@@ -228,6 +249,7 @@ public class matopeli : PhysicsGame
returnSeina;
}
/// <summary>
/// Tehdään aliohjelma, joka luo uusia osia madon perään.
/// </summary>
...
...
@@ -243,6 +265,10 @@ public class matopeli : PhysicsGame
returnMatoMuu;
}
/// <summary>
/// Tekee tarvittavat toimet, kun mato onnistuu syömään omenan
/// </summary>
privatevoidMatoSyoOmenan()
{
Omena.Destroy();
...
...
@@ -250,6 +276,10 @@ public class matopeli : PhysicsGame
OmenaKentalla=false;
}
/// <summary>
/// Antaa tiedon LiikutaMatoa aliohjelmalle, että madon pitäisi kääntyä ylös.
/// </summary>
privatevoidVaihdaSuuntaYlos()
{
...
...
@@ -269,6 +299,10 @@ public class matopeli : PhysicsGame
}
}
/// <summary>
/// Antaa tiedon LiikutaMatoa aliohjelmalle, että madon pitäisi kääntyä alas.
/// </summary>
privatevoidVaihdaSuuntaAlas()
{
if(SuuntaYlos==true)
...
...
@@ -286,7 +320,11 @@ public class matopeli : PhysicsGame
SuuntaAlas=true;
}
}
/// <summary>
/// Antaa tiedon LiikutaMatoa aliohjelmalle, että madon pitäisi kääntyä oikeaan.
/// </summary>
privatevoidVaihdaSuuntaOikea()
{
if(SuuntaVasen==true)
...
...
@@ -306,7 +344,11 @@ public class matopeli : PhysicsGame
}
}
/// <summary>
/// Antaa tiedon LiikutaMatoa aliohjelmalle, että madon pitäisi kääntyä vasempaan.
/// </summary>
privatevoidVaihdaSuuntaVasen()
{
if(SuuntaOikea==true)
...
...
@@ -324,6 +366,11 @@ public class matopeli : PhysicsGame
SuuntaAlas=false;
}
}
/// <summary>
/// Aikalaskuri toimii pelin moottorina ja antaa PaivitaKentälle tiedon, kun pitää tarkistaa mitä kentällä on tapahtunut.
/// </summary>
privatevoidLuoAikalaskuri()
{
Timeraikalaskuri=newTimer();
...
...
@@ -332,6 +379,7 @@ public class matopeli : PhysicsGame
aikalaskuri.Timeout+=PaivitaKentta;
}
/// <summary>
/// Kun ajastimesta loppuu aika, siirtyy peli tähän funktioon, jonka tarkoituksena on hahmottaa, mitä kaikkea pelissä on tapahtunut ja miten siihen tulee reagoida.
/// </summary>
...
...
@@ -347,15 +395,17 @@ public class matopeli : PhysicsGame
LuoMatoKeho();
LuoOmena();
}
MatoSijainti.Add(newVector(Mato.X,Mato.Y));
LiikutaMatoa();
LiikutaKehoa();
MatoSijainti.Add(newVector(Mato.X,Mato.Y));
}
/// <summary>
/// LiikutaMatoa aliohjelman tehtävä on selvittää tieto siitä, mihin suuntaan on tarkoitus liikkua ja liikuttaa matoa siihen suuntaan.
/// </summary>
privatevoidLiikutaMatoa()
{
MatoLiikkunut=false;
...
...
@@ -385,10 +435,10 @@ public class matopeli : PhysicsGame
MatoLiikkunut=true;
}
/// <summary>
/// Tehdään silmukka, joka käy madon kaikki sijainnit ja liikuttaa madon muut osat niiden mukaan.
/// Liikutakehoa, aliohjelman tehtävänä on liikuttaa madon kehoa sen pään mukaisesti.