Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
I
ITKA203 Avoin kurssimateriaali
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Package registry
Model registry
Operate
Environments
Terraform modules
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
ITKA203 kurssimateriaali
ITKA203 Avoin kurssimateriaali
Commits
61bad7d7
Commit
61bad7d7
authored
2 weeks ago
by
nieminen
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
Luennon 3 tulemaa tuoreeltaan.j
parent
295fa4c5
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
luentosuunnitelma_2025.org
+155
-177
155 additions, 177 deletions
luentosuunnitelma_2025.org
with
155 additions
and
177 deletions
luentosuunnitelma_2025.org
+
155
−
177
View file @
61bad7d7
...
@@ -473,8 +473,8 @@ nauhoittaa uudestaan. Jotakin hyödyllistä on saattanut unohtua
...
@@ -473,8 +473,8 @@ nauhoittaa uudestaan. Jotakin hyödyllistä on saattanut unohtua
aihepiirivideoista. Tai sitten tehdään jotakin muuta tilanteeseen ja
aihepiirivideoista. Tai sitten tehdään jotakin muuta tilanteeseen ja
kevään kulkuun sopivaa sen pohjalta, mitä lukupaketti ja demon
kevään kulkuun sopivaa sen pohjalta, mitä lukupaketti ja demon
tekeminen ovat siihen mennessä herättäneet ja tuottaneet itse kunkin
tekeminen ovat siihen mennessä herättäneet ja tuottaneet itse kunkin
muistiinpanoihin! (Jos ei tullut sanottua aiemmin, niin
*
*tee
muistiinpanoihin! (Jos ei tullut sanottua aiemmin, niin *tee
muistiinpanoja*
*
- se auttaa muistamista ja oppimista!!)
muistiinpanoja* - se auttaa muistamista ja oppimista!!)
Ahkerasti käyttämään loput viikoittaisesta 16 tunnin panoksesta tähän
Ahkerasti käyttämään loput viikoittaisesta 16 tunnin panoksesta tähän
5 opintopisteen opintojaksoon.
5 opintopisteen opintojaksoon.
...
@@ -482,47 +482,86 @@ Ahkerasti käyttämään loput viikoittaisesta 16 tunnin panoksesta tähän
...
@@ -482,47 +482,86 @@ Ahkerasti käyttämään loput viikoittaisesta 16 tunnin panoksesta tähän
Muista kuitenkin myös lepo ja tyhjäkäynti! Se auttaa jaksamaan taas
Muista kuitenkin myös lepo ja tyhjäkäynti! Se auttaa jaksamaan taas
toiminnan hetkinä.
toiminnan hetkinä.
** Luento 3: (ke 26.3.2025) Ryhmäpörinää ja täyttä vauhtia
*** Ryhmäpörinää perusmallin pyramidikeskustelulla
* Vuoden 2024 toteuma suunnitelmaksi
Aloitetaan tällä, tietenkin! Ehditään ottaa nauhoitukset, tiedotukset
ja muut aikanaan.
**
Luento 3: (ke 26.3.2025) Ryhmäpörinää ja täyttä vauhtia
**
**
Vieruskaverin tai kahden kanssa keskustelu:
*** Päivän ja viikon päätavoitteet:
- Mihin vaiheeseen ollaan
päästy ensimmäisen luku-,
katselu- ja
tekemispaketin kanssa?
Fokusoidaan tekemistä kertyneen materiaalipaletin kanssa:
- Mitä tunteita ja kysymyksiä
mielessä, vapain sanoin?
- Tarkistetaan tilanne ensimmäisten kotitehtävien suhteen.
5 minuuttia
- Kalibroidaan ITKA2030:n tahti. Hiukan nopeammin pitää voida olla
**** Vaihe 2 viereisen ryhmän kanssa
tehtävissä nyt, kun Ohjelmointi 2 vähintään samaan aikaan on nimetty
esitieto-opintojaksoksi. Alku on pitkälti kertausta ja
syvennystä. Sen mukaisesti vauhti päälle:
+ Demot 2 ja 3 hyvin pian
al
t
a po
is vaan.
Isomm
al
l
a po
rukalla päämäärä:
+ Opettajien TODO: Tulossa olevien viikoittaisten lukupakettien
- Miettikää vähintään yksi asia,
nypläys etupainotteisemmaksi jo etukäteen.
jonka haluatte tuoda yhteiseen
käsittelyyn.
- Matsku on jo tallennettuna, sitä vaan nyt tiuhaan tahtiin
- Haaste: miettikää vielä yksi
kotioloissa katsomaan:
+ Mm. luentomoniste, reaalimaailman dokumentaatio ja omatoimisen
(5 minuuttia)
kokeilemisen työkalusto.
+ Inspirointia, tavoi
te
p
ist
eitä, motivointia ja "mindsettiä"
**** Sitten yh
teist
ä koontia tähän:
-
Täydennetään materiaalia tarpeelliselta vaikuttavilla lisäosilla:
-
Saimme tietää, että luentomoniste on olemassa ja sitä on hyvä lukea.
+ POSIX ja sitä kautta C on päivittynyt - siitä uutta nyt!!
- Monisteen lisäksi on löytynyt tallenteet ja aihepiirivideot.
+ Ja toki ne kontit on tulossa.
- Demo 1 on tehty tai ainakin katsottu läpi 80 %.
- Ryhmissä eteneminen vaihtelee. Deadlineista on nyt muistutettu
kavereitakin. Kaikki eivät ole vielä edes aloittaneet. Tarkoitusta
tehdä tänään tai huomenna.
- Demo 1 ei vaikuttanut vaikealta, mutta mietittiin, miten paljon
vaikeutuu pidemmän päälle.
- Osa on tehnyt demoja jo etupainotteisesti demoon 3 asti; ei
havaittuja teknisiä ongelmia.
- Ensimmäinen kurssiviikko mennyt omasta mielestä hyvin - ei
kysymyksiä tällä hetkellä.
- Monistetta on tullut katseltua, mutta siitä ei oikein muista mitään.
- Moniste on paavomaisen rönsyilevä ja sitä on vähän vaikea lukea.
- Palvelimet jalava / halava ovat lagiset (viivettä merkkien
välittymisessä suuntaan ja toiseen)
- Kiinnostavaa tietää, miten paljon kone tekee jatkuvasti asioita.
- Keskustelussa myös tangentin suuntaista aihetta.
**** Tallennettava osuus
Yhteenveto ja opettajien ajatuksia videotallenteeksi kevään 2025
ryhmälle.
*** Infoa keväälle 2025
*** Infoa keväälle 2025
Demotarkastukset alkaneet. Toistaiseksi ei tiedossa muutoksia
Re-save the date ja *sori säätö*:
aikatauluihin tai paikkoihin. Open labrapäivä -tilaisuuksia tulee sitä
mukaa kun kalentereista löytyy tilaa niille; reaaliaikainen tilanne
- Demo 4 porukalla Zoomissa tapahtuukin *maanantaina 28.4.2025* ja
Sisussa, ja ilmoitetaan näissä infohetkissä luennoilla sitten myös.
siis *ei* perjantaina 25.4.2025, kuten aluksi tiedotettiin. Oli
opettajien tuplabuukkaus, jota ei tajuttu siinä kohtaa vielä. Nyt
pysytään toivottavasti tässä aikataulussa ilman lisämuutoksia.
Demotarkastukset alkanevat tänään. Open labrapäivä goes Koodaamo
-tilaisuuksia tulee sitä mukaa kun kalentereista löytyy tilaa niille;
reaaliaikainen tilanne Sisussa, ja ilmoitetaan näissä infohetkissä
luennoilla sitten myös.
Tilannekatsausta kevään kurssin kulkuun:
Tilannekatsausta kevään kurssin kulkuun:
...
@@ -540,17 +579,40 @@ Tilannekatsausta kevään kurssin kulkuun:
...
@@ -540,17 +579,40 @@ Tilannekatsausta kevään kurssin kulkuun:
keskusteluaktiviteetti) lähti todella hienosti käyntiin! Antaa mennä
keskusteluaktiviteetti) lähti todella hienosti käyntiin! Antaa mennä
lisää vaan!
lisää vaan!
*** TODO Valmistellaan, mitä ehtii ennen luentoa
- Laatikkoemojidemo: saatavilla!!
- Demo 2 ohjeet kuosiin, speedrun päivitetyssä Jalavassa
*** Päivän ja viikon päätavoitteet:
- Ryhmäpörinät agendaan ennakolta
Fokusoidaan tekemistä kertyneen materiaalipaletin kanssa:
- T
sekkaa, että on aikaa kestävät videot olemassa aiheista
.
- T
arkistetaan tilanne ensimmäisten kotitehtävien suhteen
.
- Tämänä päivän ennakkotehtävä jo eteen, eteen painottaen!
- Kalibroidaan ITKA2030:n tahti. Hiukan nopeammin pitää voida olla
tehtävissä nyt, kun Ohjelmointi 2 vähintään samaan aikaan on nimetty
esitieto-opintojaksoksi. Alku on pitkälti kertausta ja
syvennystä. Sen mukaisesti vauhti päälle:
+ Demot 2 ja 3 hyvin pian alta pois vaan.
+ Opettajien TODO: Tulossa olevien viikoittaisten lukupakettien
nypläys etupainotteisemmaksi jo etukäteen. Toivottavasti huomiseen
(27.3.2025) mennessä tehty
- Matsku on jo tallennettuna, sitä vaan nyt tiuhaan tahtiin
kotioloissa katsomaan:
+ Mm. luentomoniste, reaalimaailman dokumentaatio ja omatoimisen
kokeilemisen työkalusto.
*** Oppimateriaalin pariin
+ Inspirointia, tavoitepisteitä, motivointia ja "mindsettiä"
- Täydennetään materiaalia tarpeelliselta vaikuttavilla lisäosilla:
+ POSIX ja sitä kautta C on päivittynyt - siitä uutta nyt!!
+ Ja toki ne kontit on tulossa.
*** Oppimateriaalista tulikin jo pörinän koonnissa, tässä tarkennusta
Kerätään tilannetieto, mitä on, mistä löytyy, ja miten lähestytään:
Kerätään tilannetieto, mitä on, mistä löytyy, ja miten lähestytään:
...
@@ -586,135 +648,11 @@ Kerätään tilannetieto, mitä on, mistä löytyy, ja miten lähestytään:
...
@@ -586,135 +648,11 @@ Kerätään tilannetieto, mitä on, mistä löytyy, ja miten lähestytään:
Muista kolme vaihetta, kaikki tärkeitä: käsityksen muodostaminen,
Muista kolme vaihetta, kaikki tärkeitä: käsityksen muodostaminen,
kyseenalaistaminen ja asteittainen korjaaminen.
kyseenalaistaminen ja asteittainen korjaaminen.
Tällainen on tiedossa:
- Yksi olennainen tarve on saada aihepiirivideot järkevästi
järjestykseen ja sopivan kokoisiksi kokoelmiksi esimerkiksi
viikoittaista tehtäväpakettia..
Tämänhetkinen suunnitelma:
+ Opettajat koettaa järjestää Moniviestimen videokansiossa
aihepiirejä loogisesti etenevään järjestykseen niin, että
esitiedot edellisistä riittäisi aina seuraavaan. **Järjestys voi
muuttua** keväällä 2024 sitä mukaa, kun käsitys loogisesta
järjestyksestä muuttuu. Uusille videoille täytyy etsiä paikka
aiempien keskeltä, joten aluksi voi joutua hakemaan. **Saa ja
kannattaa ehdottaa** järjestysmuutoksia, kun huomaa jotain, mikä
tulee liian aikaisin tai myöhään.
+ Näillä yhteisillä luennoilla katsastetaan aina seuraavan sopivan
lukemisto- ja katselukokoelman tilanne, keskustellaan edellisestä
ja täydennellään aihepiireillä, joita sieltä vaikutti puuttuvan.
+ Koetetaan veivata nyt **alkupuolta nopeampaan tahtiin** kuin koskaan
aiemmin, kun videopätkiä on valmiina. Yritetään päästä erityisesti
koodiesimerkkien pariin hyvin pian.
- Dialogisuutta ja "näätäilyä" vuosimallia 2024 voi olla tulossa:
Mikä "näätäily"? Tsekataan vuoden 2020 opiskelijapalautteesta; katso
luentovideolta...
Ennakkotiedotuksena, että jotakin vastaavaa saatetaan tehdä tänäkin
vuonna osana aihepiirivideoiden tuottamista. Silloin siis
aihepiirinä jonkin seikan tai tenttitärpin ympärillä tapahtuvaa
näätäilyä tositarkoituksella.
Näätäily tarkoittaisi jotakin tällaista:
+ Tullaan kokeilemaan minikeskusteluja ja tenttitärppien pohtimista
vieressä istuvien kanssa.
Toimintaa mahdollisesti tukisi tilaisuuden siirtäminen
auditoriosta tilaan, jossa on tasalattia ja käänneltävät pöydät.
Ei huolta: Ei koskaan turhan päiten; ei koskaan aiheen vierestä;
ei koskaan sellaista, mitä luentotallenteen katsojan ei tulisi
miettiä kotona yksikseen samassa kohtaa luentosarjaa.
Miksi: Koetetaan hyödyntää maksimaalisesti kaikki käytössä olevat
puitteet, joista fyysinen luentosali (tai muu huone) on nyt yksi.
Kysymys- vastausosio edellisestä (keväällä 2024):
- Mistä tietää, mitä aiheita seuraavalla kerralla näätäillään? Tästä
luentosuunnitelmasta, joka on jatkuvasti kurssimateriaalin
julkisessa git-varastossa. Katso videolta esimerkki, kuinka
esimerkiksi tässä 3.4.2024 käydyt asiat voi tarkistella ja
annettuihin tehtäviin palata.
- Miten sitä videon soittonopeutta voi muuttaa nettisivulla?
Kolme keinoa:
(1) Nettisivun tekijän tarjoamat säädöt,
(2) Omaan selaimeen asennettava lisäosa, joka tarjoaa säädöt, vaikka
nettisivun tekijä ei olisi niitä laittanut ja
(3) Pistä selaimesi suorittamaan sopiva Javascript-pätkä, joka
asettaa videoelementin toistonopeuden - ainakin Chromessa näköjään
voi tallentaa javascriptiä kirjanmerkiksi.
Opettajan oma nykyinen suosikki on kirjanmerkkikansio, jossa on
kirjanmerkit mallia "javascript:
document.querySelector('video').playbackRate = 2.0;" mutta joskus
videokuvan yläkulmaan upotettu portaaton säätöpainike on kiva, joten
olen sellaisen lisäosankin asentanut kyllä. Löytyi googlella
jotenkin "video speed plugin chrome" tai jotakin.
- Missä tuo playbackRate on määritelty? Videolla näytetty vastaus
tähän piti sisällään syvemmän, tärkeimpiin osaamistavoitteisiin
kuuluvan esimerkin speksin paikantamisesta ja tietyn yksityiskohdan
tarkastamisesta sieltä.
*** Mietteitä, keskustelua, toiveita?
Tulimme yhteen, ja siihen on ilmeisesti se syy, että halutaan nähdä
toisiamme livenä. Hyödynnetään vaikka ideariihenä.
Toteutettiin lonkalta tällaista:
- Ensin lämmittelyjutustelu; tänään vaan ajankohtaisesti "Miten meni
pääsiäinen"?
- Mitä odotamme oppivamme tällä opintojaksolla? Keskustelu 5 min.
+ Intuitiota ja demystifiointia käyttöliittymän ja laitteiston
väliseen pintaan
+ Kun on käynyt aiemmin Ohjelmoinnin ja Tietokoneen rakenne
-kurssin, niin olisiko tämä sellainen, joka kertoo, mitä siinä
välissä tapahtuu
+ Pääseekö tällä kurssilla siihen Linuxiin käsiksi? Mihin se johtaa?
+ Toivotaan yleisempää käsitystä käyttöjärjestelmistä yleensä, ei
vain tietystä. Toivetta olisi kokonaiskuvan osalta kuulla
harvinaisemmista käyttöjärjestelmistä ja sitten myös
ns. tunnettujen markkinajohtajien välisistä isommista eroista.
+ Tutustumista uusiin ohjelmointikieliin
+ Tehotyökaluja pinnan alle pääsemiseen.
+ Kädentaitoja ja soveltamista
+ Miten eri prosessorityypit otetaan huomioon käyttöjärjestelmissä?
+ Pieni kosketus assembleriin olis kiva
+ Jotain uskomatonta skriptien kirjoittamista
+ Yleisempää tietoa käyttöjärjestelmistä ja tapoja optimoida
toisteista työtä skriptien avulla
*** Ennakkotehtävät ennen seuraavaa luentoa:
*** Ennakkotehtävät ennen seuraavaa luentoa:
Se nyt on jo huomenna, joten ei paljon päivitystä.
Luettavaa:
Luettavaa:
- Luentomonisteen alkuosa eli esipuhe ja luvut 1-2. Jos tarvitset tai
- Luentomonisteen alkuosa eli esipuhe ja luvut 1-2. Jos tarvitset tai
...
@@ -725,37 +663,40 @@ Luettavaa:
...
@@ -725,37 +663,40 @@ Luettavaa:
Katsottavaa:
Katsottavaa:
- Videot sekä tämän vuoden kansiosta että pitkäkestoisesta kansiosta,
- Videot sekä tämän vuoden kansiosta että pitkäkestoisesta kansiosta,
jotakuinkin demo 2:n alkuohjeistukseen saakka. Demo 2 annetaan
eteenpäin vaan, sitä tahtia kuin tuntuu että pystyy omaksumaan
tehtäväksi ylihuomenna, jolloin sitä voidaan luennolla tarkentaa,
huolella.
mutta ei opasteta uudestaan sitä, mikä aiemmalla videolla jo
kerrotaan. Tämä "käänteisen luokkahuoneen" idea nyt mahdollinen
Muistakaa katsoa nopeutettuna ja tehdä samalla käytännön
aihepiirivideoiden avulla. Muistakaa katsoa nopeutettuna ja tehdä
harjoituksia, joita videoissa toivottavasti muistetaan kehottaa
samalla käytännön harjoituksia, joita videoissa toivottavasti
tekemään.
muistetaan kehottaa tekemään.
Tekemistä:
Tekemistä:
- Demo 1 valmiiksi ja palautukseen.
- Demo 1 valmiiksi ja palautukseen.
Kun tapaamme seuraavan kerran, katsotaan jälleen, missä tilanteessa
ollaan: Viime vuonna aihepiirivideoita uskallettiin ryhtyä tekemään
vähän myöhemmässä vaiheessa, joten saattaa olla tarvetta tuottaa
muutama ihan uusi aihepiirivideo alkupuolen aiheista. Tai sitten
tehdään jotakin muuta tilanteeseen ja kevään kulkuun sopivaa sen
pohjalta, mitä lukupaketti ja demojen tekeminen ovat siihen mennessä
herättäneet ja tuottaneet itse kunkin muistiinpanoihin
- Vakiomuistutus: **Tee muistiinpanoja!** Se auttaa muistamista ja
- Vakiomuistutus: **Tee muistiinpanoja!** Se auttaa muistamista ja
oppimista! Eikä kysymykset unohdu sitten niinä hetkinä, kun on
oppimista! Eikä kysymykset unohdu sitten niinä hetkinä, kun on
mahdollisuus kysyä .
mahdollisuus kysyä .
Ahkerasti käyttämään seuraavan opintoviikon 16 tunnin panos tähän 5
opintopisteen opintojaksoon.
Muista myös lepo ja tyhjäkäynti! Se auttaa jaksamaan taas toiminnan
Muista myös lepo ja tyhjäkäynti! Se auttaa jaksamaan taas toiminnan
hetkinä.
hetkinä.
* Vuoden 2024 toteuma suunnitelmaksi
** Luento 4: (to 27.3.2025) Asiassa eteenpäin
** Luento 4: (to 27.3.2025) Asiassa eteenpäin
*** Valmistellaan, mitä ehtii ennen luentoa
Tilannekatsaus:
- Demo 2 ohjeet kuosiin, speedrun päivitetyssä Jalavassa
- Ryhmäpörinät agendaan ennakolta
- Tsekkaa, että on aikaa kestävät videot olemassa aiheista.
- Tämänä päivän ennakkotehtävä jo eteen, eteen painottaen!
*** Tämän luennon tavoite
*** Tämän luennon tavoite
- Päivän lopuksi tiedetään, mitä seuraavaksi pitää tehdä ennen
- Päivän lopuksi tiedetään, mitä seuraavaksi pitää tehdä ennen
...
@@ -765,7 +706,7 @@ hetkinä.
...
@@ -765,7 +706,7 @@ hetkinä.
- Koetetaan tehdä mahdollisesti aikaakin kestäviä aihepiirivideoita,
- Koetetaan tehdä mahdollisesti aikaakin kestäviä aihepiirivideoita,
studioyleisön tarkkaavaisten huomioiden ryydittämänä.
studioyleisön tarkkaavaisten huomioiden ryydittämänä.
*** Tilannekatsaus kevääseen 202
4
*** Tilannekatsaus kevääseen 202
5
- Demoja on palautettu jo tosi hyvin: Tänään klo 10:00 oli 105
- Demoja on palautettu jo tosi hyvin: Tänään klo 10:00 oli 105
opiskelijalla Demo 1 tilassa Palautettu. 25 enemmän kuin viime vuonna
opiskelijalla Demo 1 tilassa Palautettu. 25 enemmän kuin viime vuonna
...
@@ -807,6 +748,43 @@ Sitten päästään miettimään, mitä on mielekkäintä tehdä tänään. Muut
...
@@ -807,6 +748,43 @@ Sitten päästään miettimään, mitä on mielekkäintä tehdä tänään. Muut
uusi aihepiirivideo tarvittaneen demo 2:n aloittamisen lisätueksi. Muu
uusi aihepiirivideo tarvittaneen demo 2:n aloittamisen lisätueksi. Muu
riippuukin sitten siitä, kuinka paljon on ehditty katsoa ennakkoon...
riippuukin sitten siitä, kuinka paljon on ehditty katsoa ennakkoon...
*** Oppimateriaalista tarkennusta, kertauksena
Kerätään tilannetieto, mitä on, mistä löytyy, ja miten lähestytään:
- Luentomoniste: Esitellään aiemmin toteutetulla aihepiirivideolla,
joka olisi tarkoitus katsoa, minkä jälkeen voidaan jutella aiheesta
ja täsmentää tarvitaessa. Ehkä ei vielä 4 vuorokauden aikana ole
ehditty aloittaa katsomaan? Nyt olisi hyvä aloittaa, niin päästään
vauhtiin.
- Reaalimaailman dokumentaatio, jollaisen lukemistaitoon tämäkin
kurssi koettaa valmentaa: Esitellään aiemmin toteutetulla
aihepiirivideolla. Katsottaisiin, minkä jälkeen juteltaisiin ja
täsmennettäisiin.
- Demotehtävät: Rullaavat nyt jo. Kukin demo esitellään aiemmin
toteutetulla aihepiirivideolla. Katsottaisiin ensin niitä
omatoimisesti, minkä jälkeen juteltaisiin ja täsmennettäisiin niiltä
osin, mitä ohjeista ja aiemmalta aloitusvideolta ei vielä selviä.
- Vinkkejä demotehtäviin: Yritettäisiin tehdä demoja ensin
alkuopastuksen mukaisesti. Sen jälkeen olisi hyvä katsoa aiemmilta
vuosilta kertyneitä vinkkivideoita - niissä puututaan yleisiin
väärinkäsityksiin.
**Malta kokeilla itse ensin!** Oppiminen toimii paremmin niin, että
teet ensin itse, mahdollisesti väärinkin, ja sen jälkeen korjaat
käsitystä. Jos ainoastaan toistat jotakin, mitä joku toinen näyttää,
se ei jää mieleen kovin pitkäksi aikaa, vaikka olisi miten
täydellistä ja oikeaoppista! Toisaalta myöskään kyseenalaistamatta
omia tottumuksia ja vertaamatta niitä muiden antamiin vinkkeihin, on
riski jäädä paljon oppimatta myös.
Muista kolme vaihetta, kaikki tärkeitä: käsityksen muodostaminen,
kyseenalaistaminen ja asteittainen korjaaminen.
*** Pikku näätäilyt
*** Pikku näätäilyt
...
...
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment