Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 2cabb73a authored by Häyrinen Kalle's avatar Häyrinen Kalle
Browse files

Lisätty kuolemiselle menu leibeleinä

parent 5254c301
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
...@@ -203,7 +203,6 @@ namespace Peli ...@@ -203,7 +203,6 @@ namespace Peli
Mouse.ListenOn(kohta3, HoverState.Enter, MouseButton.None, ButtonState.Irrelevant, ValikossaLiikkuminen, null, kohta3go, true); Mouse.ListenOn(kohta3, HoverState.Enter, MouseButton.None, ButtonState.Irrelevant, ValikossaLiikkuminen, null, kohta3go, true);
Mouse.ListenOn(kohta3, HoverState.Exit, MouseButton.None, ButtonState.Irrelevant, ValikossaLiikkuminen, null, kohta3go, false); Mouse.ListenOn(kohta3, HoverState.Exit, MouseButton.None, ButtonState.Irrelevant, ValikossaLiikkuminen, null, kohta3go, false);
} }
public void taukoValikko() public void taukoValikko()
{ {
valikonKohdat = new List<Label>(); // Alustetaan lista, johon valikon kohdat tulevat valikonKohdat = new List<Label>(); // Alustetaan lista, johon valikon kohdat tulevat
...@@ -285,6 +284,62 @@ namespace Peli ...@@ -285,6 +284,62 @@ namespace Peli
Mouse.ListenOn(kohta5, HoverState.Enter, MouseButton.None, ButtonState.Irrelevant, ValikossaLiikkuminen, null, kohta5go, true); Mouse.ListenOn(kohta5, HoverState.Enter, MouseButton.None, ButtonState.Irrelevant, ValikossaLiikkuminen, null, kohta5go, true);
Mouse.ListenOn(kohta5, HoverState.Exit, MouseButton.None, ButtonState.Irrelevant, ValikossaLiikkuminen, null, kohta5go, false); Mouse.ListenOn(kohta5, HoverState.Exit, MouseButton.None, ButtonState.Irrelevant, ValikossaLiikkuminen, null, kohta5go, false);
} }
public void kuolemaValikko()
{
valikonKohdat = new List<Label>(); // Alustetaan lista, johon valikon kohdat tulevat
valikonKuvat = new List<GameObject>();
Label kohta1 = new Label(170,50,"Pelaa uudelleen"); // Luodaan uusi Label-olio, joka toimii uuden pelin aloituskohtana
kohta1.Position = new Vector(Camera.Position.X, Camera.Position.Y+150); // Asetetaan valikon ensimmäinen kohta hieman kentän keskikohdan yläpuolelle
valikonKohdat.Add(kohta1); // Lisätään luotu valikon kohta listaan jossa kohtia säilytetään
kohta1.TextColor = Color.White;
GameObject kohta1go = new GameObject(170, 50);
kohta1go.Position = kohta1.Position;
kohta1go.Image = tausta;
valikonKuvat.Add(kohta1go);
Label kohta2 = new Label(170,50,"Alkuvalikko");
kohta2.Position = new Vector(Camera.Position.X, Camera.Position.Y+75);
valikonKohdat.Add(kohta2);
kohta2.TextColor = Color.White;
GameObject kohta2go = new GameObject(170, 50);
kohta2go.Position = kohta2.Position;
kohta2go.Image = tausta;
valikonKuvat.Add(kohta2go);
Label kohta3 = new Label(170, 50,"Lopeta peli");
kohta3.Position = new Vector(Camera.Position.X, Camera.Position.Y);
valikonKohdat.Add(kohta3);
kohta3.TextColor = Color.White;
GameObject kohta3go = new GameObject(170, 50);
kohta3go.Position = kohta3.Position;
kohta3go.Image = tausta;
valikonKuvat.Add(kohta3go);
// Lisätään kaikki luodut kohdat peliin foreach-silmukalla
foreach (Label valikonKohta in valikonKohdat)
{
Add(valikonKohta, 2);
}
foreach (GameObject valikonKuva in valikonKuvat)
{
Add(valikonKuva, 1);
}
Mouse.ListenOn(kohta1, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, AloitaAlusta, null);
Mouse.ListenOn(kohta2, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Begin, null);
Mouse.ListenOn(kohta3, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Exit, null);
Mouse.ListenOn(kohta1, HoverState.Enter, MouseButton.None, ButtonState.Irrelevant, ValikossaLiikkuminen, null, kohta1go, true);
Mouse.ListenOn(kohta1, HoverState.Exit, MouseButton.None, ButtonState.Irrelevant, ValikossaLiikkuminen, null, kohta1go, false);
Mouse.ListenOn(kohta2, HoverState.Enter, MouseButton.None, ButtonState.Irrelevant, ValikossaLiikkuminen, null, kohta2go, true);
Mouse.ListenOn(kohta2, HoverState.Exit, MouseButton.None, ButtonState.Irrelevant, ValikossaLiikkuminen, null, kohta2go, false);
Mouse.ListenOn(kohta3, HoverState.Enter, MouseButton.None, ButtonState.Irrelevant, ValikossaLiikkuminen, null, kohta3go, true);
Mouse.ListenOn(kohta3, HoverState.Exit, MouseButton.None, ButtonState.Irrelevant, ValikossaLiikkuminen, null, kohta3go, false);
}
/*private void JatkaPelia() /*private void JatkaPelia()
{ {
foreach (Label valikonKohta in valikonKohdat) foreach (Label valikonKohta in valikonKohdat)
...@@ -468,13 +523,8 @@ namespace Peli ...@@ -468,13 +523,8 @@ namespace Peli
} }
private void Kolari(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) //Aliohjelma, joka suoritetaan kolarin sattuessa. private void Kolari(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) //Aliohjelma, joka suoritetaan kolarin sattuessa.
{ {
MultiSelectWindow uudelleenaloitusvalikko = new MultiSelectWindow("Ajoit kolarin... ei yllätä", "Pelaa uudelleen", "Main Menu", "Leaderboard", "Lopeta"); //Luodaan alkuvalikko kuolemaValikko();
aikalaskuri.Stop(); aikalaskuri.Stop();
Add(uudelleenaloitusvalikko); //Lisätään alkuvalikko peliin
uudelleenaloitusvalikko.AddItemHandler(0, AloitaAlusta); //Käsitellään alkuvalikon nappulat
uudelleenaloitusvalikko.AddItemHandler(3, Exit);
uudelleenaloitusvalikko.AddItemHandler(2, Leaderboard);
uudelleenaloitusvalikko.AddItemHandler(1, Begin);
} }
/* private void pauseMenu() /* private void pauseMenu()
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment