Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
S
Suunnistuspeli
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Package registry
Model registry
Operate
Environments
Terraform modules
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
veklemex
Suunnistuspeli
Commits
c39321bc
Commit
c39321bc
authored
3 years ago
by
Klemettinen Veera Eveliina
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
muutoksia
parent
cc8bd806
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
Harjoitustyo/Suunnistuspeli/Suunnistuspeli.cs
+93
-36
93 additions, 36 deletions
Harjoitustyo/Suunnistuspeli/Suunnistuspeli.cs
with
93 additions
and
36 deletions
Harjoitustyo/Suunnistuspeli/Suunnistuspeli.cs
+
93
−
36
View file @
c39321bc
...
@@ -42,51 +42,66 @@ public class Suunnistuspeli : PhysicsGame
...
@@ -42,51 +42,66 @@ public class Suunnistuspeli : PhysicsGame
Image
bear
=
LoadImage
(
"bear.png"
);
Image
bear
=
LoadImage
(
"bear.png"
);
Image
pelaaja
=
LoadImage
(
"suunnistaja.png"
);
Image
pelaaja
=
LoadImage
(
"suunnistaja.png"
);
public
override
void
Begin
()
public
override
void
Begin
()
{
{
//Gravity = new Vector(0, -981);
LuoKentta
();
Level
.
Background
.
CreateGradient
(
Color
.
LightBlue
,
Color
.
White
);
AsetaOhjaimet
();
TileMap
tiles
=
TileMap
.
FromStringArray
(
lines
);
}
tiles
.
SetTileMethod
(
'X'
,
LuoPalikka
,
Color
.
Black
);
tiles
.
SetTileMethod
(
'='
,
LuoKarhu
,
Color
.
Brown
);
tiles
.
SetTileMethod
(
'*'
,
LuoRasti
,
Color
.
Pink
);
tiles
.
Execute
(
tileWidth
,
tileHeight
);
PlatformCharacter
suunnistaja
=
new
PlatformCharacter
(
30
,
30
);
void
LuoKentta
()
suunnistaja
.
Image
=
pelaaja
;
suunnistaja
.
Mass
=
0.5
;
Add
(
suunnistaja
);
void
Liikuta
(
PhysicsObject
suunnistaja
,
Vector
suunta
)
{
{
suunnistaja
.
Velocity
=
suunta
;
//Gravity = new Vector(0, -981);
Level
.
Background
.
CreateGradient
(
Color
.
LightBlue
,
Color
.
White
);
TileMap
tiles
=
TileMap
.
FromStringArray
(
lines
);
tiles
.
SetTileMethod
(
'X'
,
LuoPalikka
,
Color
.
Black
);
tiles
.
SetTileMethod
(
'='
,
LuoKarhu
,
Color
.
Brown
);
tiles
.
SetTileMethod
(
'*'
,
LuoRasti
,
Color
.
Pink
);
tiles
.
Execute
(
tileWidth
,
tileHeight
);
LuoPistelaskuri
();
Level
.
CreateBorders
();
Camera
.
ZoomToLevel
();
PhoneBackButton
.
Listen
(
ConfirmExit
,
"Lopeta peli"
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Escape
,
ButtonState
.
Pressed
,
ConfirmExit
,
"Lopeta peli"
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
F1
,
ButtonState
.
Pressed
,
ShowControlHelp
,
"Näytä ohjeet"
);
}
}
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Left
,
ButtonState
.
Down
,
Liikuta
,
null
,
suunnistaja
,
new
Vector
(-
500
,
0
));
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Left
,
ButtonState
.
Released
,
Liikuta
,
null
,
suunnistaja
,
Vector
.
Zero
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Right
,
ButtonState
.
Down
,
Liikuta
,
null
,
suunnistaja
,
new
Vector
(
500
,
0
));
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Right
,
ButtonState
.
Released
,
Liikuta
,
null
,
suunnistaja
,
Vector
.
Zero
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Down
,
ButtonState
.
Down
,
Liikuta
,
null
,
suunnistaja
,
new
Vector
(
0
,
-
500
));
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Down
,
ButtonState
.
Released
,
Liikuta
,
null
,
suunnistaja
,
Vector
.
Zero
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Up
,
ButtonState
.
Down
,
Liikuta
,
null
,
suunnistaja
,
new
Vector
(
0
,
500
));
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Up
,
ButtonState
.
Released
,
Liikuta
,
null
,
suunnistaja
,
Vector
.
Zero
);
LuoPistelaskuri
();
void
AsetaOhjaimet
()
{
PlatformCharacter
suunnistaja
=
new
PlatformCharacter
(
30
,
30
);
suunnistaja
.
Image
=
pelaaja
;
suunnistaja
.
Mass
=
0.5
;
suunnistaja
.
Tag
=
"suunnistaja"
;
Add
(
suunnistaja
);
AddCollisionHandler
(
suunnistaja
,
"bear"
,
PelaajatTormaavat
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Left
,
ButtonState
.
Down
,
Liikuta
,
null
,
suunnistaja
,
new
Vector
(-
500
,
0
));
AddCollisionHandler
(
suunnistaja
,
"rasti"
,
RastienKer
ää
minen
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Left
,
ButtonState
.
Released
,
Liikuta
,
null
,
suunnistaja
,
Vector
.
Zero
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Right
,
ButtonState
.
Down
,
Liikuta
,
null
,
suunnistaja
,
new
Vector
(
500
,
0
));
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Right
,
ButtonState
.
Released
,
Liikuta
,
null
,
suunnistaja
,
Vector
.
Zero
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Down
,
ButtonState
.
Down
,
Liikuta
,
null
,
suunnistaja
,
new
Vector
(
0
,
-
500
));
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Down
,
ButtonState
.
Released
,
Liikuta
,
null
,
suunnistaja
,
Vector
.
Zero
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Up
,
ButtonState
.
Down
,
Liikuta
,
null
,
suunnistaja
,
new
Vector
(
0
,
500
));
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Up
,
ButtonState
.
Released
,
Liikuta
,
null
,
suunnistaja
,
Vector
.
Zero
);
Level
.
CreateBorders
(
);
AddCollisionHandler
(
suunnistaja
,
"bear"
,
PelaajatTormaavat
);
Camera
.
ZoomToLevel
(
);
AddCollisionHandler
(
suunnistaja
,
"rasti"
,
RastienKer
ää
minen
);
PhoneBackButton
.
Listen
(
ConfirmExit
,
"Lopeta peli"
);
void
Liikuta
(
PhysicsObject
suunnistaja
,
Vector
suunta
)
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Escape
,
ButtonState
.
Pressed
,
ConfirmExit
,
"Lopeta peli"
);
{
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
F1
,
ButtonState
.
Pressed
,
ShowControlHelp
,
"Näytä ohjeet"
);
suunnistaja
.
Velocity
=
suunta
;
}
}
}
/// <summary>
/// <summary>
/// Aliohjelma, joka kasvattaa pistelaskuria yhdellä, kun suunnistaja osuu rastiin.
/// Aliohjelma, joka kasvattaa pistelaskuria yhdellä, kun suunnistaja osuu rastiin.
...
@@ -107,13 +122,28 @@ public class Suunnistuspeli : PhysicsGame
...
@@ -107,13 +122,28 @@ public class Suunnistuspeli : PhysicsGame
/// <param name="karhu">Törmäyksen kohde</param>
/// <param name="karhu">Törmäyksen kohde</param>
void
PelaajatTormaavat
(
PhysicsObject
suunnistaja
,
PhysicsObject
karhu
)
void
PelaajatTormaavat
(
PhysicsObject
suunnistaja
,
PhysicsObject
karhu
)
{
{
MessageDisplay
.
Add
(
"Bump!"
);
Label
tekstikentta
=
new
Label
(
500.0
,
20.0
,
"Peli päättyi!"
);
tekstikentta
.
TextColor
=
Color
.
Green
;
Vector
keskipiste
=
new
Vector
();
tekstikentta
.
Position
=
keskipiste
;
Add
(
tekstikentta
);
suunnistaja
.
Destroy
();
//AloitaAlusta();
}
void
AloitaAlusta
()
{
ClearAll
();
LuoKentta
();
AsetaOhjaimet
();
}
}
/// <summary>
/// <summary>
/// Pistelaskurin luominen
/// Pistelaskurin luominen
/// </summary>
/// </summary>
IntMeter
pisteLaskuri
;
IntMeter
pisteLaskuri
;
void
LuoPistelaskuri
()
void
LuoPistelaskuri
()
...
@@ -176,6 +206,33 @@ public class Suunnistuspeli : PhysicsGame
...
@@ -176,6 +206,33 @@ public class Suunnistuspeli : PhysicsGame
karhu
.
IgnoresGravity
=
true
;
karhu
.
IgnoresGravity
=
true
;
karhu
.
Color
=
vari
;
karhu
.
Color
=
vari
;
karhu
.
IgnoresPhysicsLogics
=
true
;
karhu
.
IgnoresPhysicsLogics
=
true
;
karhu
.
CanRotate
=
false
;
//PathFollowerBrain karhunAivot = new PathFollowerBrain();
//List<Vector> polku = new List<Vector>();
//polku.Add(new Vector(0, 0));
//polku.Add(new Vector(-100, 0));
//polku.Add(new Vector(-100, 100));
//polku.Add(new Vector(100, 100));
//polku.Add(new Vector(-100, 100));
//karhunAivot.Path = polku;
//karhunAivot.Loop = true;
//karhunAivot.Speed = 100;
const
int
RUUDUN_KOKO
=
40
;
LabyrinthWandererBrain
karhunAivot
=
new
LabyrinthWandererBrain
(
RUUDUN_KOKO
);
karhunAivot
.
Speed
=
100.0
;
karhunAivot
.
LabyrinthWallTag
=
"rakenne"
;
//FollowerBrain karhunAivot = new FollowerBrain("suunnistaja");
//RandomMoverBrain karhunAivot = new RandomMoverBrain(200);
//karhunAivot.ChangeMovementSeconds = 3;
//karhunAivot.Speed = 10;
karhu
.
Brain
=
karhunAivot
;
karhu
.
Tag
=
"bear"
;
karhu
.
Tag
=
"bear"
;
karhu
.
Image
=
bear
;
karhu
.
Image
=
bear
;
Add
(
karhu
);
Add
(
karhu
);
...
...
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment