diff --git "a/Harjoitusty\303\266/Harjoitusty\303\266/Fysiikkapeli.cs" "b/Harjoitusty\303\266/Harjoitusty\303\266/Fysiikkapeli.cs" index 49888d8863ec8ec4b308326ef6fa750bd1445853..0f50a4f3cdc283eeedfe631e17717da8486f4c2e 100644 --- "a/Harjoitusty\303\266/Harjoitusty\303\266/Fysiikkapeli.cs" +++ "b/Harjoitusty\303\266/Harjoitusty\303\266/Fysiikkapeli.cs" @@ -31,11 +31,15 @@ public class Vihollinen : PhysicsObject } } - +///@author Teemu Säily +///@version 23.4.2020 +/// <summary> +/// +/// </summary> public class Harjoitustyo : PhysicsGame { - private const int koko = 80; - private const int panoksenKoko = 20; + private const int KOKO = 80; + private const int PANOKSEN_KOKO = 20; private IntMeter pisteLaskuri; private Vector[] vihuSpawnit = new Vector[5]; private Vector[] tykkiSpawnit = new Vector[20]; @@ -50,7 +54,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame /// </summary> public override void Begin() { - TeeKenttä(); + TeeKentta(); MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", "Aloita peli", "Lopeta"); Add(alkuValikko); alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); @@ -113,7 +117,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame { if (tykkiLuku > 0) { - PhysicsObject tykki = new PhysicsObject(koko, koko, Shape.Rectangle); + PhysicsObject tykki = new PhysicsObject(KOKO, KOKO, Shape.Rectangle); tykki.Position = LahinTykkiSpawn(); tykki.Color = Color.ForestGreen; tykki.Image = LoadImage("tykki"); @@ -144,7 +148,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame /// <param name="tykki">Ampuva tykki</param> private void AmmuTykillä(PhysicsObject tykki) { - PhysicsObject panos = new PhysicsObject(panoksenKoko, panoksenKoko); + PhysicsObject panos = new PhysicsObject(PANOKSEN_KOKO, PANOKSEN_KOKO); panos.IgnoresGravity = true; panos.Shape = Shape.Circle; panos.Color = Color.BloodRed; @@ -206,7 +210,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame /// <summary> /// Tekee peliin kentän tekstitiedostosta /// </summary> - private void TeeKenttä() + private void TeeKentta() { TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("Leveli"); kentta.SetTileMethod('l', LuoLattia, "lattia"); @@ -214,7 +218,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame kentta.SetTileMethod('p', LuoSpawni, "tykkien spawnipisteet", 'p'); kentta.SetTileMethod('k', LuoPisteLaskuri, "pistelaskuri"); kentta.SetTileMethod('s', LuoTakaSeina, "takaseinä"); - kentta.Execute(koko, koko); + kentta.Execute(KOKO, KOKO); kentta.Optimize('l'); Level.Size = new Vector(1000, 800); Level.Background.Image = LoadImage("taustakuva"); @@ -234,7 +238,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame /// <param name="kuvanNimi">Lattian haluttu kuva</param> private void LuoLattia(Vector paikka, double korkeus, double leveys, string kuvanNimi) { - PhysicsObject lattia = new PhysicsObject(koko, koko); + PhysicsObject lattia = new PhysicsObject(KOKO, KOKO); lattia.Position = paikka; lattia.Image = LoadImage("tiili"); lattia.MakeStatic(); @@ -254,7 +258,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame /// <param name="kuvanNimi">Seinän kuva</param> private void LuoTakaSeina(Vector paikka, double korkeus, double leveys, string kuvanNimi) { - PhysicsObject takaSeina = new PhysicsObject(koko, koko); + PhysicsObject takaSeina = new PhysicsObject(KOKO, KOKO); takaSeina.Position = paikka; takaSeina.Color = Color.Blue; takaSeina.MakeStatic(); @@ -291,7 +295,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame /// <param name="tunniste">Viholliselle vai tykille</param> private void LuoSpawni(Vector paikka, double korkeus, double leveys, string kuvanNimi, char tunniste) { - PhysicsObject spawn = new PhysicsObject(koko, koko); + PhysicsObject spawn = new PhysicsObject(KOKO, KOKO); spawn.IgnoresCollisionResponse = true; spawn.IgnoresGravity = true; spawn.Position = paikka; @@ -376,7 +380,7 @@ public class Harjoitustyo : PhysicsGame /// </summary> private void LuoVihu() { - Vihollinen vihu = new Vihollinen(koko, koko); + Vihollinen vihu = new Vihollinen(KOKO, KOKO); vihu.Color = Color.BloodRed; vihu.Shape = Shape.Circle; vihu.Mass = 1000;