Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
P
pirtinPuolustus
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Package Registry
Model registry
Operate
Environments
Terraform modules
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
peoswasa
pirtinPuolustus
Commits
6e14deaa
Commit
6e14deaa
authored
1 year ago
by
peoswasa
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
kommentit kuntoon
parent
9987fcb5
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
Peli/Peli/Peli.cs
+83
-24
83 additions, 24 deletions
Peli/Peli/Peli.cs
with
83 additions
and
24 deletions
Peli/Peli/Peli.cs
+
83
−
24
View file @
6e14deaa
...
...
@@ -35,8 +35,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
{
Valikko
();
}
// Luo peliin alkuvalikon.
/// <summary>
/// Luo peliin alkuvalikon.
/// </summary>
public
void
Valikko
()
{
...
...
@@ -48,7 +49,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
alkuvalikko
.
AddItemHandler
(
2
,
Exit
);
}
// Luo pelin pelaamiseen vaadittavat osat ja aloittaa pelin
/// <summary>
/// Luo pelin pelaamiseen vaadittavat osat ja aloittaa pelin
/// </summary>
void
AloitaPeli
()
{
...
...
@@ -71,7 +74,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
}
// Aloittaa pelin alusta
/// <summary>
/// Aloittaa pelin alusta
/// </summary>
private
void
AloitaAlusta
()
{
ClearAll
();
...
...
@@ -82,7 +87,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
//{
//}
// Luo pelikentän
/// <summary>
/// Luo pelikentän
/// </summary>
private
void
LuoKentt
ä
()
{
LuoPirtti
(
this
);
...
...
@@ -96,7 +103,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
}
// Luo pelaajan
/// <summary>
/// Luo pelaajan
/// </summary>
private
void
LuoPelaaja
()
{
pelaaja
=
new
PlatformCharacter
(
100
,
100
);
...
...
@@ -105,7 +114,10 @@ public class Peli : PhysicsGame
Add
(
pelaaja
);
}
// Luo pirtin
/// <summary>
/// Luo pirtin
/// </summary>
/// <param name="peli">Mihin pirtti luodaan</param>
private
void
LuoPirtti
(
PhysicsGame
peli
)
{
pirtti
=
PhysicsObject
.
CreateStaticObject
(
300
,
225
,
Shape
.
FromImage
(
pirtinKuva
));
...
...
@@ -115,7 +127,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
peli
.
Add
(
pirtti
);
}
// Luo ohjaimet pelaajalle
/// <summary>
/// Luo ohjaimet pelaajalle
/// </summary>
private
void
LuoOhjaimet
()
{
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
A
,
ButtonState
.
Down
,
LiikutaPelaajaa
,
"Liikuta pelaajaa vasemmalle"
,
-
300
,
pelaaja
);
...
...
@@ -123,7 +137,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Space
,
ButtonState
.
Down
,
Hyppy
,
"Hyppää"
,
new
Vector
(
0
,
1000
),
pelaaja
);
}
// Luo pelaajan aseen
/// <summary>
/// Luo pelaajan aseen
/// </summary>
private
void
LuoAse
()
{
pelaajanAse
=
new
AssaultRifle
(
100
,
70
);
...
...
@@ -134,7 +150,10 @@ public class Peli : PhysicsGame
pelaaja
.
Add
(
pelaajanAse
);
}
// Luo ilkeät pienemmät tontut ja osuessaan pirttiin tuhoaa ne
/// <summary>
/// Luo ilkeät pienemmät tontut ja osuessaan pirttiin tuhoaa ne
/// </summary>
/// <param name="peli">Mihin Tontttu luodaan</param>
private
void
PiirraTonttu
(
PhysicsGame
peli
)
{
Vector
[]
spawnit
=
new
Vector
[]
{
new
Vector
(
1500
,
Level
.
Bottom
),
new
Vector
(-
1500
,
Level
.
Bottom
)};
...
...
@@ -150,7 +169,10 @@ public class Peli : PhysicsGame
AddCollisionHandler
(
tonttu
,
pirtti
,
TonttuCollisionHandler
);
}
// Luo ilkeät suuret tontut ja osuessaan pirttiin tuhoaa ne
/// <summary>
/// Luo ilkeät suuret tontut ja osuessaan pirttiin tuhoaa ne
/// </summary>
/// <param name="peli">Mihin hugetonttu luodaan</param>
private
void
PiirraHugeTonttu
(
PhysicsGame
peli
)
{
Vector
[]
spawnit
=
new
Vector
[]
{
new
Vector
(
2500
,
Level
.
Bottom
),
new
Vector
(-
2500
,
Level
.
Bottom
)};
...
...
@@ -166,7 +188,11 @@ public class Peli : PhysicsGame
AddCollisionHandler
(
hugeTonttu
,
pirtti
,
HugeTonttuCollisionHandler
);
}
// Pienten tonttujen tuohaminen ja räjähdykset
/// <summary>
/// Pienten tonttujen tuohaminen ja räjähdykset
/// </summary>
/// <param name="tonttu">Mikä törmää</param>
/// <param name="pirtti">Mihin törmää</param>
private
void
TonttuCollisionHandler
(
PhysicsObject
tonttu
,
PhysicsObject
pirtti
)
{
tonttu
.
Destroy
();
...
...
@@ -180,7 +206,11 @@ public class Peli : PhysicsGame
Add
(
rajahdys
);
}
// Suurten tonttujen tuohaminen ja räjähdykset
/// <summary>
/// Suurten tonttujen tuohaminen ja räjähdykset
/// </summary>
/// <param name="hugeTonttu">Mikä törmää</param>
/// <param name="pirtti">Mihin törmää</param>
private
void
HugeTonttuCollisionHandler
(
PhysicsObject
hugeTonttu
,
PhysicsObject
pirtti
)
{
hugeTonttu
.
Destroy
();
...
...
@@ -194,7 +224,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
Add
(
rajahdys
);
}
// Ajastin tonttujen syntymiselle
/// <summary>
/// Ajastin tonttujen syntymiselle
/// </summary>
private
void
AjastinTontuille
()
{
Timer
ajastin
=
new
Timer
();
...
...
@@ -217,7 +249,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
ajastin
.
Start
();
}
// Ajastin suurten tonttujen syntymiselle
/// <summary>
/// Ajastin suurten tonttujen syntymiselle
/// </summary>
private
void
AjastinHugeTontuille
()
{
Timer
ajastin
=
new
Timer
();
...
...
@@ -226,7 +260,11 @@ public class Peli : PhysicsGame
ajastin
.
Start
();
}
// Pelaajan liikkeen luova aliohjelma
/// <summary>
/// Pelaajan liikkeen luova aliohjelma
/// </summary>
/// <param name="suunta">Mihin liikkuu</param>
/// <param name="pelaaja">Mikä iikkuu</param>
private
void
LiikutaPelaajaa
(
int
suunta
,
PlatformCharacter
pelaaja
)
{
if
(
isRageMode
)
...
...
@@ -236,7 +274,11 @@ public class Peli : PhysicsGame
pelaaja
.
Walk
(
suunta
);
}
// Pelaaja hypyn luova aliohjelma
/// <summary>
/// Pelaaja hypyn luova aliohjelma
/// </summary>
/// <param name="suunta">Mihin päin hyppää</param>
/// <param name="pelaaja">Mikä hyppää</param>
void
Hyppy
(
Vector
suunta
,
PlatformCharacter
pelaaja
)
{
if
(
isRageMode
)
...
...
@@ -249,7 +291,11 @@ public class Peli : PhysicsGame
}
}
// Ammuksen osumien ja rage moden hallitseminen
/// <summary>
///Ammuksen osumien ja ragemoden hallitseminen
/// </summary>
/// <param name="ammus">Mikä osuu</param>
/// <param name="kohde">Mihin osuu</param>
void
AmmusOsui
(
PhysicsObject
ammus
,
PhysicsObject
kohde
)
{
...
...
@@ -278,7 +324,10 @@ public class Peli : PhysicsGame
ammus
.
Destroy
();
}
// Aseella ampumiseen vaadittava aliohjelma
/// <summary>
/// Aseella ampumiseen vaadittava aliohjelma
/// </summary>
/// <param name="ase">Mikä ampuu</param>
void
AmmuAseella
(
AssaultRifle
ase
)
{
PhysicsObject
ammus
=
ase
.
Shoot
();
...
...
@@ -311,14 +360,18 @@ public class Peli : PhysicsGame
}
// Määrittää aseella tähtäämisen
/// <summary>
/// Määrittää aseella tähtäämisen
/// </summary>
void
Tahtaa
()
{
Vector
suunta
=
(
Mouse
.
PositionOnWorld
-
pelaajanAse
.
AbsolutePosition
).
Normalize
();
pelaajanAse
.
Angle
=
suunta
.
Angle
;
}
// Luo tonttujen tuohamiseen pistelaskurin
/// <summary>
/// Luo tonttujen tuohamiseen pistelaskurin
/// </summary>
private
void
LuoPistelaskuri
()
{
pistelaskuri
=
new
IntMeter
(
0
);
...
...
@@ -334,7 +387,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
Add
(
pistenaytto
);
}
// Luo pirtin elämille laskurin
/// <summary>
/// Luo pirtin elämille laskurin
/// </summary>
private
void
LuoPistelaskuri2
()
{
pistelaskuri2
=
new
IntMeter
(
5
);
...
...
@@ -350,7 +405,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
Add
(
pistenaytto2
);
}
// Aktivoi rage moden
/// <summary>
/// Aktivoi ragemoden
/// </summary>
private
void
AktivoiRageMode
()
{
isRageMode
=
true
;
...
...
@@ -362,7 +419,9 @@ public class Peli : PhysicsGame
}
// Deaktivoi rage moden
/// <summary>
/// Deaktivoi ragemoden
/// </summary>
private
void
DeaktivoiRageMode
()
{
isRageMode
=
false
;
...
...
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment