Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
A
Ajope
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Package Registry
Model registry
Operate
Environments
Terraform modules
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
nikaleko
Ajope
Commits
7b65a6aa
Commit
7b65a6aa
authored
1 year ago
by
Koskinen Niko Aleksi
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
taas vielä kerran
parent
2f5fbecb
No related branches found
Branches containing commit
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
suunnitelma/Harjotustyo/Harjotustyo/Harjotustyo.cs
+12
-19
12 additions, 19 deletions
suunnitelma/Harjotustyo/Harjotustyo/Harjotustyo.cs
with
12 additions
and
19 deletions
suunnitelma/Harjotustyo/Harjotustyo/Harjotustyo.cs
+
12
−
19
View file @
7b65a6aa
...
...
@@ -15,10 +15,7 @@ namespace Harjotustyo;
/// @version 17.11.2023
///
/// <summary>
///
/// Siistiminen
/// virheiden korjaus
///
/// Ohjelma luo pelin, jossa paetaan autolla vihollisia ja kerätään kolikoita
/// </summary>
public
class
Vihollinen
:
PhysicsObject
...
...
@@ -49,7 +46,7 @@ public class Auto : PhysicsObject
get
{
return
PelaajanTerveys
;
}
}
public
Auto
(
double
leveys
,
double
korkeus
)
:
base
(
40
,
20
)
public
Auto
(
double
leveys
,
double
korkeus
)
:
base
(
leveys
,
korkeus
)
{
PelaajanTerveys
.
LowerLimit
+=
delegate
{
this
.
Destroy
();
};
}
...
...
@@ -65,8 +62,6 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame
private
EasyHighScore
kolikkoLista
=
new
EasyHighScore
();
//Eniten kolikoita keränneet
private
EasyHighScore
aikaLista
=
new
EasyHighScore
();
//Pisimpään selvinneiden lista
Image
pelaajanKuva
=
LoadImage
(
"UusiAuto Gimp"
);
//Auton kuva pelaajaa varten
Image
vihunKuva
=
LoadImage
(
"Vihu gimp"
);
//Toisen auton kuva vihollista varten
...
...
@@ -111,7 +106,6 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Down
,
ButtonState
.
Down
,
LiikutaPelaajaaT
,
"Taakse"
,
pelaaja
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Down
,
ButtonState
.
Released
,
Hidasta
,
null
,
pelaaja
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Q
,
ButtonState
.
Pressed
,
Tauko
,
"Peli pauselle"
);
PhoneBackButton
.
Listen
(
ConfirmExit
,
"Lopeta peli"
);
...
...
@@ -121,7 +115,7 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame
/// <summary>
/// Aliohjelma kertoo mitä tapahtuu kun pelaaja kerää kolikon
/// </summary>
/// <param name="
pelaaja
">kuka kerää</param>
/// <param name="
Auto
">kuka kerää</param>
/// <param name="kolikko">minkä kerää</param>
/// Lopputulema: Pelaaja saa pisteen, kolikko katoaa ja jonnekkin ilmaantuu uusi kolikko
///
...
...
@@ -142,7 +136,7 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame
public
void
Kolari
(
PhysicsObject
Auto
,
PhysicsObject
vihu
)
{
if
(
vihu
.
Tag
.
ToString
()
==
"vihu"
)
((
Auto
)
Auto
).
TerveysLaskuri
.
Value
--;
elamalaskuri
.
Value
--;
elamalaskuri
.
Value
--;
if
(
pelaaja
.
TerveysLaskuri
.
Value
<=
0
)
PeliPaattyy
();
}
...
...
@@ -166,15 +160,15 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame
/// <summary>
/// Pelaajan liikkumiseen liittyvät komennot
/// </summary>
/// <param name="
pelaaja
">Olio jota komennot koskevat</param>
/// <param name="
Auto
">Olio jota komennot koskevat</param>
public
void
LiikutaPelaajaaE
(
PhysicsObject
pelaaja
)
public
void
LiikutaPelaajaaE
(
PhysicsObject
Auto
)
{
Vector
pelaajanSuunta
=
Vector
.
FromLengthAndAngle
(
1000.0
,
pelaaja
.
Angle
);
pelaaja
.
Push
(
pelaajanSuunta
);
}
public
void
LiikutaPelaajaaT
(
PhysicsObject
pelaaja
)
public
void
LiikutaPelaajaaT
(
PhysicsObject
Auto
)
{
Vector
pelaajanSuunta
=
Vector
.
FromLengthAndAngle
(-
1000.0
,
pelaaja
.
Angle
);
pelaaja
.
Push
(
pelaajanSuunta
);
...
...
@@ -185,17 +179,17 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame
pelaaja
.
ApplyTorque
(
1000
);
}
public
void
KaannaPelaajaao
(
PhysicsObject
pelaaja
)
public
void
KaannaPelaajaao
(
PhysicsObject
Auto
)
{
pelaaja
.
ApplyTorque
(-
1000
);
}
public
void
Pysayta
(
PhysicsObject
pelaaja
)
public
void
Pysayta
(
PhysicsObject
Auto
)
{
pelaaja
.
StopAngular
();
}
public
void
Hidasta
(
PhysicsObject
pelaaja
)
public
void
Hidasta
(
PhysicsObject
Auto
)
{
pelaaja
.
LinearDamping
=
2.50
;
}
...
...
@@ -352,13 +346,12 @@ public class Harjotustyo : PhysicsGame
/// <summary>
///
Vihollisen luomin
en
///
Aliohjelma luo vihollis
en
/// </summary>
/// <param name="sijainti"></param>
public
void
LuoVihollinen
()
{
Vihollinen
vihu
=
new
Vihollinen
(
40
,
20
);
Vihollinen
vihu
=
new
Vihollinen
(
40
,
20
);
vihu
.
Tag
=
"vihu"
;
vihu
.
Image
=
vihunKuva
;
vihu
.
Position
=
VihunPaikka
();
...
...
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment