Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 674e777a authored by Eskelinen Roy's avatar Eskelinen Roy
Browse files

Korjauksia.

parent 4d30c6b2
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
No preview for this file type
......@@ -15,7 +15,7 @@
XXXX ##
H ## #
##
FH E F F F #
H E F F F #
############################ ##
N *^ F**#
## ## #### ##
......
......@@ -5,6 +5,14 @@ using Jypeli.Widgets;
using System;
using System.Collections.Generic;
/// @author Roy Eskelinen
/// @version 21.12.2021
/// <summary>
/// Eskape tasohyppelypeli.
/// </summary>
/* class Vihu : PhysicsObject
{
private IntMeter elamalaskuri = new IntMeter(3, 0, 3);
......@@ -94,11 +102,11 @@ public class Eskape : PhysicsGame
void LisaaHealthPotion(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
{
PhysicsObject healthPotion = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
PhysicsObject healthPotion = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
healthPotion.IgnoresCollisionResponse = true;
healthPotion.Image = healthPotionPic;
healthPotion.Position = paikka;
healthPotion.Tag = "health";
healthPotion.Image = healthPotionPic;
Add(healthPotion);
}
......@@ -153,14 +161,14 @@ public class Eskape : PhysicsGame
{
pelaaja = new PlatformCharacter(35, 39);
pelaaja.Position = paikka;
pelaaja.Mass = 1.8;
// pelaaja.Mass = 1.8;
pelaaja.Image = pelaajanKuva;
pelaaja.Weapon = new AssaultRifle(0, 0);
pelaaja.Weapon.Ammo.Value = 999;
pelaaja.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
pelaaja.Tag = "pelaaja";
AddCollisionHandler(pelaaja, "piste", TormaaPisteeseen);
AddCollisionHandler(pelaaja, "piste2", TormaaPisteeseen2);
AddCollisionHandler(pelaaja, "piste", TormaaKolikkoon);
AddCollisionHandler(pelaaja, "piste2", TormaaKolikkoon2);
AddCollisionHandler(pelaaja, "tappavat", TormaaPommiin);
AddCollisionHandler(pelaaja, "health", TormaaHealthPotion);
AddCollisionHandler(pelaaja, "spikes", TormaaTappavaanTasoon);
......@@ -193,36 +201,39 @@ public class Eskape : PhysicsGame
private void LisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
{
// tähän tulee vihollinen
PlatformCharacter enemy1 = new PlatformCharacter(40, 40);
enemy1.Mass = 8.0;
enemy1.Position = paikka;
enemy1.Weapon = new AssaultRifle(0, 0);
enemy1.Weapon.Ammo.Value = 9999;
enemy1.Image = enemyPic;
enemy1.Tag = "vihu";
enemy1.CanRotate = false;
Add(enemy1);
RandomMoverBrain satunnaisaivot = new RandomMoverBrain(50);
satunnaisaivot.ChangeMovementSeconds = 5;
enemy1.Brain = satunnaisaivot;
PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain();
tasoAivot.Speed = 100;
tasoAivot.JumpSpeed = 200;
tasoAivot.TriesToJump = true;
FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); // tekoäly
// vihollisen tekoäly
seuraajanAivot.Active = true;
seuraajanAivot.Speed = 50;
seuraajanAivot.DistanceFar = 400;
seuraajanAivot.DistanceClose = 200;
seuraajanAivot.Speed = 0;
seuraajanAivot.DistanceFar = 200;
seuraajanAivot.DistanceClose = 0;
seuraajanAivot.TurnWhileMoving = true;
seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true;
// seuraajanAivot.TargetClose += MitaTapahtuuKunOllaanLahella;
seuraajanAivot.FarBrain = satunnaisaivot;
seuraajanAivot.FarBrain = tasoAivot;
enemy1.Brain = seuraajanAivot;
// seuraajanAivot.TargetClose += MitaTapahtuuKunOllaanLahella;
seuraajanAivot.TargetClose += delegate { MessageDisplay.Add("Pam"); };
}
private void LisaaVihollinen2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
......@@ -263,15 +274,17 @@ public class Eskape : PhysicsGame
AmmuAseella.Play;
} */
void LuoPistelaskuri()
private void LuoPistelaskuri()
{
pistelaskuri = new IntMeter(0);
Label pistenaytto = new Label();
pistenaytto.X = Screen.Left + 100;
pistenaytto.Y = Screen.Top - 100;
pistenaytto.TextColor = Color.DarkYellow;
pistenaytto.Color = Color.White;
pistenaytto.TextColor = Color.Yellow; // korjaa värejä
pistenaytto.Color = Color.Black;
pistenaytto.BindTo(pistelaskuri);
Add(pistenaytto);
......@@ -341,21 +354,19 @@ public class Eskape : PhysicsGame
healthPotion.Destroy();
}
private void TormaaPisteeseen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject piste)
private void TormaaKolikkoon(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kolikko)
{
pistelaskuri.Value += 1;
pistelaskuri.AddValue(1);
coinAani.Play();
MessageDisplay.Add("+1");
piste.Destroy();
kolikko.Destroy();
// pistelaskuri.Value += 1;
}
private void TormaaPisteeseen2(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject piste2)
private void TormaaKolikkoon2(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kolikko)
{
coinAani.Play();
MessageDisplay.Add("+5");
piste2.Destroy();
pistelaskuri.Value += 5;
kolikko.Destroy();
pistelaskuri.AddValue (5);
}
private void TormaaPommiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject skull)
......@@ -372,9 +383,8 @@ public class Eskape : PhysicsGame
private void TormaaTappavaanTasoon(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject spikes)
{
healthPoints--;
if (healthPoints <= 0)
pelaaja.Destroy();
healthPoints = 0;
pelaaja.Destroy();
MessageDisplay.Add("Kuolit");
// lisää tuskanhuuto
}
......
......@@ -15,7 +15,7 @@
XXXX ##
H ## #
##
FH E F F F #
H E F F F #
############################ ##
N *^ F**#
## ## #### ##
......
No preview for this file type
No preview for this file type
No preview for this file type
No preview for this file type
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment