Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit d65d1f0e authored by Mikkola Saara's avatar Mikkola Saara
Browse files

dokumentaatiot ja loppuviilaukset

parent eb135556
Branches main
No related tags found
No related merge requests found
......@@ -11,18 +11,18 @@ namespace FGR;
/// </summary>
public class Fgr : PhysicsGame
{
Vector _nopeusOikea = new Vector(500, 0);
Vector _nopeusVasen = new Vector(-500, 0);
private Vector _nopeusOikea = new Vector(500, 0);
private Vector _nopeusVasen = new Vector(-500, 0);
PhysicsObject _pallo;
PhysicsObject _palikat;
private PhysicsObject _pallo;
private PhysicsObject _palikat;
int _scrollausnopeus = -8;
//bool _peliPaattynyt = false;
private int _scrollausnopeus = -8;
List<GameObject> _taustakuvat;
Timer _taustaAjastin = new Timer();
GameObject _ekaTaustakuva;
private List<GameObject> _taustakuvat;
private Timer _taustaAjastin = new Timer();
private GameObject _ekaTaustakuva;
private Image _hiutaleet = LoadImage("Lumihiutaleet");
public override void Begin()
......@@ -34,6 +34,7 @@ public class Fgr : PhysicsGame
LuoTaustakuvat();
}
/// <summary>
/// luodaan pelikenttä
/// </summary>
......@@ -52,15 +53,24 @@ public class Fgr : PhysicsGame
AddCollisionHandler(_pallo, Osuma);
Camera.Zoom(1);
//Camera.ZoomToAllObjects();
Camera.Y = Level.Bottom+390;
}
/// <summary>
/// pelaajan ja lumipallon osumasta peli alkaa alusta
/// </summary>
/// <param name="pelaaja"></param>
/// <param name="lumipallo"></param>
public void Osuma(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject lumipallo)
{
AloitaAlusta();
}
/// <summary>
/// luodaan AloitaAlusta pohja
/// </summary>
public void AloitaAlusta()
{
{
......@@ -73,13 +83,15 @@ public class Fgr : PhysicsGame
}
}
/// <summary>
/// Luodaan kentän yläpuolella syntyviä satunnaisia palikoita
/// </summary>
public void LisaaPalikka()
{
int monta = 1;
int i = 0;
while (i < 1)
while (i < monta)
{
int leveys = RandomGen.NextInt(70, 150);
double x = RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right);
......@@ -90,6 +102,7 @@ public class Fgr : PhysicsGame
}
}
/// <summary>
/// Luodaan pelin pelaaja-objektiksi pallo
/// </summary>
......@@ -97,14 +110,14 @@ public class Fgr : PhysicsGame
{
_pallo = new PhysicsObject(60.0, 60.0);
_pallo.Shape = Shape.Circle;
_pallo.Y = -320.0;
_pallo.Y = x;
_pallo.Color = Color.Charcoal;
Gravity = new Vector(0, -50);
//Gravity = new Vector(0, -50);
Add(_pallo);
return _pallo;
}
/// <summary>
/// Määrittää syntyvän palikan
/// </summary>
......@@ -118,8 +131,12 @@ public class Fgr : PhysicsGame
_palikat.Mass = 1000;
Gravity = new Vector(0, -40);
return _palikat;
}
/// <summary>
/// Aloitetaan peli
/// </summary>
public void AloitaPeli()
{
Vector impulssi = new Vector(200.0, 0.0);
......@@ -155,11 +172,19 @@ public class Fgr : PhysicsGame
Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
}
/// <summary>
/// Asetetaan nopeus pelaajalle.
/// </summary>
/// <param name="pallo"></param>
/// <param name="nopeus"></param>
public void AsetaNopeus(PhysicsObject pallo, Vector nopeus)
{
pallo.Velocity = nopeus;
}
/// <summary>
/// Pelinkentä taustan luominen kuvien avulla.
/// </summary>
......@@ -171,16 +196,22 @@ public class Fgr : PhysicsGame
_taustaAjastin.Start();
_taustakuvat = new List<GameObject>();
LisaaTaustakuva("Lumihiutaleet", 1024, 1024);
LisaaTaustakuva("Lumihiutaleet", 1024, 1024);
LisaaTaustakuva("Lumihiutaleet", 1024, 1024);
LisaaTaustakuva("Lumihiutaleet", 1024, 1024);
LisaaTaustakuva( 1024, 1024);
LisaaTaustakuva( 1024, 1024);
LisaaTaustakuva( 1024, 1024);
LisaaTaustakuva( 1024, 1024);
}
public void LisaaTaustakuva(string taustakuva, double leveys, double korkeus)
/// <summary>
/// Lisätään taustakuvat.
/// </summary>
/// <param name="leveys"></param>
/// <param name="korkeus"></param>
public void LisaaTaustakuva(double leveys, double korkeus)
{
GameObject olio = new GameObject(leveys, korkeus);
olio.Image = LoadImage("Lumihiutaleet");
olio.Image = _hiutaleet;
olio.X = 0;
Add( olio, -2 );
......@@ -194,10 +225,13 @@ public class Fgr : PhysicsGame
olio.Top = Level.Top;
if (_scrollausnopeus < 0) _ekaTaustakuva = olio;
}
_taustakuvat.Add(olio);
}
/// <summary>
/// Luodaan ohjelma, jolla liikutetaan taustaa.
/// </summary>
public void LiikutaTaustaa()
{
foreach (GameObject taustakuva in _taustakuvat)
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment