, "pistelaskuri");
kentta.SetTileMethod('s', LuoTakaSeina, "takaseinä");
kentta.Execute(koko, koko);
kentta.Execute(KOKO, KOKO);
kentta.Optimize('l');
Level.Size = new Vector(1000, 800);
Level.Background.Image = LoadImage("taustakuva");
......@@ -234,7 +238,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame
/// <param name="kuvanNimi">Lattian haluttu kuva</param>
private void LuoLattia(Vector paikka, double korkeus, double leveys, string kuvanNimi)
{
PhysicsObject lattia = new PhysicsObject(koko, koko);
PhysicsObject lattia = new PhysicsObject(KOKO, KOKO);
lattia.Position = paikka;
lattia.Image = LoadImage("tiili");
lattia.MakeStatic();
......@@ -254,7 +258,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame
/// <param name="kuvanNimi">Seinän kuva</param>
private void LuoTakaSeina(Vector paikka, double korkeus, double leveys, string kuvanNimi)
{
PhysicsObject takaSeina = new PhysicsObject(koko, koko);
PhysicsObject takaSeina = new PhysicsObject(KOKO, KOKO);
takaSeina.Position = paikka;
takaSeina.Color = Color.Blue;
takaSeina.MakeStatic();
......@@ -291,7 +295,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame
/// <param name="tunniste">Viholliselle vai tykille</param>
private void LuoSpawni(Vector paikka, double korkeus, double leveys, string kuvanNimi, char tunniste)
{
PhysicsObject spawn = new PhysicsObject(koko, koko);
PhysicsObject spawn = new PhysicsObject(KOKO, KOKO);
spawn.IgnoresCollisionResponse = true;
spawn.IgnoresGravity = true;
spawn.Position = paikka;
......@@ -376,7 +380,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame
/// </summary>
private void LuoVihu()
{
Vihollinen vihu = new Vihollinen(koko, koko);
Vihollinen vihu = new Vihollinen(KOKO, KOKO);
vihu.Color = Color.BloodRed;
vihu.Shape = Shape.Circle;
vihu.Mass = 1000;
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment