Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit d3b77afd authored by Vesa Lappalainen's avatar Vesa Lappalainen :bicyclist:
Browse files

Pelaajan kuvaksi leijona

parent b04499ca
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
luennot/live07/KolmionMetsastys/Content/leijona.png

2.03 KiB

......@@ -27,6 +27,7 @@ public class KolmionMetsastys : PhysicsGame
PhysicsObject pelaaja = LuoSattunnainenKolmio(this, ylaosa, 50, "pelaaja");
pelaaja.Color = Color.Red;
pelaaja.Image = LoadImage("leijona"); // Lisää leijona.png Content-hakemistoon ja vaihda sille Copy if newer
Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä avustus");
Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, LyoKolmiota, "Pelaaja ylös", pelaaja, new Vector(0, 200));
......@@ -34,6 +35,13 @@ public class KolmionMetsastys : PhysicsGame
Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Pressed, LyoKolmiota, "Pelaaja vasemmalle", pelaaja, new Vector(-200, 0));
Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Pressed, LyoKolmiota, "Pelaaja oikealle", pelaaja, new Vector(200, 0));
// Voidaan lisätä esim XBox-ohjain:
ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, LyoKolmiota, "Pelaaja ylös", pelaaja, new Vector(0, 50));
ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, LyoKolmiota, "Pelaaja alas", pelaaja, new Vector(0, -50));
ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, LyoKolmiota, "Pelaaja vasemmalle", pelaaja, new Vector(-50, 0));
ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, LyoKolmiota, "Pelaaja oikealle", pelaaja, new Vector(50, 0));
AddCollisionHandler(pelaaja, "vihu", PelaajaTormasi);
PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
......
......@@ -10,4 +10,14 @@
<PackageReference Include="Jypeli.FarseerPhysics.NET" Version="2.*"/>
</ItemGroup>
<ItemGroup>
<Folder Include="Content\" />
</ItemGroup>
<ItemGroup>
<None Update="Content\leijona.png">
<CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory>
</None>
</ItemGroup>
</Project>
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment