Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
O
ohj1ht
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Package Registry
Model registry
Operate
Environments
Terraform modules
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
nijomagg
ohj1ht
Commits
f31660f9
Commit
f31660f9
authored
9 months ago
by
Nilla Magga
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
päivitetty funktioiden private/public ja yhdistetty kaksi laskuria
parent
887cc0da
Branches
tyo8.2
Branches containing commit
Tags
vaihe8.2
Tags containing commit
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
Surffipeli/Surffipeli.cs
+48
-51
48 additions, 51 deletions
Surffipeli/Surffipeli.cs
with
48 additions
and
51 deletions
Surffipeli/Surffipeli.cs
+
48
−
51
View file @
f31660f9
...
...
@@ -28,7 +28,7 @@ namespace Surffipeli
private
const
int
RUUDUN_KOKO
=
40
;
private
Vector
Lyonti
=
new
Vector
(
100
,
0
);
const
int
PALLOJEN_MAARA
=
10
;
private
const
int
PALLOJEN_MAARA
=
10
;
private
PlatformCharacter
pelaaja1
;
...
...
@@ -48,8 +48,8 @@ namespace Surffipeli
private
Timer
liikutusajastin
;
p
ublic
IntMeter
pisteLaskuri
;
p
ublic
Timer
aikalaskuri
;
p
rivate
IntMeter
pisteLaskuri
;
p
rivate
Timer
aikalaskuri
;
public
override
void
Begin
()
...
...
@@ -78,14 +78,17 @@ namespace Surffipeli
liikutusajastin
.
Start
();
peliKaynnissa
=
true
;
}
/// <summary>
/// Liikuttaa pelaajaa oikealle automaattisesti
/// </summary>
void
SiirraPelaajaaOikeammalle
()
private
void
SiirraPelaajaaOikeammalle
()
{
pelaaja1
.
Push
(
new
Vector
(
NOPEUS
,
0.0
));
}
/// <summary>
/// Luodaan annettu määrä palloja arvttuun kohtaan
/// </summary>
...
...
@@ -144,27 +147,32 @@ namespace Surffipeli
Add
(
pistePalkki
);
/// <summary>
/// Lisää tekstin "VOITTO" ja pysäyttää pelin kun pelaaja saavuttaa maksimipistemäärän
/// </summary>
void
Voitto
()
{
Label
voitto
=
new
Label
(
"VOITTO"
);
voitto
.
Y
=
50
;
voitto
.
X
=
50
;
voitto
.
TextColor
=
Color
.
Black
;
Add
(
voitto
);
StopAll
();
liikutusajastin
.
Stop
();
LuoAikalaskuri2
();
Keyboard
.
Disable
(
Key
.
Up
);
Keyboard
.
Disable
(
Key
.
Down
);
aikalaskuri
.
Stop
();
Gravity
=
Vector
.
Zero
;
}
}
/// <summary>
/// Lisää tekstin "VOITTO" ja pysäyttää pelin kun pelaaja saavuttaa maksimipistemäärän
/// </summary>
private
void
Voitto
()
{
Label
voitto
=
new
Label
(
"VOITTO"
);
voitto
.
Y
=
50
;
voitto
.
X
=
50
;
voitto
.
TextColor
=
Color
.
Black
;
Add
(
voitto
);
StopAll
();
liikutusajastin
.
Stop
();
LuoLoppuAikalaskuri
(
"Voittoon käytetty aika: "
);
Keyboard
.
Disable
(
Key
.
Up
);
Keyboard
.
Disable
(
Key
.
Down
);
aikalaskuri
.
Stop
();
Gravity
=
Vector
.
Zero
;
}
/// <summary>
/// Pelille aikalaskuri joka juoksee pelin alusta siihen asti kun voitetaan peli tai hävitään
/// </summary>
...
...
@@ -189,10 +197,11 @@ namespace Surffipeli
Add
(
aika
);
}
/// <summary>
/// Aikalaskuri, jolla peli saadaan käynnistymään 5s päästä uudestaan voiton jälkeen
/// </summary>
void
LuoAikalaskuri
2
()
private
void
Luo
Loppu
Aikalaskuri
(
string
teksti
)
{
Timer
nollaus
=
new
Timer
();
...
...
@@ -200,7 +209,7 @@ namespace Surffipeli
nollaus
.
Timeout
+=
AikaLoppui
;
nollaus
.
Start
(
1
);
Label
aika
=
new
Label
(
"Voittoon käytetty aika:
"
);
Label
aika
=
new
Label
(
teksti
+
"
"
);
aika
.
Y
=
+
30
;
aika
.
TextColor
=
Color
.
Black
;
Add
(
aika
);
...
...
@@ -213,38 +222,18 @@ namespace Surffipeli
Add
(
voittoAika
);
}
/// <summary>
///
Aikalaskuri, jolla peli saadaan käynnistymään 5s päästä uudestaan häviön jälkeen
///
Resetoidaan tasot ja aloitetaan peli alusta
/// </summary>
void
LuoAikalaskuri3
()
{
Timer
nollaus
=
new
Timer
();
nollaus
.
Interval
=
5
;
nollaus
.
Timeout
+=
AikaLoppui
;
nollaus
.
Start
(
1
);
Label
aika
=
new
Label
(
"Peliä pelattu ennen häviötä: "
);
aika
.
Y
=
+
30
;
aika
.
TextColor
=
Color
.
Black
;
Add
(
aika
);
string
aika1
=
aikalaskuri
.
CurrentTime
.
ToString
();
aika1
=
aika1
.
Substring
(
0
,
4
);
Label
voittoAika
=
new
Label
(
aika1
);
voittoAika
.
Y
=
+
10
;
voittoAika
.
TextColor
=
Color
.
Black
;
Add
(
voittoAika
);
}
void
AikaLoppui
()
private
void
AikaLoppui
()
{
ResetLayers
();
Begin
();
}
/// <summary>
/// Kentän luonti peliä varten
/// </summary>
...
...
@@ -266,6 +255,7 @@ namespace Surffipeli
oikeaReuna
.
Tag
=
"maali"
;
}
/// <summary>
/// Luodaan pelille seinät "hiekan"
/// </summary>
...
...
@@ -281,6 +271,7 @@ namespace Surffipeli
Add
(
seina
);
}
/// <summary>
/// Luodaan kenttään kiviä, joita pelaajan pitää väistää
/// </summary>
...
...
@@ -313,6 +304,7 @@ namespace Surffipeli
Add
(
aalto
);
}
/// <summary>
/// Luodaan pelaaja ja määritetään sen törmäyskäsittelijät
/// </summary>
...
...
@@ -332,12 +324,13 @@ namespace Surffipeli
Add
(
pelaaja1
);
}
/// <summary>
/// Luodaan päätyseinästä objekti, jonka saavuttamalla kenttä päästään läpi
/// </summary>
/// <param name="pelaaja"></param>
/// <param name="kohde"></param>
void
Maali
(
PhysicsObject
pelaaja
,
PhysicsObject
kohde
)
private
void
Maali
(
PhysicsObject
pelaaja
,
PhysicsObject
kohde
)
{
MessageDisplay
.
Add
(
"Pääsit kentän läpi!"
);
Gravity
=
Vector
.
Zero
;
...
...
@@ -349,6 +342,7 @@ namespace Surffipeli
}
/// <summary>
/// Lisätään näppäimet millä peliä hallitaan
/// </summary>
...
...
@@ -361,6 +355,7 @@ namespace Surffipeli
}
/// <summary>
/// Pakottaa pelaajan siirtymään ylös tai alaspäin kun ohjaavaa näppäintä painetaan
/// </summary>
...
...
@@ -385,6 +380,7 @@ namespace Surffipeli
pisteLaskuri
.
Value
+=
1
;
}
/// <summary>
/// Peli loppuu kun kiveen osutaan. Määritetään pelaajalle uusi kuva
/// </summary>
...
...
@@ -400,7 +396,7 @@ namespace Surffipeli
peliKaynnissa
=
false
;
pelaaja1
.
Image
=
pelaajanKuolemakuva
;
StopAll
();
LuoAikalaskuri
3
();
Luo
Loppu
Aikalaskuri
(
"Ennen tappiota käytetty aika: "
);
liikutusajastin
.
Stop
();
Keyboard
.
Disable
(
Key
.
Up
);
Keyboard
.
Disable
(
Key
.
Down
);
...
...
@@ -409,6 +405,7 @@ namespace Surffipeli
}
}
/// <summary>
/// Lisätään teksti "Varo seiniä" kun pelaaja osuu ylä- tai alaseinään.
/// </summary>
...
...
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment