diff --git a/suunnitelma/suunnitelma.md b/suunnitelma/suunnitelma.md index 8cb054a1cece4479cfffc53b3ef6396dacec580c..c6105a2b5c23b0e7552282dd24515e59ccf2594d 100644 --- a/suunnitelma/suunnitelma.md +++ b/suunnitelma/suunnitelma.md @@ -6,46 +6,55 @@ Poista sitten *kaikki* suluilla merkityt ohjetekstit.) ## Tietoja -Tekijä: (Etunimi Sukunimi) +Tekijät: Antto Savinainen, Atte Ahola -Työ git-varaston osoite: <https://gitlab.jyu.fi/anlakane/ohj1ht> (*Korvaa* tämä osoite oman git-varastosi osoitteella) +Työ git-varaston osoite: <https://gitlab.jyu.fi/anvasavi/ohj1ht> -Pelin nimi: (Nimi) +Pelin nimi: Pallo TK -Pelialusta: Windows/macOS/Linux (Valitse alusta) +Pelialusta: Windows -Pelaajien lukumäärä: 1/2/3/4 (Valitse pelaajien lukumäärä) +Pelaajien lukumäärä: 1 ## Pelin tarina -(Pelin tarina.) +Peli on jalkapallo -peli. Tee tarpeeksi monta maalia voittaaksesi pelin! ## Pelin idea ja tavoitteet -(Pelin idea ja tavoitteet.) +Peliä pelataan yksin koneen ohjaamaa joukkuetta vastaan. Ensimmäisenä viisi maalia saanut voittaa! + ## Hahmotelma pelistä +Pelissä kenttä kuvataan ylhäältäpäin. +Olioita on: +- Maalivahdit 2 kpl, jotka liikkuvat omalla maalivahdin alueellaan random gen mukaisesti. +- Vastustajajoukkueen hahmot, jotka liikkuvat kentällä pallon perässä. +- Oman joukkueen hahmot, jotka liikkuvat myös kentällä pallon perässä. +- Pelaaja (käyttäjä), jokainen pelin jalkapalloilija on liikkumisvauhdiltaan ja muodoiltaan yhtäläinen. Joukkueet erottavat toisistaan ainoastaan paidan väri sekä tavoitesuunta (maali). +- Pelaajien osuessa toisiinsa syntyy törmäys (taklaus). +- Pallo. Pallon osuessa pelaajaan, törmäyksestä syntyy potku. -(Kun olet lisännyt suunnitelmakuvan tähän hakemistoon, linkitä se tähän alle. Alla on esimerkkikuvan linkitys.) - +Kenttä muodostetaan kuvan mukaiseksi. + ## Toteutuksen suunnitelma Helmikuu -- (Tavoite 1) -- (Tavoite 2) -- (Tavoite 3) +- Tavoitteena aloittaa työ. +- Kentän luominen kuvan mukaiseksi. +- Luoda oliot Maaliskuu -- (Tavoite 1) -- (Tavoite 2) -- (Tavoite 3) +- Tavoitteena saada pelaajat kättelemään omaa ajatusta pelistä. +- Alkeellisen tekoälyn luominen vastustajalle sekä omille joukkuelaisille +- Pelin Debuggaus ja testaaminen. Jos aikaa jää -- (Tavoite 1) -- (Tavoite 2) -- (Tavoite 3) +- Luoda kolme erilaista vaikeustasoa, jonka mukaan tekoäly haastaa pelaajaa pelissä. +- Luoda tehosteita peliin kuten; yleisö, maalin tuulettaminen, taklausvoiman lisääminen +- Luoda erilaisia kenttiä diff --git a/suunnitelma/tarrat-jalkapallo-tai-jalkapallokentan-ylhaalta-1.png b/suunnitelma/tarrat-jalkapallo-tai-jalkapallokentan-ylhaalta-1.png new file mode 100644 index 0000000000000000000000000000000000000000..e461b689ecfc1cd2a5f9d35bef79a5f476fca821 Binary files /dev/null and b/suunnitelma/tarrat-jalkapallo-tai-jalkapallokentan-ylhaalta-1.png differ diff --git a/suunnitelma/tarrat-jalkapallo-tai-jalkapallokentan-ylhaalta.png b/suunnitelma/tarrat-jalkapallo-tai-jalkapallokentan-ylhaalta.png new file mode 100644 index 0000000000000000000000000000000000000000..e461b689ecfc1cd2a5f9d35bef79a5f476fca821 Binary files /dev/null and b/suunnitelma/tarrat-jalkapallo-tai-jalkapallokentan-ylhaalta.png differ diff --git a/tarrat-jalkapallo-tai-jalkapallokentan-ylhaalta.png b/tarrat-jalkapallo-tai-jalkapallokentan-ylhaalta.png new file mode 100644 index 0000000000000000000000000000000000000000..e461b689ecfc1cd2a5f9d35bef79a5f476fca821 Binary files /dev/null and b/tarrat-jalkapallo-tai-jalkapallokentan-ylhaalta.png differ