Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit f98f7526 authored by Vepsäläinen Noora Ella Julia's avatar Vepsäläinen Noora Ella Julia
Browse files

Valmis peli

parent 696e32e9
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
......@@ -5,7 +5,7 @@ using System.Collections.Generic;
namespace HenrinJuustoJahti;
/// @author noora
/// @version 21.02.2025
/// @version 3.4.2025
/// <summary>
/// Peli, jossa Henri hiirulainen kerää juustoja ja varoo hiirenloukkuja.
/// </summary>
......@@ -51,6 +51,7 @@ public class HenrinJuustoJahti : PhysicsGame
LuoPistelaskuri();
}
/// <summary>
/// Tämä aliohjelma luo pelikentän, sekä lisää sinne pelaajan ja tasot.
/// </summary>
......@@ -65,6 +66,7 @@ public class HenrinJuustoJahti : PhysicsGame
Camera.Follow(pelaaja);
Camera.ZoomFactor = 1.2;
}
/// <summary>
/// Tämä aliohjelma luo taso, johon pelaaja syntyy.
......@@ -80,7 +82,8 @@ public class HenrinJuustoJahti : PhysicsGame
taso.Color = Color.DarkBrown;
Add(taso);
return taso;
}
}
/// <summary>
/// Tämä aliohjelma luo satunnaisesti tasoja kutsumalla LisaaTaso aliohjelmaa.
......@@ -112,6 +115,7 @@ public class HenrinJuustoJahti : PhysicsGame
}
}
/// <summary>
/// Tämä aliohjelma lisää peliin juuston ja hiirenloukun.
......@@ -144,6 +148,7 @@ public class HenrinJuustoJahti : PhysicsGame
Add(esine);
}
/// <summary>
/// Tämä aliohjelma lisää pelii pelaajan eli Henri hiirulaisen.
......@@ -165,6 +170,7 @@ public class HenrinJuustoJahti : PhysicsGame
AddCollisionHandler(pelaaja, "juusto", TormaaJuustoon);
AddCollisionHandler(pelaaja, "hiirenloukku", PelaajaKuolee);
}
/// <summary>
/// Tämä aliohjelma lisää peliin näppäinohjaimet.
......@@ -178,6 +184,7 @@ public class HenrinJuustoJahti : PhysicsGame
Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja, NOPEUS);
Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja, HYPPYNOPEUS);
}
/// <summary>
/// Tämä aliohjelma pistää Henrin liikkumaan.
......@@ -188,6 +195,7 @@ public class HenrinJuustoJahti : PhysicsGame
{
henri.Walk(nopeus);
}
/// <summary>
/// Tämä aliohjelma pistää Henrin hyppäämään.
......@@ -198,6 +206,7 @@ public class HenrinJuustoJahti : PhysicsGame
{
henri.Jump(nopeus);
}
/// <summary>
/// Tämä aliohjelma lisää toiminnon, kun pelaaja kerää juuston. Tämän lisäksi aliohjelma lisää toiminnon
......@@ -220,6 +229,7 @@ public class HenrinJuustoJahti : PhysicsGame
Voitto();
}
}
/// <summary>
/// Tämä aliohjelma lisää toiminnon, kun pelaaja törmää hiirenloukkuun ja häviää pelin.
......@@ -241,6 +251,7 @@ public class HenrinJuustoJahti : PhysicsGame
Timer.SingleShot(2, Exit);
}
/// <summary>
/// Tämä aliohjelma lisää viestin kun pelaaja on kerännyt kaikki juustot.
/// </summary>
......@@ -260,6 +271,7 @@ public class HenrinJuustoJahti : PhysicsGame
Timer.SingleShot(5.0, Exit);
}
/// <summary>
/// Tämä aliohjelma näyttää kerättyjen pisteiden eli juustojen määrän.
/// </summary>
......@@ -276,6 +288,7 @@ public class HenrinJuustoJahti : PhysicsGame
pistenaytto.BindTo(pistelaskuri);
Add(pistenaytto);
}
/// <summary>
/// Tämä aliohjelma laskee kuinka kauan peli kestää.
......@@ -287,6 +300,7 @@ public class HenrinJuustoJahti : PhysicsGame
return aika;
}
/// <summary>
/// Tämä aliohjelma laskee halutun objektin sijainnin ruudulla suhteessa reuniin.
/// </summary>
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment