Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
O
ohj1ht matopeli
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Package Registry
Model registry
Operate
Environments
Terraform modules
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
kopperp
ohj1ht matopeli
Graph
18246ccaa4c77fbd6afbdfc5b9ba12e6f377266e
Select Git revision
Branches
1
main
default
protected
1 result
You can move around the graph by using the arrow keys.
Begin with the selected commit
Created with Raphaël 2.2.0
20
Jan
24
Nov
23
7
2
1
31
Oct
27
26
20
Sep
30
Aug
pif kuva
main
main
Korjasin bugin, jossa peli kaatuu, jos mato syö omenan heti synnyttyään. Mato myös syntyy nyt satunnaiseen paikkaan.
Vaihdoin nimet sellaisiksi, ettei niissä ole _. Muutin kentän sellaiseksi, että se luodaan silmukoilla, eikä sellaisella merkkikartalla. MuutinArvoOmena aliohjelman ArvoPaikaksi, ja tein siitä funktion, koska minulla ei ollut aiemmin yhtäkään funktiota, joka palauttaisi jotain ohjelmassa
Merge branch 'main' of https://gitlab.jyu.fi/kopperp/ohj1ht
Poistin loput huomautukset
Olin poistanut ilmoituksia väärin ja hoidin ne kunnolla pois
Delete nollaaja.cs
Poistin kaikki loput huomautukset
Vaihdoin kentän taustan vihreäksi
Sain vihdoin omena-arvonta mekanismin toimimaan kunnolla ja hoidin kaikki keltaiset varoitukset pois
Lisäsin dokumentaatiota
Sain muutettua omenien lisäämisen sellaiseksi, että nyt omenatkin lisätään vain tasariveille, kun ennen omena saattoi syntyä puoleenväliin ruutuja. Yritin myös hieman kehittää omenoiden arpomismekaniikkaa, mutta en ole varma toimiiko se kunnolla, nyt peli alkaa olemaan muuten valmis, paitsi aion vielä lisätä dokumentointia ja koittaa poistaa riderin antamia keltaisia ilmoituksia
Jos mato kuolee, peli alkaa automaattisesti alusta
Lisäsin asetus -aliohjelman, josta voi vaihtaa pelin ominaisuuksia, seuraavana pitäisi saada jotenkin aloitettua peli alusta.
Peli alkaa olemaan jo loppusuoralla, mato liikkuu aikalailla niinkuin pitäisi ja pysähtyy jos se törmää. Omenat voivat syntyä vielä ruutujen puoleenväliin, mutta en tiedä haittaako se oikeastaan. Seuraavaksi pitäisi saada uuden pelin aloittaminen toimimaan, jos mato kuolee. Lisäsin myös pistelaskurin peliin. Ajattelin, että voisi ehkä luoda myös kentälle pohjavärit, jos jaksaa.
Mato liikkuu vihdoin vain tasaruuduilla.
Sain vihdoinkin liikkumisen toimimaan kunnolla. Ongelma oli ollut silmukassa. Seuraavaksi aion tehdä kuolemisaliohjelman
En tiedä näkyikö toi edellinen viesti mutta unohdin addata viime commitissa niin edellinen kommentti liittyi tähän committiin, aion siis seuraavaksi luultavasti vaihtaa madon kehon fyysisestä pelkäksi piirrokseksi
sain vihdoinkin liikkumisesta suunnilleen sellaista kuin haluan. vaihdoin madon liikkumisen yhdestä yksiköstä madon leveyteen
Lisäsin peliin omenan, joka syntyy uudelleen kenttään, kun se syödään. Päätin lisätä fyysiset seinät takaisin, koska en oikein osannut tehdä kentälle muuten rajoja.
Tein kokonaan uuden liikkumisjärjestelmän, mato voi vieläkin jäädä ruutujen puoleen väliin, mutta päätin, ettei minua kiinnosta se ja aion pitää liikkumismekanismin sillaisenaan, tein siis pelin kokonaan uudestaan tähän vaiheeseen asti. Seuraavaksi aion lisätä omenat ja niiden uudelleensyntymismekanismin, sekä sen jälkeen madon pituuden kasvumekanismin
Mato liikkuu kentällä, meni aikaa, kun en tajunnut tehdä madosta ensin omaa classia. Seuraavaksi tarkoituksena saada omenat lisättyä kentälle ja kasvattaa matoa
Uusia aliohjelmia ja omenoille kenttään lisäämismekanismi
Kenttään luotu visuaaliseen muotoon mato, kentän rajat ja omena
Update 2 files
Update README.md
Initial commit
Loading