Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 645b9eec authored by Antto's avatar Antto
Browse files

Suunnitelman runko ja kuva

parent 228b4bce
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
...@@ -6,46 +6,55 @@ Poista sitten *kaikki* suluilla merkityt ohjetekstit.) ...@@ -6,46 +6,55 @@ Poista sitten *kaikki* suluilla merkityt ohjetekstit.)
## Tietoja ## Tietoja
Tekijä: (Etunimi Sukunimi) Tekijät: Antto Savinainen, Atte Ahola
Työ git-varaston osoite: <https://gitlab.jyu.fi/anlakane/ohj1ht> (*Korvaa* tämä osoite oman git-varastosi osoitteella) Työ git-varaston osoite: <https://gitlab.jyu.fi/anvasavi/ohj1ht>
Pelin nimi: (Nimi) Pelin nimi: Pallo TK
Pelialusta: Windows/macOS/Linux (Valitse alusta) Pelialusta: Windows
Pelaajien lukumäärä: 1/2/3/4 (Valitse pelaajien lukumäärä) Pelaajien lukumäärä: 1
## Pelin tarina ## Pelin tarina
(Pelin tarina.) Peli on jalkapallo -peli. Tee tarpeeksi monta maalia voittaaksesi pelin!
## Pelin idea ja tavoitteet ## Pelin idea ja tavoitteet
(Pelin idea ja tavoitteet.) Peliä pelataan yksin koneen ohjaamaa joukkuetta vastaan. Ensimmäisenä viisi maalia saanut voittaa!
## Hahmotelma pelistä ## Hahmotelma pelistä
Pelissä kenttä kuvataan ylhäältäpäin.
Olioita on:
- Maalivahdit 2 kpl, jotka liikkuvat omalla maalivahdin alueellaan random gen mukaisesti.
- Vastustajajoukkueen hahmot, jotka liikkuvat kentällä pallon perässä.
- Oman joukkueen hahmot, jotka liikkuvat myös kentällä pallon perässä.
- Pelaaja (käyttäjä), jokainen pelin jalkapalloilija on liikkumisvauhdiltaan ja muodoiltaan yhtäläinen. Joukkueet erottavat toisistaan ainoastaan paidan väri sekä tavoitesuunta (maali).
- Pelaajien osuessa toisiinsa syntyy törmäys (taklaus).
- Pallo. Pallon osuessa pelaajaan, törmäyksestä syntyy potku.
(Kun olet lisännyt suunnitelmakuvan tähän hakemistoon, linkitä se tähän alle. Alla on esimerkkikuvan linkitys.)
![Esimerkkikuva](esimerkkikuva.png "Esimerkkikuva") Kenttä muodostetaan kuvan mukaiseksi.
![Jalkapallokenttä](tarrat-jalkapallo-tai-jalkapallokentan-ylhaalta-1.png)
## Toteutuksen suunnitelma ## Toteutuksen suunnitelma
Helmikuu Helmikuu
- (Tavoite 1) - Tavoitteena aloittaa työ.
- (Tavoite 2) - Kentän luominen kuvan mukaiseksi.
- (Tavoite 3) - Luoda oliot
Maaliskuu Maaliskuu
- (Tavoite 1) - Tavoitteena saada pelaajat kättelemään omaa ajatusta pelistä.
- (Tavoite 2) - Alkeellisen tekoälyn luominen vastustajalle sekä omille joukkuelaisille
- (Tavoite 3) - Pelin Debuggaus ja testaaminen.
Jos aikaa jää Jos aikaa jää
- (Tavoite 1) - Luoda kolme erilaista vaikeustasoa, jonka mukaan tekoäly haastaa pelaajaa pelissä.
- (Tavoite 2) - Luoda tehosteita peliin kuten; yleisö, maalin tuulettaminen, taklausvoiman lisääminen
- (Tavoite 3) - Luoda erilaisia kenttiä
suunnitelma/tarrat-jalkapallo-tai-jalkapallokentan-ylhaalta-1.png

788 KiB

suunnitelma/tarrat-jalkapallo-tai-jalkapallokentan-ylhaalta.png

788 KiB

tarrat-jalkapallo-tai-jalkapallokentan-ylhaalta.png

788 KiB

0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment