Skip to content
Snippets Groups Projects
Select Git revision
  • main default protected
1 result
You can move around the graph by using the arrow keys.
Created with Raphaël 2.2.020Jan24Nov2372131Oct272620Sep30Augpif kuvamainmainKorjasin bugin, jossa peli kaatuu, jos mato syö omenan heti synnyttyään. Mato myös syntyy nyt satunnaiseen paikkaan.Vaihdoin nimet sellaisiksi, ettei niissä ole _. Muutin kentän sellaiseksi, että se luodaan silmukoilla, eikä sellaisella merkkikartalla. MuutinArvoOmena aliohjelman ArvoPaikaksi, ja tein siitä funktion, koska minulla ei ollut aiemmin yhtäkään funktiota, joka palauttaisi jotain ohjelmassaMerge branch 'main' of https://gitlab.jyu.fi/kopperp/ohj1htPoistin loput huomautuksetOlin poistanut ilmoituksia väärin ja hoidin ne kunnolla poisDelete nollaaja.csPoistin kaikki loput huomautuksetVaihdoin kentän taustan vihreäksiSain vihdoin omena-arvonta mekanismin toimimaan kunnolla ja hoidin kaikki keltaiset varoitukset poisLisäsin dokumentaatiotaSain muutettua omenien lisäämisen sellaiseksi, että nyt omenatkin lisätään vain tasariveille, kun ennen omena saattoi syntyä puoleenväliin ruutuja. Yritin myös hieman kehittää omenoiden arpomismekaniikkaa, mutta en ole varma toimiiko se kunnolla, nyt peli alkaa olemaan muuten valmis, paitsi aion vielä lisätä dokumentointia ja koittaa poistaa riderin antamia keltaisia ilmoituksiaJos mato kuolee, peli alkaa automaattisesti alustaLisäsin asetus -aliohjelman, josta voi vaihtaa pelin ominaisuuksia, seuraavana pitäisi saada jotenkin aloitettua peli alusta.Peli alkaa olemaan jo loppusuoralla, mato liikkuu aikalailla niinkuin pitäisi ja pysähtyy jos se törmää. Omenat voivat syntyä vielä ruutujen puoleenväliin, mutta en tiedä haittaako se oikeastaan. Seuraavaksi pitäisi saada uuden pelin aloittaminen toimimaan, jos mato kuolee. Lisäsin myös pistelaskurin peliin. Ajattelin, että voisi ehkä luoda myös kentälle pohjavärit, jos jaksaa.Mato liikkuu vihdoin vain tasaruuduilla.Sain vihdoinkin liikkumisen toimimaan kunnolla. Ongelma oli ollut silmukassa. Seuraavaksi aion tehdä kuolemisaliohjelmanEn tiedä näkyikö toi edellinen viesti mutta unohdin addata viime commitissa niin edellinen kommentti liittyi tähän committiin, aion siis seuraavaksi luultavasti vaihtaa madon kehon fyysisestä pelkäksi piirrokseksisain vihdoinkin liikkumisesta suunnilleen sellaista kuin haluan. vaihdoin madon liikkumisen yhdestä yksiköstä madon leveyteenLisäsin peliin omenan, joka syntyy uudelleen kenttään, kun se syödään. Päätin lisätä fyysiset seinät takaisin, koska en oikein osannut tehdä kentälle muuten rajoja.Tein kokonaan uuden liikkumisjärjestelmän, mato voi vieläkin jäädä ruutujen puoleen väliin, mutta päätin, ettei minua kiinnosta se ja aion pitää liikkumismekanismin sillaisenaan, tein siis pelin kokonaan uudestaan tähän vaiheeseen asti. Seuraavaksi aion lisätä omenat ja niiden uudelleensyntymismekanismin, sekä sen jälkeen madon pituuden kasvumekanisminMato liikkuu kentällä, meni aikaa, kun en tajunnut tehdä madosta ensin omaa classia. Seuraavaksi tarkoituksena saada omenat lisättyä kentälle ja kasvattaa matoaUusia aliohjelmia ja omenoille kenttään lisäämismekanismiKenttään luotu visuaaliseen muotoon mato, kentän rajat ja omenaUpdate 2 filesUpdate README.mdInitial commit
Loading