Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 41e25845 authored by jutalapp's avatar jutalapp
Browse files

Kirjoita kommentit

parent f3820921
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
......@@ -22,6 +22,9 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
alustaEventit();
}
/// <summary>
/// Alustaa eventit.
/// </summary>
private void alustaEventit()
{
for (var i = 0; i < oliot.Length; i++)
......@@ -37,9 +40,9 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
}
/**
* Alustaa pelin oliot.
*/
/// <summary>
/// Alustaa pelin oliot.
/// </summary>
private void alustaPeliOliot()
{
aseet = LataaKuvat();
......@@ -56,6 +59,11 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
Add(palauteTeksti);
}
/// <summary>
/// Luo pelin oliot
/// </summary>
/// <param name="aseet"></param>
/// <returns></returns>
public GameObject[] LuoPeliOliot(Image[] aseet)
{
var sijainti = asetaKuvat();
......@@ -71,9 +79,10 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
return oliot;
}
/**
* Funktio määrittelee pelin kulun ja näyttää pelaajalle tapahtumat.
*/
/// <summary>
/// Funktio määrittelee pelin kulun ja näyttää pelaajalle tapahtumat.
/// </summary>
/// <param name="pelaajanValinta"></param>
private void PelaaPeli(Valinta pelaajanValinta)
{
// Vastustaja tekee valinnan.
......@@ -82,14 +91,15 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
//Määrittele pelin tulos.
var tulos = maaritaPeli(pelaajanValinta, vastustajanValinta);
// Display the outcome
//Näytä pelaajalle miten kävi.
otsikkoTeksti.Text = "";
palauteTeksti.Text = $"Valitsit {pelaajanValinta}, Vastustaja valitsi {vastustajanValinta}. {tulos}!";
}
/**
* Hakee kuvat
*/
/// <summary>
/// Apufunktio joka hakee kuvat
/// </summary>
/// <returns></returns>
private Image[] LataaKuvat()
{
return new Image[3]
......@@ -100,9 +110,10 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
};
}
/**
* Asettaa kuvat paikoilleen.
*/
/// <summary>
/// Apufunktio, joka settaa kuvat paikoilleen.
/// </summary>
/// <returns></returns>
private Vector[] asetaKuvat()
{
return new Vector[3]
......@@ -115,7 +126,7 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
/// <summary>
/// Handle the mouse hover effect.
/// Suorittaa animaation napin painallukselle.
/// </summary>
/// <param name="obj">Pelin olio, jota klikataan..</param>
private void suoritaNapinPainallus(GameObject obj)
......@@ -125,6 +136,13 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
Timer.SingleShot(0.5, () => { obj.Width -= 5.0; });
}
/// <summary>
/// Määrittää pelin kulun
/// </summary>
/// <param name="pelaajanValinta"></param>
/// <param name="vastustajanValinta"></param>
/// <returns></returns>
private string maaritaPeli(Valinta pelaajanValinta, Valinta vastustajanValinta)
{
if (pelaajanValinta == vastustajanValinta)
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment