Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 29f59ca5 authored by Pekka Pihlajamaa's avatar Pekka Pihlajamaa
Browse files

Pääjehu lisätty ja ohjaimia tviikattu

parent c10dac34
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Hiko/Hiko/Content/pääjehu.png

297 KiB

Hiko/Hiko/Content/tähtäinristikko.png

5.49 KiB

......@@ -4,20 +4,55 @@ using Jypeli.Controls;
using Jypeli.Widgets;
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Threading;
namespace Hiko
{
public class Hiko : PhysicsGame
{
PhysicsObject pelaaja;
public override void Begin()
{
// Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
Level.CreateBorders();
Camera.ZoomToLevel();
LuoPelaaja();
Gravity = new Vector(0.0, -981.0);
LuoOhjaimet();
PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
}
PhysicsObject LuoPelaaja()
{
pelaaja = new PhysicsObject(20, 40);
pelaaja.Shape = Shape.Circle;
pelaaja.Color = Color.Blue;
pelaaja.Image = LoadImage("pääjehu");
pelaaja.CanRotate = false;
Add(pelaaja);
return pelaaja;
}
public void LuoOhjaimet()
{
Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0));
Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0));
Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000));
Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000));
Mouse.IsCursorVisible = true;
Mouse.ListenMovement(0.1, KuunteleLiiketta, null);
}
void LiikutaPelaajaa(Vector vektori)
{
pelaaja.Push(vektori);
}
void KuunteleLiiketta()
{
pelaaja.X = Mouse.PositionOnWorld.X;
pelaaja.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y;
}
}
}
\ No newline at end of file
......@@ -12,5 +12,11 @@
<PackageReference Include="Jypeli.FarseerPhysics.NET" Version="2.*" />
</ItemGroup>
<ItemGroup>
<None Update="Content\pääjehu.png">
<CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory>
</None>
</ItemGroup>
</Project>
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment