Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
O
ohj1ht
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Package Registry
Model registry
Operate
Environments
Terraform modules
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
tuliat
ohj1ht
Commits
e6937b53
Commit
e6937b53
authored
1 year ago
by
Tuliainen Atte
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
dokumentointia parannettu
parent
4a3fe024
No related branches found
Branches containing commit
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
Palikat/Palikat.cs
+76
-10
76 additions, 10 deletions
Palikat/Palikat.cs
with
76 additions
and
10 deletions
Palikat/Palikat.cs
+
76
−
10
View file @
e6937b53
...
...
@@ -16,7 +16,7 @@ namespace Palikat;
/// @version 23.11.2023
/// <summary>
/// Tämä on 2020-luvun versio klassisesta pulmapelistä, jossa erikokoiset palikat siirretään pinosta toiseen pinoon koko järjestykseen.
/// Haastetta tuo siirtojen laskuri
ja aika
.
/// Haastetta tuo siirtojen laskuri.
/// </summary>
public
class
Palikat
:
PhysicsGame
{
...
...
@@ -64,6 +64,9 @@ public class Palikat : PhysicsGame
}
/// <summary>
/// Aliohjelma luo pelikentän ja tarvittavat oliot sekä laskurin kentälle
/// </summary>
public
void
Peli
()
{
if
(
peliKerrat
>
0
)
...
...
@@ -78,7 +81,10 @@ public class Palikat : PhysicsGame
peliKerrat
++;
}
//Pelin kontrollit
/// <summary>
/// Luodaan pelaamisen mahdollistavat ohjaimet hiirelle
/// </summary>
void
Kontrollit
()
{
PhoneBackButton
.
Listen
(
Exit
,
"Lopeta peli"
);
...
...
@@ -166,6 +172,9 @@ public class Palikat : PhysicsGame
/// <summary>
/// Aliohjelma jota kutsutaan kun halutaan aloittaa uusi peli ensimmäisen kerran jälkeen
/// </summary>
private
void
AloitaAlusta
()
{
ClearControls
();
...
...
@@ -183,17 +192,16 @@ public class Palikat : PhysicsGame
/// <summary>
///
TO-DO: Käynnissä olevan pelisession top3 tuloks
et näyttävä listaus
///
Parhaat piste
et näyttävä listaus
/// </summary>
private
void
ParhaatPisteet
()
{
//TO-DO
topLista
.
Show
();
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jo
k
a luo pelikent
än kutsumalla toisia aliohjelmia ja määrittää sen fysiikkaominaisuudet
/// Aliohjelma jo
ll
a luo
daan
pelikent
tä
/// </summary>
public
void
LuoKentta
()
{
...
...
@@ -218,7 +226,9 @@ public class Palikat : PhysicsGame
}
//Aliohjelma jolla luodaan laskuri, joka laskee montako siirtoa pelaaja on tehnyt
/// <summary>
/// Aliohjelma joka luo laskurin, joka laskee montako siirtoa pelaaja on tehnyt
/// </summary>
public
void
LuoPistelaskuri
()
{
// alustetaan laskuri siten että on alussa oikeasti nolla, nyt ottaa palikoiden "asettumisen" siirtoina +4
...
...
@@ -262,6 +272,15 @@ public class Palikat : PhysicsGame
AddCollisionHandler
(
palikka1
,
"palikka3"
,
Palikka1OsuuPalikkaan3
);
AddCollisionHandler
(
palikka1
,
"palikka4"
,
Palikka1OsuuPalikkaan4
);
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jolla luodaan siirreltävä palikka omana olionaan, määritellään sen törmäykset ja vaikutukset siirtolaskuriin
/// </summary>
/// <param name="paikka"> paikka vektorina johon palikka luodaan</param>
/// <param name="leveys"> palikan leveys</param>
/// <param name="korkeus"> palikan korkeus</param>
/// <param name="vari"> palikan vari</param>
void
LuoPalikka2
(
Vector
paikka
,
double
leveys
,
double
korkeus
,
Color
vari
)
{
palikka2
=
new
PhysicsObject
(
leveys
*
4.5
,
korkeus
);
...
...
@@ -277,6 +296,15 @@ public class Palikat : PhysicsGame
AddCollisionHandler
(
palikka2
,
"palikka3"
,
Palikka2OsuuPalikkaan3
);
AddCollisionHandler
(
palikka2
,
"palikka4"
,
Palikka2OsuuPalikkaan4
);
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jolla luodaan siirreltävä palikka omana olionaan, määritellään sen törmäykset ja vaikutukset siirtolaskuriin
/// </summary>
/// <param name="paikka"> paikka vektorina johon palikka luodaan</param>
/// <param name="leveys"> palikan leveys</param>
/// <param name="korkeus"> palikan korkeus</param>
/// <param name="vari"> palikan vari</param>
void
LuoPalikka3
(
Vector
paikka
,
double
leveys
,
double
korkeus
,
Color
vari
)
{
palikka3
=
new
PhysicsObject
(
leveys
*
3
,
korkeus
);
...
...
@@ -292,6 +320,14 @@ public class Palikat : PhysicsGame
AddCollisionHandler
(
palikka3
,
"palikka4"
,
Palikka3OsuuPalikkaan4
);
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jolla luodaan siirreltävä palikka omana olionaan, määritellään sen törmäykset ja vaikutukset siirtolaskuriin
/// </summary>
/// <param name="paikka"> paikka vektorina johon palikka luodaan</param>
/// <param name="leveys"> palikan leveys</param>
/// <param name="korkeus"> palikan korkeus</param>
/// <param name="vari"> palikan vari</param>
void
LuoPalikka4
(
Vector
paikka
,
double
leveys
,
double
korkeus
,
Color
vari
)
{
palikka4
=
new
PhysicsObject
(
leveys
*
1.5
,
korkeus
);
...
...
@@ -306,9 +342,14 @@ public class Palikat : PhysicsGame
AddCollisionHandler
(
palikka4
,
"alusta"
,
PalikkaOsuuAlustaan
);
}
/// <summary>
///
Luodaan alustat
///
Aliohjelma joka luo alusta jonka päälle palikoita pelissä järjestelläään
/// </summary>
/// <param name="paikka"> paikka vektorina johon palikka luodaan</param>
/// <param name="leveys"> palikan leveys</param>
/// <param name="korkeus"> palikan korkeus</param>
/// <param name="vari"> palikan vari</param>
void
LuoAlusta
(
Vector
paikka
,
double
leveys
,
double
korkeus
,
Color
vari
)
{
PhysicsObject
alusta
=
new
PhysicsObject
(
leveys
*
8
,
korkeus
);
...
...
@@ -320,7 +361,9 @@ public class Palikat : PhysicsGame
}
///Määritellään säännöt/rajoiteet pelin siirroille ja siirtojen laskenta siirtolaskuriin
/// <summary>
/// Aliohjelma jollla määritellään mita tapahtuu kun palikka osuu alustaa
/// </summary>
void
PalikkaOsuuAlustaan
(
PhysicsObject
palikka
,
PhysicsObject
alusta
)
{
//laskurin arvo kasvaa yhdellä
...
...
@@ -336,7 +379,9 @@ public class Palikat : PhysicsGame
}
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jollla määritellään mita tapahtuu kun palikka osuu toiseen palikkaan
/// </summary>
void
Palikka1OsuuPalikkaan2
(
PhysicsObject
p1
,
PhysicsObject
p2
)
{
//laskurin arvo kasvaa yhdellä
...
...
@@ -350,12 +395,15 @@ public class Palikat : PhysicsGame
neljasoikein
=
false
;
Console
.
WriteLine
(
"Toka palikka oikein!"
);
}
if
(
palikka2
.
Position
.
Y
<
palikka1
.
Position
.
Y
&&
palikka2
.
Position
.
X
)
//
if (palikka2.Position.Y < palikka1.Position.Y && palikka2.Position.X)
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jollla määritellään mita tapahtuu kun palikka osuu toiseen palikkaan
/// </summary>
void
Palikka1OsuuPalikkaan3
(
PhysicsObject
p1
,
PhysicsObject
p2
)
{
//laskurin arvo kasvaa yhdellä
...
...
@@ -364,6 +412,9 @@ public class Palikat : PhysicsGame
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jollla määritellään mita tapahtuu kun palikka osuu toiseen palikkaan
/// </summary>
void
Palikka1OsuuPalikkaan4
(
PhysicsObject
p1
,
PhysicsObject
p2
)
{
//laskurin arvo kasvaa yhdellä
...
...
@@ -371,6 +422,10 @@ public class Palikat : PhysicsGame
Console
.
WriteLine
(
"Palikka1 osui palikkaan4"
);
//osuma näkyy konsolissa - poistetaan valmiista
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jollla määritellään mita tapahtuu kun palikka osuu toiseen palikkaan
/// </summary>
void
Palikka2OsuuPalikkaan3
(
PhysicsObject
p1
,
PhysicsObject
p2
)
{
//laskurin arvo kasvaa yhdellä
...
...
@@ -386,6 +441,10 @@ public class Palikat : PhysicsGame
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jollla määritellään mita tapahtuu kun palikka osuu toiseen palikkaan
/// </summary>
void
Palikka2OsuuPalikkaan4
(
PhysicsObject
p1
,
PhysicsObject
p2
)
{
//laskurin arvo kasvaa yhdellä
...
...
@@ -393,6 +452,10 @@ public class Palikat : PhysicsGame
Console
.
WriteLine
(
"Palikka2 osui palikkaan4"
);
//osuma näkyy konsolissa - poistetaan valmiista
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jollla määritellään mita tapahtuu kun palikka osuu toiseen palikkaan
/// </summary>
void
Palikka3OsuuPalikkaan4
(
PhysicsObject
p1
,
PhysicsObject
p2
)
{
//laskurin arvo kasvaa yhdellä
...
...
@@ -407,6 +470,9 @@ public class Palikat : PhysicsGame
}
/// <summary>
/// Aliohjelma jota kutsutaan kun peli on pelattu läpi ja jolla kirjataan highscore
/// </summary>
void
Voitto
()
{
topLista
.
EnterAndShow
(
pistelaskuri
.
Value
);
...
...
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment