Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 6e14deaa authored by peoswasa's avatar peoswasa
Browse files

kommentit kuntoon

parent 9987fcb5
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
......@@ -35,8 +35,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
{
Valikko();
}
// Luo peliin alkuvalikon.
/// <summary>
/// Luo peliin alkuvalikon.
/// </summary>
public void Valikko()
{
......@@ -48,7 +49,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
alkuvalikko.AddItemHandler(2, Exit);
}
// Luo pelin pelaamiseen vaadittavat osat ja aloittaa pelin
/// <summary>
/// Luo pelin pelaamiseen vaadittavat osat ja aloittaa pelin
/// </summary>
void AloitaPeli()
{
......@@ -71,7 +74,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
}
// Aloittaa pelin alusta
/// <summary>
/// Aloittaa pelin alusta
/// </summary>
private void AloitaAlusta()
{
ClearAll();
......@@ -82,7 +87,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
//{
//}
// Luo pelikentän
/// <summary>
/// Luo pelikentän
/// </summary>
private void LuoKenttä()
{
LuoPirtti(this);
......@@ -96,7 +103,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
}
// Luo pelaajan
/// <summary>
/// Luo pelaajan
/// </summary>
private void LuoPelaaja()
{
pelaaja = new PlatformCharacter(100, 100);
......@@ -105,7 +114,10 @@ public class Peli : PhysicsGame
Add(pelaaja);
}
// Luo pirtin
/// <summary>
/// Luo pirtin
/// </summary>
/// <param name="peli">Mihin pirtti luodaan</param>
private void LuoPirtti(PhysicsGame peli)
{
pirtti = PhysicsObject.CreateStaticObject(300, 225, Shape.FromImage(pirtinKuva));
......@@ -115,7 +127,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
peli.Add(pirtti);
}
// Luo ohjaimet pelaajalle
/// <summary>
/// Luo ohjaimet pelaajalle
/// </summary>
private void LuoOhjaimet()
{
Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa vasemmalle", -300, pelaaja);
......@@ -123,7 +137,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, Hyppy, "Hyppää", new Vector(0, 1000), pelaaja);
}
// Luo pelaajan aseen
/// <summary>
/// Luo pelaajan aseen
/// </summary>
private void LuoAse()
{
pelaajanAse = new AssaultRifle(100, 70);
......@@ -134,7 +150,10 @@ public class Peli : PhysicsGame
pelaaja.Add(pelaajanAse);
}
// Luo ilkeät pienemmät tontut ja osuessaan pirttiin tuhoaa ne
/// <summary>
/// Luo ilkeät pienemmät tontut ja osuessaan pirttiin tuhoaa ne
/// </summary>
/// <param name="peli">Mihin Tontttu luodaan</param>
private void PiirraTonttu(PhysicsGame peli)
{
Vector[] spawnit = new Vector[] {new Vector(1500, Level.Bottom), new Vector(-1500, Level.Bottom)};
......@@ -150,7 +169,10 @@ public class Peli : PhysicsGame
AddCollisionHandler(tonttu, pirtti, TonttuCollisionHandler);
}
// Luo ilkeät suuret tontut ja osuessaan pirttiin tuhoaa ne
/// <summary>
/// Luo ilkeät suuret tontut ja osuessaan pirttiin tuhoaa ne
/// </summary>
/// <param name="peli">Mihin hugetonttu luodaan</param>
private void PiirraHugeTonttu(PhysicsGame peli)
{
Vector[] spawnit = new Vector[] {new Vector(2500, Level.Bottom), new Vector(-2500, Level.Bottom)};
......@@ -166,7 +188,11 @@ public class Peli : PhysicsGame
AddCollisionHandler(hugeTonttu, pirtti, HugeTonttuCollisionHandler);
}
// Pienten tonttujen tuohaminen ja räjähdykset
/// <summary>
/// Pienten tonttujen tuohaminen ja räjähdykset
/// </summary>
/// <param name="tonttu">Mikä törmää</param>
/// <param name="pirtti">Mihin törmää</param>
private void TonttuCollisionHandler(PhysicsObject tonttu, PhysicsObject pirtti)
{
tonttu.Destroy();
......@@ -180,7 +206,11 @@ public class Peli : PhysicsGame
Add(rajahdys);
}
// Suurten tonttujen tuohaminen ja räjähdykset
/// <summary>
/// Suurten tonttujen tuohaminen ja räjähdykset
/// </summary>
/// <param name="hugeTonttu">Mikä törmää</param>
/// <param name="pirtti">Mihin törmää</param>
private void HugeTonttuCollisionHandler(PhysicsObject hugeTonttu, PhysicsObject pirtti)
{
hugeTonttu.Destroy();
......@@ -194,7 +224,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
Add(rajahdys);
}
// Ajastin tonttujen syntymiselle
/// <summary>
/// Ajastin tonttujen syntymiselle
/// </summary>
private void AjastinTontuille()
{
Timer ajastin = new Timer();
......@@ -217,7 +249,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
ajastin.Start();
}
// Ajastin suurten tonttujen syntymiselle
/// <summary>
/// Ajastin suurten tonttujen syntymiselle
/// </summary>
private void AjastinHugeTontuille()
{
Timer ajastin = new Timer();
......@@ -226,7 +260,11 @@ public class Peli : PhysicsGame
ajastin.Start();
}
// Pelaajan liikkeen luova aliohjelma
/// <summary>
/// Pelaajan liikkeen luova aliohjelma
/// </summary>
/// <param name="suunta">Mihin liikkuu</param>
/// <param name="pelaaja">Mikä iikkuu</param>
private void LiikutaPelaajaa(int suunta, PlatformCharacter pelaaja)
{
if (isRageMode)
......@@ -236,7 +274,11 @@ public class Peli : PhysicsGame
pelaaja.Walk(suunta);
}
// Pelaaja hypyn luova aliohjelma
/// <summary>
/// Pelaaja hypyn luova aliohjelma
/// </summary>
/// <param name="suunta">Mihin päin hyppää</param>
/// <param name="pelaaja">Mikä hyppää</param>
void Hyppy(Vector suunta, PlatformCharacter pelaaja)
{
if (isRageMode)
......@@ -249,7 +291,11 @@ public class Peli : PhysicsGame
}
}
// Ammuksen osumien ja rage moden hallitseminen
/// <summary>
///Ammuksen osumien ja ragemoden hallitseminen
/// </summary>
/// <param name="ammus">Mikä osuu</param>
/// <param name="kohde">Mihin osuu</param>
void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
{
......@@ -278,7 +324,10 @@ public class Peli : PhysicsGame
ammus.Destroy();
}
// Aseella ampumiseen vaadittava aliohjelma
/// <summary>
/// Aseella ampumiseen vaadittava aliohjelma
/// </summary>
/// <param name="ase">Mikä ampuu</param>
void AmmuAseella(AssaultRifle ase)
{
PhysicsObject ammus = ase.Shoot();
......@@ -311,14 +360,18 @@ public class Peli : PhysicsGame
}
// Määrittää aseella tähtäämisen
/// <summary>
/// Määrittää aseella tähtäämisen
/// </summary>
void Tahtaa()
{
Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajanAse.AbsolutePosition).Normalize();
pelaajanAse.Angle = suunta.Angle;
}
// Luo tonttujen tuohamiseen pistelaskurin
/// <summary>
/// Luo tonttujen tuohamiseen pistelaskurin
/// </summary>
private void LuoPistelaskuri()
{
pistelaskuri = new IntMeter(0);
......@@ -334,7 +387,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
Add(pistenaytto);
}
// Luo pirtin elämille laskurin
/// <summary>
/// Luo pirtin elämille laskurin
/// </summary>
private void LuoPistelaskuri2()
{
pistelaskuri2 = new IntMeter(5);
......@@ -350,7 +405,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
Add(pistenaytto2);
}
// Aktivoi rage moden
/// <summary>
/// Aktivoi ragemoden
/// </summary>
private void AktivoiRageMode()
{
isRageMode = true;
......@@ -362,7 +419,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
}
// Deaktivoi rage moden
/// <summary>
/// Deaktivoi ragemoden
/// </summary>
private void DeaktivoiRageMode()
{
isRageMode = false;
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment