Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit f31660f9 authored by Nilla Magga's avatar Nilla Magga
Browse files

päivitetty funktioiden private/public ja yhdistetty kaksi laskuria

parent 887cc0da
Branches tyo8.2
Tags vaihe8.2
No related merge requests found
......@@ -28,7 +28,7 @@ namespace Surffipeli
private const int RUUDUN_KOKO = 40;
private Vector Lyonti = new Vector(100, 0);
const int PALLOJEN_MAARA = 10;
private const int PALLOJEN_MAARA = 10;
private PlatformCharacter pelaaja1;
......@@ -48,8 +48,8 @@ namespace Surffipeli
private Timer liikutusajastin;
public IntMeter pisteLaskuri;
public Timer aikalaskuri;
private IntMeter pisteLaskuri;
private Timer aikalaskuri;
public override void Begin()
......@@ -78,14 +78,17 @@ namespace Surffipeli
liikutusajastin.Start();
peliKaynnissa = true;
}
/// <summary>
/// Liikuttaa pelaajaa oikealle automaattisesti
/// </summary>
void SiirraPelaajaaOikeammalle()
private void SiirraPelaajaaOikeammalle()
{
pelaaja1.Push(new Vector(NOPEUS, 0.0));
}
/// <summary>
/// Luodaan annettu määrä palloja arvttuun kohtaan
/// </summary>
......@@ -144,27 +147,32 @@ namespace Surffipeli
Add(pistePalkki);
/// <summary>
/// Lisää tekstin "VOITTO" ja pysäyttää pelin kun pelaaja saavuttaa maksimipistemäärän
/// </summary>
void Voitto()
{
Label voitto = new Label("VOITTO");
voitto.Y = 50;
voitto.X = 50;
voitto.TextColor = Color.Black;
Add(voitto);
StopAll();
liikutusajastin.Stop();
LuoAikalaskuri2();
Keyboard.Disable(Key.Up);
Keyboard.Disable(Key.Down);
aikalaskuri.Stop();
Gravity = Vector.Zero;
}
}
/// <summary>
/// Lisää tekstin "VOITTO" ja pysäyttää pelin kun pelaaja saavuttaa maksimipistemäärän
/// </summary>
private void Voitto()
{
Label voitto = new Label("VOITTO");
voitto.Y = 50;
voitto.X = 50;
voitto.TextColor = Color.Black;
Add(voitto);
StopAll();
liikutusajastin.Stop();
LuoLoppuAikalaskuri("Voittoon käytetty aika: ");
Keyboard.Disable(Key.Up);
Keyboard.Disable(Key.Down);
aikalaskuri.Stop();
Gravity = Vector.Zero;
}
/// <summary>
/// Pelille aikalaskuri joka juoksee pelin alusta siihen asti kun voitetaan peli tai hävitään
/// </summary>
......@@ -189,10 +197,11 @@ namespace Surffipeli
Add(aika);
}
/// <summary>
/// Aikalaskuri, jolla peli saadaan käynnistymään 5s päästä uudestaan voiton jälkeen
/// </summary>
void LuoAikalaskuri2()
private void LuoLoppuAikalaskuri(string teksti)
{
Timer nollaus = new Timer();
......@@ -200,7 +209,7 @@ namespace Surffipeli
nollaus.Timeout += AikaLoppui;
nollaus.Start(1);
Label aika = new Label("Voittoon käytetty aika: ");
Label aika = new Label(teksti+ " ");
aika.Y = +30;
aika.TextColor = Color.Black;
Add(aika);
......@@ -213,38 +222,18 @@ namespace Surffipeli
Add(voittoAika);
}
/// <summary>
/// Aikalaskuri, jolla peli saadaan käynnistymään 5s päästä uudestaan häviön jälkeen
/// Resetoidaan tasot ja aloitetaan peli alusta
/// </summary>
void LuoAikalaskuri3()
{
Timer nollaus = new Timer();
nollaus.Interval = 5;
nollaus.Timeout += AikaLoppui;
nollaus.Start(1);
Label aika = new Label("Peliä pelattu ennen häviötä: ");
aika.Y = +30;
aika.TextColor = Color.Black;
Add(aika);
string aika1 = aikalaskuri.CurrentTime.ToString();
aika1 = aika1.Substring(0, 4);
Label voittoAika = new Label(aika1);
voittoAika.Y = +10;
voittoAika.TextColor = Color.Black;
Add(voittoAika);
}
void AikaLoppui()
private void AikaLoppui()
{
ResetLayers();
Begin();
}
/// <summary>
/// Kentän luonti peliä varten
/// </summary>
......@@ -266,6 +255,7 @@ namespace Surffipeli
oikeaReuna.Tag = "maali";
}
/// <summary>
/// Luodaan pelille seinät "hiekan"
/// </summary>
......@@ -281,6 +271,7 @@ namespace Surffipeli
Add(seina);
}
/// <summary>
/// Luodaan kenttään kiviä, joita pelaajan pitää väistää
/// </summary>
......@@ -313,6 +304,7 @@ namespace Surffipeli
Add(aalto);
}
/// <summary>
/// Luodaan pelaaja ja määritetään sen törmäyskäsittelijät
/// </summary>
......@@ -332,12 +324,13 @@ namespace Surffipeli
Add(pelaaja1);
}
/// <summary>
/// Luodaan päätyseinästä objekti, jonka saavuttamalla kenttä päästään läpi
/// </summary>
/// <param name="pelaaja"></param>
/// <param name="kohde"></param>
void Maali(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde)
private void Maali(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde)
{
MessageDisplay.Add("Pääsit kentän läpi!");
Gravity = Vector.Zero;
......@@ -349,6 +342,7 @@ namespace Surffipeli
}
/// <summary>
/// Lisätään näppäimet millä peliä hallitaan
/// </summary>
......@@ -361,6 +355,7 @@ namespace Surffipeli
}
/// <summary>
/// Pakottaa pelaajan siirtymään ylös tai alaspäin kun ohjaavaa näppäintä painetaan
/// </summary>
......@@ -385,6 +380,7 @@ namespace Surffipeli
pisteLaskuri.Value += 1;
}
/// <summary>
/// Peli loppuu kun kiveen osutaan. Määritetään pelaajalle uusi kuva
/// </summary>
......@@ -400,7 +396,7 @@ namespace Surffipeli
peliKaynnissa = false;
pelaaja1.Image = pelaajanKuolemakuva;
StopAll();
LuoAikalaskuri3();
LuoLoppuAikalaskuri("Ennen tappiota käytetty aika: ");
liikutusajastin.Stop();
Keyboard.Disable(Key.Up);
Keyboard.Disable(Key.Down);
......@@ -409,6 +405,7 @@ namespace Surffipeli
}
}
/// <summary>
/// Lisätään teksti "Varo seiniä" kun pelaaja osuu ylä- tai alaseinään.
/// </summary>
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment