Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit f6fffd4c authored by Näivö Jimi Sebastian's avatar Näivö Jimi Sebastian
Browse files

border

parents 7961ffaa 348d09f6
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
......@@ -40,13 +40,12 @@ public class SimulaattoriPeli : PhysicsGame
Ohje();
HahmotKuvakkeet();
HahmoInfot();
//Tiimi1Paikat();
}
private void Asetukset() // Pelin asetukset
{
Level.Background.Color = Color.Black; // Pelin taustan väri
Level.CreateBorders(1.0, false); // Pelin reunat
//Level.CreateBorders(1.0, true, Color.Green);
Camera.ZoomToLevel(); // Kamera
IsFullScreen = true; // Koko näytön tila
}
......@@ -68,7 +67,7 @@ public class SimulaattoriPeli : PhysicsGame
Areena.Image = LoadImage("LavaArena.png");// Kuva Areena:lle
Areena.Image.Scaling = ImageScaling.Nearest; // Kuvan terävyys (?)
Areena.Position = new Vector(0, 0); // Areenan sijainti
Add(Areena); // Luo Areenan peliin
Add(Areena, -3); // Luo Areenan peliin
Hahmot = new GameObject(450, 1000, Shape.Rectangle); // Hahmojen alueen muoto ja koko
Hahmot.Color = Color.Pink; // Väri
......@@ -230,47 +229,20 @@ public class SimulaattoriPeli : PhysicsGame
};
}
}
private void Tiimi1Paikat() //Luodaan Tiimin 1 paikat taulukoiden avulla
private Vector SatunnainenPaikka() //luo ja palauttaa satunnaisen paikan annetulla alueella
{
double[] xpiste = [400,400,400,-400,-400,-400];
double[] ypiste = [0,200,-200,0,200,-200];
int n = xpiste.Length;
GameObject[] Paikka = new GameObject[n];
for (int i = 0; i < n; i++)
{
if (i <= 3)
{
Paikka[i] = new GameObject(100, 100);
Paikka[i].Position = new Vector(xpiste[i], ypiste[i]);
Paikka[i].Shape = Shape.Circle;
Paikka[i].Tag = "tiimin 1 paikat";
Paikka[i].Image = tiimikuva;
Paikka[i].Image.Scaling = ImageScaling.Nearest;
Add(Paikka[i], 3);
}
else
{
Paikka[i] = new GameObject(100, 100);
Paikka[i].Position = new Vector(xpiste[i], ypiste[i]);
Paikka[i].Shape = Shape.Circle;
Paikka[i].Tag = "tiimin 2 paikat";
Paikka[i].Image = tiimikuva;
Paikka[i].Image.Scaling = ImageScaling.Nearest;
Add(Paikka[i], 3);
}
}
double xpistesatunnainen = RandomGen.NextDouble(-450,450); // Luodaan satunnainen X-koordinaatti välillä -450 ja 450
double ypistesatunnainen = RandomGen.NextDouble(-450, 450); // Luodaan satunnainen Y-koordinaatti välillä -450 ja 450
return new Vector(xpistesatunnainen, ypistesatunnainen); // Palautetaan vektori, jossa satunnaiset koordinaatit
}
void FysiikkaGiant()
void FysiikkaGiant()
{
PhysicsObject Giant = new PhysicsObject(120.0, 120.0); //Luodaan giant fysiikkaobjekti
Giant.Image = giantkuva; //Määritellään giant fysiikkaobjektille kuva
Giant.Image.Scaling = ImageScaling.Nearest;
Giant.Position = new Vector(50, 0);
Giant.Image.Scaling = ImageScaling.Nearest; //kuvan skaalausmenetelmä
Giant.Position = SatunnainenPaikka();
Add(Giant); //Lisätään giant fysiikkaobjekti peliin
Giant.IgnoresGravity = true;
Giant.Mass = 1000;
......@@ -284,10 +256,10 @@ public class SimulaattoriPeli : PhysicsGame
void FysiikkaWitch()
{
PhysicsObject witch = new PhysicsObject(100.0, 100.0); //Luodaan witch fysiikkaobjekti
witch.Image = witchkuva; //Määritellään witch fysiikkaobjektille kuva
witch.Image.Scaling = ImageScaling.Nearest;
witch.Position = new Vector(-50, 0);
PhysicsObject witch = new PhysicsObject(100.0, 100.0); //Luodaan witch fysiikkaobjekti
witch.Image = witchkuva; //Määritellään witch fysiikkaobjektille kuva
witch.Image.Scaling = ImageScaling.Nearest; //kuvan skaalausmenetelmä
witch.Position = SatunnainenPaikka(); // Määritellään satunnainen sijainti
Add(witch); //Lisätään witch fysiikkaobjekti peliin
}
/*
......@@ -301,8 +273,8 @@ public class SimulaattoriPeli : PhysicsGame
{
PhysicsObject healer = new PhysicsObject(100.0, 100.0); //Luodaan healer fysiikkaobjekti
healer.Image = healerkuva; //Määritellään healer fysiikkaobjektille kuva
healer.Image.Scaling = ImageScaling.Nearest;
healer.Position = new Vector(0, -50);
healer.Image.Scaling = ImageScaling.Nearest; //kuvan skaalausmenetelmä
healer.Position = SatunnainenPaikka();
Add(healer); //Lisätään healer fysiikkaobjekti peliin
}
......@@ -310,8 +282,8 @@ public class SimulaattoriPeli : PhysicsGame
{
PhysicsObject archer = new PhysicsObject(100.0, 100.0); //Luodaan archer fysiikkaobjekti
archer.Image = archerkuva; //Määritellään archer fysiikkaobjektille kuva
archer.Image.Scaling = ImageScaling.Nearest;
archer.Position = new Vector(0, -100);
archer.Image.Scaling = ImageScaling.Nearest; //kuvan skaalausmenetelmä
archer.Position = SatunnainenPaikka(); // Määritellään satunnainen sijainti
Add(archer); //Lisätään archer fysiikkaobjekti peliin
}
......@@ -319,8 +291,8 @@ public class SimulaattoriPeli : PhysicsGame
{
PhysicsObject samurai = new PhysicsObject(100.0, 100.0); //Luodaan samurai fysiikkaobjekti
samurai.Image = samuraikuva; //Määritellään samurai fysiikkaobjektille kuva
samurai.Image.Scaling = ImageScaling.Nearest;
samurai.Position = new Vector(0, 100);
samurai.Image.Scaling = ImageScaling.Nearest; //kuvan skaalausmenetelmä
samurai.Position = SatunnainenPaikka(); // Määritellään satunnainen sijainti
Add(samurai); //Lisätään samurai fysiikkaobjekti peliin
}
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment