Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
O
ohj1ht
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Package Registry
Model registry
Operate
Environments
Terraform modules
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
jutalapp
ohj1ht
Commits
599c74cb
Commit
599c74cb
authored
1 year ago
by
jutalapp
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
Uudelleen nimeä
parent
0c89b168
No related branches found
Branches containing commit
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
kivi-sakset-paperi/kivi-sakset-paperi.cs
+11
-11
11 additions, 11 deletions
kivi-sakset-paperi/kivi-sakset-paperi.cs
with
11 additions
and
11 deletions
kivi-sakset-paperi/kivi-sakset-paperi.cs
+
11
−
11
View file @
599c74cb
...
...
@@ -30,7 +30,7 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
for
(
var
i
=
0
;
i
<
oliot
.
Length
;
i
++)
{
var
pelaajanValinta
=
(
Valinta
)
i
;
Mouse
.
ListenOn
(
oliot
[
i
],
MouseButton
.
Left
,
ButtonState
.
Pressed
,
s
uoritaNapinPainallus
,
Mouse
.
ListenOn
(
oliot
[
i
],
MouseButton
.
Left
,
ButtonState
.
Pressed
,
S
uoritaNapinPainallus
,
"Hiiren napin animaatio"
,
oliot
[
i
]);
Mouse
.
ListenOn
(
oliot
[
i
],
MouseButton
.
Left
,
ButtonState
.
Pressed
,
()
=>
PelaaPeli
(
pelaajanValinta
),
$"Valitsit
{
pelaajanValinta
}
"
);
...
...
@@ -66,7 +66,7 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
/// <returns></returns>
public
GameObject
[]
LuoPeliOliot
(
Image
[]
aseet
)
{
var
sijainti
=
a
setaKuvat
();
var
sijainti
=
A
setaKuvat
();
var
oliot
=
new
GameObject
[
KUVIEN_LKM
];
for
(
var
i
=
0
;
i
<
oliot
.
Length
;
i
++)
...
...
@@ -89,7 +89,7 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
var
vastustajanValinta
=
(
Valinta
)
new
Random
().
Next
(
0
,
3
);
//Määrittele pelin tulos.
var
tulos
=
m
aaritaPeli
(
pelaajanValinta
,
vastustajanValinta
);
var
tulos
=
M
aaritaPeli
(
pelaajanValinta
,
vastustajanValinta
);
//Näytä pelaajalle miten kävi.
otsikkoTeksti
.
Text
=
""
;
...
...
@@ -114,7 +114,7 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
/// Apufunktio, joka settaa kuvat paikoilleen.
/// </summary>
/// <returns></returns>
private
Vector
[]
a
setaKuvat
()
private
Vector
[]
A
setaKuvat
()
{
return
new
Vector
[
3
]
{
...
...
@@ -129,7 +129,7 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
/// Suorittaa animaation napin painallukselle.
/// </summary>
/// <param name="obj">Pelin olio, jota klikataan..</param>
private
void
s
uoritaNapinPainallus
(
GameObject
obj
)
private
void
S
uoritaNapinPainallus
(
GameObject
obj
)
{
obj
.
Width
+=
5
;
obj
.
Height
+=
5
;
...
...
@@ -145,14 +145,14 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
/// <returns></returns>
/// <example>
/// <pre name="test">
///
m
aaritaPeli(Valinta.Kivi, Valinta.Kivi) === "Tasapeli";
///
m
aaritaPeli(Valinta.Kivi, Valinta.Sakset) === "Voitit";
///
m
aaritaPeli(Valinta.Sakset, Valinta.Paperi) === "Voitit";
///
m
aaritaPeli(Valinta.Paperi, Valinta.Kivi) === "Voitit";
///
m
aaritaPeli(Valinta.Sakset, Valinta.Kivi) === "Hävisit";
///
M
aaritaPeli(Valinta.Kivi, Valinta.Kivi) === "Tasapeli";
///
M
aaritaPeli(Valinta.Kivi, Valinta.Sakset) === "Voitit";
///
M
aaritaPeli(Valinta.Sakset, Valinta.Paperi) === "Voitit";
///
M
aaritaPeli(Valinta.Paperi, Valinta.Kivi) === "Voitit";
///
M
aaritaPeli(Valinta.Sakset, Valinta.Kivi) === "Hävisit";
/// </pre>
/// </example>
private
string
m
aaritaPeli
(
Valinta
pelaajanValinta
,
Valinta
vastustajanValinta
)
private
string
M
aaritaPeli
(
Valinta
pelaajanValinta
,
Valinta
vastustajanValinta
)
{
if
(
pelaajanValinta
==
vastustajanValinta
)
return
"Tasapeli"
;
...
...
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment