Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
O
ohj1ht
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Package registry
Model registry
Operate
Environments
Terraform modules
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
sasaable
ohj1ht
Commits
5a10944c
Commit
5a10944c
authored
2 weeks ago
by
Lehtinen Samuli Saul Abiel
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
Lisätty kommentteja
parent
20f2d5b9
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
suunnitelma/ht/haluatko_miljonaariksi/HaluatkoMiljonaariksi.cs
+15
-2
15 additions, 2 deletions
...itelma/ht/haluatko_miljonaariksi/HaluatkoMiljonaariksi.cs
with
15 additions
and
2 deletions
suunnitelma/ht/haluatko_miljonaariksi/HaluatkoMiljonaariksi.cs
+
15
−
2
View file @
5a10944c
...
...
@@ -59,11 +59,13 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
sisarengas
.
Y
=
200
;
sisarengas
.
Color
=
Color
.
DarkBlue
;
Add
(
sisarengas
);
// Seuraa palkintorakenteen etenemistä
korostusRuutu
=
new
GameObject
(
100
,
20
);
// Luo laatikko
korostusRuutu
.
Color
=
Color
.
SkyBlue
;
// Väri erottuu taustasta
korostusRuutu
.
Position
=
new
Vector
(-
420
,
310
);
// Sijoitetaan ensimmäisen palkinnon kohdalle
Add
(
korostusRuutu
);
// Palkintorakenne vasemmalle ylös
Label
palkinto
=
new
Label
{
...
...
@@ -82,6 +84,7 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
Position
=
new
Vector
(
0
,
-
350
),
};
Add
(
fiftyOhje
);
// Luodaan palkintorakenteen alle voittosummat
for
(
int
i
=
0
;
i
<
voitot
.
Length
;
i
++)
{
...
...
@@ -105,6 +108,7 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
};
otsikkoTeksti
.
Font
.
Size
=
35
;
Add
(
otsikkoTeksti
);
// Käytetään EsitaKysymys-aliohjelmassa kysymystekstinä
kysymysTeksti
=
new
Label
{
...
...
@@ -114,6 +118,7 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
};
kysymysTeksti
.
Font
.
Size
=
35
;
Add
(
kysymysTeksti
);
// käytetään EsitaKysymys-aliohjelmassa oljenkortena
infoTeksti
=
new
Label
{
...
...
@@ -122,6 +127,7 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
Font
=
Font
.
DefaultBold
};
Add
(
infoTeksti
);
// Luodaan vastauspainikkeet
for
(
int
i
=
0
;
i
<
4
;
i
++)
{
...
...
@@ -202,6 +208,8 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
});
}
// Esitetään kysymys aliohjelma. Oikea vastaus valikoituu sattumanvaraisesti vaihtoehtojen väliltä.
//
private
void
EsitaKysymys
()
{
if
(
taso
>=
voitot
.
Length
)
...
...
@@ -223,7 +231,8 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
vastausPainikkeet
[
i
].
IsVisible
=
true
;
}
}
// Käytä vihje aliohjelma.
private
void
KaytaVihje
()
{
if
(
vihjeidenMaara
<=
0
)
...
...
@@ -233,7 +242,8 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
}
vihjeidenMaara
--;
infoTeksti
.
Text
=
$"50:50 vihje käytetty. Jäljellä
{
vihjeidenMaara
}
."
;
// Poistetaan oikea vaihtoehto.
List
<
Label
>
vaaratPainikkeet
=
vastausPainikkeet
.
Where
(
p
=>
p
.
IsVisible
&&
p
.
Text
[
0
]
!=
oikeaVastaus
)
// Vain näkyvät ja väärät vaihtoehdot
.
OrderBy
(
x
=>
random
.
Next
())
// Sekoitetaan lista
...
...
@@ -247,6 +257,7 @@ public class HaluatkoMiljonaariksi : PhysicsGame
}
}
// Aliohjelma, kun pelaaja vastaa väärin.
private
void
KysyUudestaan
()
{
Label
uudestaanTeksti
=
new
Label
(
"Haluatko yrittää uudestaan? (Y/N)"
)
...
...
@@ -260,6 +271,8 @@ private void KysyUudestaan()
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Y
,
ButtonState
.
Pressed
,
ResetoiPeli
,
"Käynnistä peli uudelleen"
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
N
,
ButtonState
.
Pressed
,
Exit
,
"Lopeta peli"
);
}
//Resetoidaan peli, mikäli pelaaja käynnistää pelin uudestaan.
private
void
ResetoiPeli
()
{
// Nollataan pelin tilat
...
...
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment