Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit e6937b53 authored by Tuliainen Atte's avatar Tuliainen Atte
Browse files

dokumentointia parannettu

parent 4a3fe024
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
......@@ -16,7 +16,7 @@ namespace Palikat;
/// @version 23.11.2023
/// <summary>
/// Tämä on 2020-luvun versio klassisesta pulmapelistä, jossa erikokoiset palikat siirretään pinosta toiseen pinoon koko järjestykseen.
/// Haastetta tuo siirtojen laskuri ja aika.
/// Haastetta tuo siirtojen laskuri.
/// </summary>
public class Palikat : PhysicsGame
{
......@@ -64,6 +64,9 @@ public class Palikat : PhysicsGame
}
/// <summary>
/// Aliohjelma luo pelikentän ja tarvittavat oliot sekä laskurin kentälle
/// </summary>
public void Peli()
{
if (peliKerrat > 0)
......@@ -78,7 +81,10 @@ public class Palikat : PhysicsGame
peliKerrat++;
}
//Pelin kontrollit
/// <summary>
/// Luodaan pelaamisen mahdollistavat ohjaimet hiirelle
/// </summary>
void Kontrollit()
{
PhoneBackButton.Listen(Exit, "Lopeta peli");
......@@ -166,6 +172,9 @@ public class Palikat : PhysicsGame
/// <summary>
/// Aliohjelma jota kutsutaan kun halutaan aloittaa uusi peli ensimmäisen kerran jälkeen
/// </summary>
private void AloitaAlusta()
{
ClearControls();
......@@ -183,17 +192,16 @@ public class Palikat : PhysicsGame
/// <summary>
/// TO-DO: Käynnissä olevan pelisession top3 tulokset näyttävä listaus
/// Parhaat pisteet näyttävä listaus
/// </summary>
private void ParhaatPisteet()
{
//TO-DO
topLista.Show();
}
/// <summary>
/// Aliohjelma joka luo pelikentän kutsumalla toisia aliohjelmia ja määrittää sen fysiikkaominaisuudet
/// Aliohjelma jolla luodaan pelikent
/// </summary>
public void LuoKentta()
{
......@@ -218,7 +226,9 @@ public class Palikat : PhysicsGame
}
//Aliohjelma jolla luodaan laskuri, joka laskee montako siirtoa pelaaja on tehnyt
/// <summary>
/// Aliohjelma joka luo laskurin, joka laskee montako siirtoa pelaaja on tehnyt
/// </summary>
public void LuoPistelaskuri()
{
// alustetaan laskuri siten että on alussa oikeasti nolla, nyt ottaa palikoiden "asettumisen" siirtoina +4
......@@ -262,6 +272,15 @@ public class Palikat : PhysicsGame
AddCollisionHandler(palikka1, "palikka3", Palikka1OsuuPalikkaan3);
AddCollisionHandler(palikka1, "palikka4", Palikka1OsuuPalikkaan4);
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jolla luodaan siirreltävä palikka omana olionaan, määritellään sen törmäykset ja vaikutukset siirtolaskuriin
/// </summary>
/// <param name="paikka"> paikka vektorina johon palikka luodaan</param>
/// <param name="leveys"> palikan leveys</param>
/// <param name="korkeus"> palikan korkeus</param>
/// <param name="vari"> palikan vari</param>
void LuoPalikka2(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari)
{
palikka2 = new PhysicsObject(leveys*4.5, korkeus);
......@@ -277,6 +296,15 @@ public class Palikat : PhysicsGame
AddCollisionHandler(palikka2, "palikka3", Palikka2OsuuPalikkaan3);
AddCollisionHandler(palikka2, "palikka4", Palikka2OsuuPalikkaan4);
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jolla luodaan siirreltävä palikka omana olionaan, määritellään sen törmäykset ja vaikutukset siirtolaskuriin
/// </summary>
/// <param name="paikka"> paikka vektorina johon palikka luodaan</param>
/// <param name="leveys"> palikan leveys</param>
/// <param name="korkeus"> palikan korkeus</param>
/// <param name="vari"> palikan vari</param>
void LuoPalikka3(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari)
{
palikka3 = new PhysicsObject(leveys*3, korkeus);
......@@ -292,6 +320,14 @@ public class Palikat : PhysicsGame
AddCollisionHandler(palikka3, "palikka4", Palikka3OsuuPalikkaan4);
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jolla luodaan siirreltävä palikka omana olionaan, määritellään sen törmäykset ja vaikutukset siirtolaskuriin
/// </summary>
/// <param name="paikka"> paikka vektorina johon palikka luodaan</param>
/// <param name="leveys"> palikan leveys</param>
/// <param name="korkeus"> palikan korkeus</param>
/// <param name="vari"> palikan vari</param>
void LuoPalikka4(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari)
{
palikka4 = new PhysicsObject(leveys*1.5, korkeus);
......@@ -306,9 +342,14 @@ public class Palikat : PhysicsGame
AddCollisionHandler(palikka4, "alusta", PalikkaOsuuAlustaan);
}
/// <summary>
/// Luodaan alustat
/// Aliohjelma joka luo alusta jonka päälle palikoita pelissä järjestelläään
/// </summary>
/// <param name="paikka"> paikka vektorina johon palikka luodaan</param>
/// <param name="leveys"> palikan leveys</param>
/// <param name="korkeus"> palikan korkeus</param>
/// <param name="vari"> palikan vari</param>
void LuoAlusta(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari)
{
PhysicsObject alusta = new PhysicsObject(leveys*8, korkeus);
......@@ -320,7 +361,9 @@ public class Palikat : PhysicsGame
}
///Määritellään säännöt/rajoiteet pelin siirroille ja siirtojen laskenta siirtolaskuriin
/// <summary>
/// Aliohjelma jollla määritellään mita tapahtuu kun palikka osuu alustaa
/// </summary>
void PalikkaOsuuAlustaan(PhysicsObject palikka, PhysicsObject alusta)
{
//laskurin arvo kasvaa yhdellä
......@@ -336,7 +379,9 @@ public class Palikat : PhysicsGame
}
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jollla määritellään mita tapahtuu kun palikka osuu toiseen palikkaan
/// </summary>
void Palikka1OsuuPalikkaan2(PhysicsObject p1, PhysicsObject p2)
{
//laskurin arvo kasvaa yhdellä
......@@ -350,12 +395,15 @@ public class Palikat : PhysicsGame
neljasoikein = false;
Console.WriteLine("Toka palikka oikein!");
}
if (palikka2.Position.Y < palikka1.Position.Y && palikka2.Position.X)
//if (palikka2.Position.Y < palikka1.Position.Y && palikka2.Position.X)
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jollla määritellään mita tapahtuu kun palikka osuu toiseen palikkaan
/// </summary>
void Palikka1OsuuPalikkaan3(PhysicsObject p1, PhysicsObject p2)
{
//laskurin arvo kasvaa yhdellä
......@@ -364,6 +412,9 @@ public class Palikat : PhysicsGame
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jollla määritellään mita tapahtuu kun palikka osuu toiseen palikkaan
/// </summary>
void Palikka1OsuuPalikkaan4(PhysicsObject p1, PhysicsObject p2)
{
//laskurin arvo kasvaa yhdellä
......@@ -371,6 +422,10 @@ public class Palikat : PhysicsGame
Console.WriteLine("Palikka1 osui palikkaan4"); //osuma näkyy konsolissa - poistetaan valmiista
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jollla määritellään mita tapahtuu kun palikka osuu toiseen palikkaan
/// </summary>
void Palikka2OsuuPalikkaan3(PhysicsObject p1, PhysicsObject p2)
{
//laskurin arvo kasvaa yhdellä
......@@ -386,6 +441,10 @@ public class Palikat : PhysicsGame
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jollla määritellään mita tapahtuu kun palikka osuu toiseen palikkaan
/// </summary>
void Palikka2OsuuPalikkaan4(PhysicsObject p1, PhysicsObject p2)
{
//laskurin arvo kasvaa yhdellä
......@@ -393,6 +452,10 @@ public class Palikat : PhysicsGame
Console.WriteLine("Palikka2 osui palikkaan4"); //osuma näkyy konsolissa - poistetaan valmiista
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jollla määritellään mita tapahtuu kun palikka osuu toiseen palikkaan
/// </summary>
void Palikka3OsuuPalikkaan4(PhysicsObject p1, PhysicsObject p2)
{
//laskurin arvo kasvaa yhdellä
......@@ -407,6 +470,9 @@ public class Palikat : PhysicsGame
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jota kutsutaan kun peli on pelattu läpi ja jolla kirjataan highscore
/// </summary>
void Voitto()
{
topLista.EnterAndShow(pistelaskuri.Value);
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment