Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 5a10944c authored by Lehtinen Samuli Saul Abiel's avatar Lehtinen Samuli Saul Abiel
Browse files

Lisätty kommentteja

parent 20f2d5b9
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
......@@ -59,11 +59,13 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
sisarengas.Y = 200;
sisarengas.Color = Color.DarkBlue;
Add(sisarengas);
// Seuraa palkintorakenteen etenemistä
korostusRuutu = new GameObject(100, 20); // Luo laatikko
korostusRuutu.Color = Color.SkyBlue; // Väri erottuu taustasta
korostusRuutu.Position = new Vector(-420, 310); // Sijoitetaan ensimmäisen palkinnon kohdalle
Add(korostusRuutu);
// Palkintorakenne vasemmalle ylös
Label palkinto = new Label
{
......@@ -82,6 +84,7 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
Position = new Vector(0, -350),
};
Add(fiftyOhje);
// Luodaan palkintorakenteen alle voittosummat
for (int i = 0; i < voitot.Length; i++)
{
......@@ -105,6 +108,7 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
};
otsikkoTeksti.Font.Size = 35;
Add(otsikkoTeksti);
// Käytetään EsitaKysymys-aliohjelmassa kysymystekstinä
kysymysTeksti = new Label
{
......@@ -114,6 +118,7 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
};
kysymysTeksti.Font.Size = 35;
Add(kysymysTeksti);
// käytetään EsitaKysymys-aliohjelmassa oljenkortena
infoTeksti = new Label
{
......@@ -122,6 +127,7 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
Font = Font.DefaultBold
};
Add(infoTeksti);
// Luodaan vastauspainikkeet
for (int i = 0; i < 4; i++)
{
......@@ -202,6 +208,8 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
});
}
// Esitetään kysymys aliohjelma. Oikea vastaus valikoituu sattumanvaraisesti vaihtoehtojen väliltä.
//
private void EsitaKysymys()
{
if (taso >= voitot.Length)
......@@ -223,7 +231,8 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
vastausPainikkeet[i].IsVisible = true;
}
}
// Käytä vihje aliohjelma.
private void KaytaVihje()
{
if (vihjeidenMaara <= 0)
......@@ -233,7 +242,8 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
}
vihjeidenMaara--;
infoTeksti.Text = $"50:50 vihje käytetty. Jäljellä {vihjeidenMaara}.";
// Poistetaan oikea vaihtoehto.
List<Label> vaaratPainikkeet = vastausPainikkeet
.Where(p => p.IsVisible && p.Text[0] != oikeaVastaus) // Vain näkyvät ja väärät vaihtoehdot
.OrderBy(x => random.Next()) // Sekoitetaan lista
......@@ -247,6 +257,7 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
}
}
// Aliohjelma, kun pelaaja vastaa väärin.
private void KysyUudestaan()
{
Label uudestaanTeksti = new Label("Haluatko yrittää uudestaan? (Y/N)")
......@@ -260,6 +271,8 @@ private void KysyUudestaan()
Keyboard.Listen(Key.Y, ButtonState.Pressed, ResetoiPeli, "Käynnistä peli uudelleen");
Keyboard.Listen(Key.N, ButtonState.Pressed, Exit, "Lopeta peli");
}
//Resetoidaan peli, mikäli pelaaja käynnistää pelin uudestaan.
private void ResetoiPeli()
{
// Nollataan pelin tilat
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment