Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 7b65a6aa authored by Koskinen Niko Aleksi's avatar Koskinen Niko Aleksi
Browse files

taas vielä kerran

parent 2f5fbecb
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
...@@ -15,10 +15,7 @@ namespace Harjotustyo; ...@@ -15,10 +15,7 @@ namespace Harjotustyo;
/// @version 17.11.2023 /// @version 17.11.2023
/// ///
/// <summary> /// <summary>
/// /// Ohjelma luo pelin, jossa paetaan autolla vihollisia ja kerätään kolikoita
/// Siistiminen
/// virheiden korjaus
///
/// </summary> /// </summary>
public class Vihollinen : PhysicsObject public class Vihollinen : PhysicsObject
...@@ -49,7 +46,7 @@ public class Auto : PhysicsObject ...@@ -49,7 +46,7 @@ public class Auto : PhysicsObject
get { return PelaajanTerveys; } get { return PelaajanTerveys; }
} }
public Auto(double leveys, double korkeus) : base(40, 20) public Auto(double leveys, double korkeus) : base(leveys, korkeus)
{ {
PelaajanTerveys.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; PelaajanTerveys.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); };
} }
...@@ -65,8 +62,6 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame ...@@ -65,8 +62,6 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame
private EasyHighScore kolikkoLista = new EasyHighScore(); //Eniten kolikoita keränneet private EasyHighScore kolikkoLista = new EasyHighScore(); //Eniten kolikoita keränneet
private EasyHighScore aikaLista = new EasyHighScore(); //Pisimpään selvinneiden lista
Image pelaajanKuva = LoadImage("UusiAuto Gimp"); //Auton kuva pelaajaa varten Image pelaajanKuva = LoadImage("UusiAuto Gimp"); //Auton kuva pelaajaa varten
Image vihunKuva = LoadImage("Vihu gimp"); //Toisen auton kuva vihollista varten Image vihunKuva = LoadImage("Vihu gimp"); //Toisen auton kuva vihollista varten
...@@ -111,7 +106,6 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame ...@@ -111,7 +106,6 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame
Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaaT, "Taakse", pelaaja); Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaaT, "Taakse", pelaaja);
Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, Hidasta, null, pelaaja); Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, Hidasta, null, pelaaja);
Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Pressed, Tauko, "Peli pauselle"); Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Pressed, Tauko, "Peli pauselle");
PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
...@@ -121,7 +115,7 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame ...@@ -121,7 +115,7 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame
/// <summary> /// <summary>
/// Aliohjelma kertoo mitä tapahtuu kun pelaaja kerää kolikon /// Aliohjelma kertoo mitä tapahtuu kun pelaaja kerää kolikon
/// </summary> /// </summary>
/// <param name="pelaaja">kuka kerää</param> /// <param name="Auto">kuka kerää</param>
/// <param name="kolikko">minkä kerää</param> /// <param name="kolikko">minkä kerää</param>
/// Lopputulema: Pelaaja saa pisteen, kolikko katoaa ja jonnekkin ilmaantuu uusi kolikko /// Lopputulema: Pelaaja saa pisteen, kolikko katoaa ja jonnekkin ilmaantuu uusi kolikko
/// ///
...@@ -142,7 +136,7 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame ...@@ -142,7 +136,7 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame
public void Kolari(PhysicsObject Auto, PhysicsObject vihu) public void Kolari(PhysicsObject Auto, PhysicsObject vihu)
{ {
if (vihu.Tag.ToString() == "vihu") ((Auto)Auto).TerveysLaskuri.Value--; if (vihu.Tag.ToString() == "vihu") ((Auto)Auto).TerveysLaskuri.Value--;
elamalaskuri.Value --; elamalaskuri.Value--;
if (pelaaja.TerveysLaskuri.Value <= 0) PeliPaattyy(); if (pelaaja.TerveysLaskuri.Value <= 0) PeliPaattyy();
} }
...@@ -166,15 +160,15 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame ...@@ -166,15 +160,15 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame
/// <summary> /// <summary>
/// Pelaajan liikkumiseen liittyvät komennot /// Pelaajan liikkumiseen liittyvät komennot
/// </summary> /// </summary>
/// <param name="pelaaja">Olio jota komennot koskevat</param> /// <param name="Auto">Olio jota komennot koskevat</param>
public void LiikutaPelaajaaE(PhysicsObject pelaaja) public void LiikutaPelaajaaE(PhysicsObject Auto)
{ {
Vector pelaajanSuunta = Vector.FromLengthAndAngle(1000.0, pelaaja.Angle); Vector pelaajanSuunta = Vector.FromLengthAndAngle(1000.0, pelaaja.Angle);
pelaaja.Push(pelaajanSuunta); pelaaja.Push(pelaajanSuunta);
} }
public void LiikutaPelaajaaT(PhysicsObject pelaaja) public void LiikutaPelaajaaT(PhysicsObject Auto)
{ {
Vector pelaajanSuunta = Vector.FromLengthAndAngle(-1000.0, pelaaja.Angle); Vector pelaajanSuunta = Vector.FromLengthAndAngle(-1000.0, pelaaja.Angle);
pelaaja.Push(pelaajanSuunta); pelaaja.Push(pelaajanSuunta);
...@@ -185,17 +179,17 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame ...@@ -185,17 +179,17 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame
pelaaja.ApplyTorque(1000); pelaaja.ApplyTorque(1000);
} }
public void KaannaPelaajaao(PhysicsObject pelaaja) public void KaannaPelaajaao(PhysicsObject Auto)
{ {
pelaaja.ApplyTorque(-1000); pelaaja.ApplyTorque(-1000);
} }
public void Pysayta(PhysicsObject pelaaja) public void Pysayta(PhysicsObject Auto)
{ {
pelaaja.StopAngular(); pelaaja.StopAngular();
} }
public void Hidasta(PhysicsObject pelaaja) public void Hidasta(PhysicsObject Auto)
{ {
pelaaja.LinearDamping = 2.50; pelaaja.LinearDamping = 2.50;
} }
...@@ -352,13 +346,12 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame ...@@ -352,13 +346,12 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame
/// <summary> /// <summary>
/// Vihollisen luominen /// Aliohjelma luo vihollisen
/// </summary> /// </summary>
/// <param name="sijainti"></param>
public void LuoVihollinen() public void LuoVihollinen()
{ {
Vihollinen vihu = new Vihollinen(40, 20); Vihollinen vihu = new Vihollinen(40, 20);
vihu.Tag = "vihu"; vihu.Tag = "vihu";
vihu.Image = vihunKuva; vihu.Image = vihunKuva;
vihu.Position = VihunPaikka(); vihu.Position = VihunPaikka();
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment