Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
O
ohj1ht
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Package Registry
Model registry
Operate
Environments
Terraform modules
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
jutalapp
ohj1ht
Commits
41e25845
Commit
41e25845
authored
1 year ago
by
jutalapp
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
Kirjoita kommentit
parent
f3820921
No related branches found
Branches containing commit
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
kivi-sakset-paperi/kivi-sakset-paperi.cs
+32
-14
32 additions, 14 deletions
kivi-sakset-paperi/kivi-sakset-paperi.cs
with
32 additions
and
14 deletions
kivi-sakset-paperi/kivi-sakset-paperi.cs
+
32
−
14
View file @
41e25845
...
...
@@ -22,6 +22,9 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
alustaEventit
();
}
/// <summary>
/// Alustaa eventit.
/// </summary>
private
void
alustaEventit
()
{
for
(
var
i
=
0
;
i
<
oliot
.
Length
;
i
++)
...
...
@@ -37,9 +40,9 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Escape
,
ButtonState
.
Pressed
,
ConfirmExit
,
"Lopeta peli"
);
}
/
**
*
Alustaa pelin oliot.
*/
/
// <summary>
///
Alustaa pelin oliot.
/// </summary>
private
void
alustaPeliOliot
()
{
aseet
=
LataaKuvat
();
...
...
@@ -56,6 +59,11 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
Add
(
palauteTeksti
);
}
/// <summary>
/// Luo pelin oliot
/// </summary>
/// <param name="aseet"></param>
/// <returns></returns>
public
GameObject
[]
LuoPeliOliot
(
Image
[]
aseet
)
{
var
sijainti
=
asetaKuvat
();
...
...
@@ -71,9 +79,10 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
return
oliot
;
}
/**
* Funktio määrittelee pelin kulun ja näyttää pelaajalle tapahtumat.
*/
/// <summary>
/// Funktio määrittelee pelin kulun ja näyttää pelaajalle tapahtumat.
/// </summary>
/// <param name="pelaajanValinta"></param>
private
void
PelaaPeli
(
Valinta
pelaajanValinta
)
{
// Vastustaja tekee valinnan.
...
...
@@ -82,14 +91,15 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
//Määrittele pelin tulos.
var
tulos
=
maaritaPeli
(
pelaajanValinta
,
vastustajanValinta
);
//
Display the outcome
//
Näytä pelaajalle miten kävi.
otsikkoTeksti
.
Text
=
""
;
palauteTeksti
.
Text
=
$"Valitsit
{
pelaajanValinta
}
, Vastustaja valitsi
{
vastustajanValinta
}
.
{
tulos
}
!"
;
}
/**
* Hakee kuvat
*/
/// <summary>
/// Apufunktio joka hakee kuvat
/// </summary>
/// <returns></returns>
private
Image
[]
LataaKuvat
()
{
return
new
Image
[
3
]
...
...
@@ -100,9 +110,10 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
};
}
/**
* Asettaa kuvat paikoilleen.
*/
/// <summary>
/// Apufunktio, joka settaa kuvat paikoilleen.
/// </summary>
/// <returns></returns>
private
Vector
[]
asetaKuvat
()
{
return
new
Vector
[
3
]
...
...
@@ -115,7 +126,7 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
/// <summary>
///
Handle the mouse hover effect
.
///
Suorittaa animaation napin painallukselle
.
/// </summary>
/// <param name="obj">Pelin olio, jota klikataan..</param>
private
void
suoritaNapinPainallus
(
GameObject
obj
)
...
...
@@ -125,6 +136,13 @@ public class kivi_sakset_paperi : Game
Timer
.
SingleShot
(
0.5
,
()
=>
{
obj
.
Width
-=
5.0
;
});
}
/// <summary>
/// Määrittää pelin kulun
/// </summary>
/// <param name="pelaajanValinta"></param>
/// <param name="vastustajanValinta"></param>
/// <returns></returns>
private
string
maaritaPeli
(
Valinta
pelaajanValinta
,
Valinta
vastustajanValinta
)
{
if
(
pelaajanValinta
==
vastustajanValinta
)
...
...
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment