Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit c3e61c1a authored by Vesterinen Linda Josefiina's avatar Vesterinen Linda Josefiina
Browse files

muutoksia

parent 4024c22f
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
# Default ignored files
/shelf/
/workspace.xml
# Rider ignored files
/modules.xml
/.idea.DuperDario.iml
/contentModel.xml
/projectSettingsUpdater.xml
# Editor-based HTTP Client requests
/httpRequests/
# Datasource local storage ignored files
/dataSources/
/dataSources.local.xml
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<project version="4">
<component name="UserContentModel">
<attachedFolders />
<explicitIncludes />
<explicitExcludes />
</component>
</project>
\ No newline at end of file
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<project version="4">
<component name="VcsDirectoryMappings">
<mapping directory="$PROJECT_DIR$/../.." vcs="Git" />
</component>
</project>
\ No newline at end of file
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Net;
using Jypeli;
using Jypeli.Assets;
using Jypeli.Controls;
using Jypeli.Widgets;
namespace DuperDario;
/// @Linda Vesterinen
/// @version 23.11.2023
/// @version 24.11.2023
/// <Duper Dario on Super Marion kaukainen sukulainen ja on Mariosta inspiroituneena
/// innostunut tasohyppelystä, mutta hän tykkää hyppiä ylöspäin. Dario haluaa päästä
/// aina vaan ylemmäs ja ylemmäs, mutta vaarana hänen maailmassaan on tippuminen, sillä
......@@ -43,7 +37,8 @@ public class DuperDario : PhysicsGame
private SoundEffect soundtrack = LoadSoundEffect("titanium-170190.wav");
private SoundEffect LoppuAani = LoadSoundEffect("gameover.wav");
private IntMeter pisteLaskuri;
public override void Begin()
{
Gravity = new Vector(0, -1000);
......@@ -64,8 +59,8 @@ public class DuperDario : PhysicsGame
private void LuoKentta()
{
TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1.txt");
kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
kentta.SetTileMethod('*', LisaaTaso2);
kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso, Color.Yellow);
kentta.SetTileMethod('*', LisaaTaso, Color.DarkRed);
kentta.SetTileMethod('a', loppu);
kentta.SetTileMethod('x', loppu2);
kentta.SetTileMethod('D', LisaaPelaaja);
......@@ -80,7 +75,6 @@ public class DuperDario : PhysicsGame
/// <summary>
/// Aliohjelma "LuoPistelaskuri" luo kenttään pistelaskurin.
/// </summary>
IntMeter pisteLaskuri;
private void LuoPistelaskuri()
{
pisteLaskuri = new IntMeter(0);
......@@ -95,7 +89,7 @@ public class DuperDario : PhysicsGame
pisteNaytto.Title = "Pisteet ";
Add(pisteNaytto);
}
/// <summary>
/// Aliohjelma "LisaaTaso" luo kenttään tason jonka päällä Dario voi kävellä.
......@@ -103,30 +97,15 @@ public class DuperDario : PhysicsGame
/// <param name="leveys"> Tason leveys pelissä.</param>
/// <param name="korkeus"> Tason korkeus pelissä.</param>
/// </summary>
private void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
private void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari)
{
PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
taso.Position = paikka;
taso.Color = Color.Yellow;
taso.Color = vari;
Add(taso);
}
/// <summary>
/// Aliohjelma "LisaaTaso2" luo kenttään tason jonka päällä Dario voi kävellä.
/// <param name="paikka"> Tason sijainti pelissä</param>;
/// <param name="leveys"> Tason leveys pelissä.</param>
/// <param name="korkeus"> Tason korkeus pelissä.</param>
/// </summary>
private void LisaaTaso2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
{
PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
taso.Position = paikka;
taso.Color = Color.DarkRed;
Add(taso);
}
/// <summary>
/// Aliohjelma "loppu" luo kenttään alas mustaa, joka tarkoittaa pelin loppua. Hahmo putoaa mustan läpi.
/// <param name="paikka"> Tason sijainti pelissä</param>;
......@@ -190,7 +169,6 @@ public class DuperDario : PhysicsGame
pelaaja1.Mass = 4.0;
pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
AddCollisionHandler(pelaaja1, "loppu", GameOver);
int pisteet = 0;
AddCollisionHandler(pelaaja1, "piste", KeraaPiste);
Add(pelaaja1);
}
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment