Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
O
ohj1ht
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Package Registry
Model registry
Operate
Environments
Terraform modules
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
jasajuyl
ohj1ht
Commits
dcb55491
Commit
dcb55491
authored
1 year ago
by
Yli-Tainio Janne Sakri Juhani
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
kommentoinnin parantelu ja bugi korjaus
parent
04d4d91f
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Changes
2
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
2 changed files
kolikkogoblin/.idea/.idea.kolikkogoblin/.idea/workspace.xml
+7
-1
7 additions, 1 deletion
kolikkogoblin/.idea/.idea.kolikkogoblin/.idea/workspace.xml
kolikkogoblin/kolikkogoblin/kolikkogoblin.cs
+61
-73
61 additions, 73 deletions
kolikkogoblin/kolikkogoblin/kolikkogoblin.cs
with
68 additions
and
74 deletions
kolikkogoblin/.idea/.idea.kolikkogoblin/.idea/workspace.xml
+
7
−
1
View file @
dcb55491
...
...
@@ -8,6 +8,7 @@
</component>
<component
name=
"ChangeListManager"
>
<list
default=
"true"
id=
"0cb08879-2df4-4f3a-a1a9-8178f387d135"
name=
"Changes"
comment=
""
>
<change
beforePath=
"$PROJECT_DIR$/.idea/.idea.kolikkogoblin/.idea/workspace.xml"
beforeDir=
"false"
afterPath=
"$PROJECT_DIR$/.idea/.idea.kolikkogoblin/.idea/workspace.xml"
afterDir=
"false"
/>
<change
beforePath=
"$PROJECT_DIR$/kolikkogoblin/kolikkogoblin.cs"
beforeDir=
"false"
afterPath=
"$PROJECT_DIR$/kolikkogoblin/kolikkogoblin.cs"
afterDir=
"false"
/>
</list>
<option
name=
"SHOW_DIALOG"
value=
"false"
/>
...
...
@@ -106,7 +107,12 @@
<workItem
from=
"1700580111009"
duration=
"6075000"
/>
<workItem
from=
"1700642423219"
duration=
"1219000"
/>
<workItem
from=
"1700677483692"
duration=
"144000"
/>
<workItem
from=
"1700855362897"
duration=
"434000"
/>
<workItem
from=
"1700855362897"
duration=
"523000"
/>
<workItem
from=
"1701348945304"
duration=
"7000"
/>
<workItem
from=
"1701777301940"
duration=
"47000"
/>
<workItem
from=
"1703675097561"
duration=
"168000"
/>
<workItem
from=
"1705056027097"
duration=
"3816000"
/>
<workItem
from=
"1705060128735"
duration=
"515000"
/>
</task>
<servers
/>
</component>
...
...
This diff is collapsed.
Click to expand it.
kolikkogoblin/kolikkogoblin/kolikkogoblin.cs
+
61
−
73
View file @
dcb55491
...
...
@@ -4,9 +4,9 @@ using Jypeli.Assets;
namespace
Kolikkogoblin
;
/// @author Janne Yli-Tainio
/// @version 1
8
.1
0
.202
3
/// @version 1
.1 / 12
.1.202
4
/// <summary>
/// Goblin pyrkii keräämään kaikki kolikot, jotta voi paeta luolasta
/// Goblin pyrkii keräämään kaikki kolikot, jotta voi paeta luolasta
.
/// </summary>
public
class
Kolikkogoblin
:
PhysicsGame
{
...
...
@@ -114,7 +114,6 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
}
/// <summary>
/// Aloitetaan peli. Aluksi siivotaan kaikki, jotta voidaan aloittaa uusi peli.
/// Tätä pitää kutsua uuden pelin aloittamiseksi.
/// </summary>
public
void
AloitaUusiPeli
()
{
...
...
@@ -166,13 +165,14 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Escape
,
ButtonState
.
Pressed
,
ConfirmExit
,
"Lopeta peli"
);
}
/// <summary>
/// Luo Palikan
/// </summary>
/// <param name="paikka">Kartassa määritetyt paikat joihin luodaan palikka</param>
/// <param name="leveys">taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari"> palikan väri mikäli sille ei olisi valittu kuvaa</param>
/// <summary>
/// Luo Palikan, jonka päällä voi liikkua.
/// </summary>
/// <param name="paikka">Kartassa määritetyt paikat joihin luodaan palikka</param>
/// <param name="leveys">Taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">Taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">Ppalikan väri mikäli sille ei olisi valittu kuvaa</param>
private
void
LuoPalikka
(
Vector
paikka
,
double
leveys
,
double
korkeus
,
Color
vari
)
{
PhysicsObject
palikka
=
new
PhysicsObject
(
leveys
*
0.95
,
korkeus
/
2
);
...
...
@@ -185,14 +185,14 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
Add
(
palikka
);
}
/// <summary>
/// Luo kolikon, joita keräämällä voi kulkea portista
/// </summary>
/// <param name="paikka">Kartassa määritetyt paikat joihin luodaan kolikko</param>
/// <param name="leveys">
t
aulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">
t
aulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">
o
lion vari kuvan alla</param>
/// <summary>
/// Luo kolikon, joita keräämällä voi kulkea portista
.
/// </summary>
/// <param name="paikka">Kartassa määritetyt paikat joihin luodaan kolikko</param>
/// <param name="leveys">
T
aulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">
T
aulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">
O
lion vari kuvan alla</param>
private
void
LuoKolikko
(
Vector
paikka
,
double
leveys
,
double
korkeus
,
Color
vari
)
{
PhysicsObject
kolikko
=
new
PhysicsObject
(
leveys
/
2
,
leveys
/
2
,
Shape
.
Circle
);
...
...
@@ -206,12 +206,12 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
/// <summary>
/// Luo goblinin eli pelaajan
/// Luo goblinin eli pelaajan
.
/// </summary>
/// <param name="paikka">Kartassa määritetty paikka johon luodaan pelaaja</param>
/// <param name="leveys">
t
aulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">
t
aulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">
o
lion vari kuvan alla</param>
/// <param name="leveys">
T
aulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">
T
aulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">
O
lion vari kuvan alla</param>
private
void
LuoGoblin
(
Vector
paikka
,
double
leveys
,
double
korkeus
,
Color
vari
)
{
PlatformCharacter
goblin
=
new
PlatformCharacter
(
leveys
*
0.8
,
korkeus
*
1.5
);
...
...
@@ -240,28 +240,28 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
}
// Ohjelman avulla saadaan pelaaja hyppäämään
//
/
Ohjelman avulla saadaan pelaaja hyppäämään
.
private
void
PelaajaHyppaa
(
Vector
vektori
,
PlatformCharacter
goblin
)
{
goblin
.
Jump
(
110
);
}
// Pelaaja liikkuu oikealle
//
/
Pelaaja liikkuu oikealle
.
private
void
LiikutaPelaajaaOikealle
(
PlatformCharacter
goblin
)
{
goblin
.
Walk
(
80
);
}
// Pelaaja liikkuu Vasemmalle
//
/
Pelaaja liikkuu Vasemmalle
.
private
void
LiikutaPelaajaaVasemmalle
(
PlatformCharacter
goblin
)
{
goblin
.
Walk
(-
80
);
}
// Pelaaja nopeuttaa laskeutumista
//
/
Pelaaja nopeuttaa laskeutumista
.
private
void
LiikutaPelaajaaAlas
(
Vector
vektori
,
PlatformCharacter
goblin
)
{
goblin
.
Push
(
vektori
);
...
...
@@ -269,7 +269,7 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
/// <summary>
/// Kolikon löytämisestä seuraavat asiat
/// Kolikon löytämisestä seuraavat asiat
.
/// </summary>
/// <param name="goblin">pelaaja</param>
/// <param name="kohde">kolikko tarkemmin mikä tahansa physichsobject, mutta ohjelman sisällä tarkennetaan nimenomaan kolikkoon</param>
...
...
@@ -285,10 +285,10 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
/// <summary>
/// Portaaliin pääsystä seuraavat asiat
/// Portaaliin pääsystä seuraavat asiat
.
/// </summary>
/// <param name="goblin">
p
elaaja</param>
/// <param name="kohde">
p
ortaali tarkemmin mikä tahansa physichsobject, mutta ohjelman sisällä tarkennetaan nimenomaan portaaliin</param>
/// <param name="goblin">
P
elaaja</param>
/// <param name="kohde">
P
ortaali tarkemmin mikä tahansa physichsobject, mutta ohjelman sisällä tarkennetaan nimenomaan portaaliin</param>
private
void
LoytaaPortaalin
(
PlatformCharacter
goblin
,
PhysicsObject
kohde
)
{
if
(
kohde
.
Tag
.
ToString
()
==
"Maali"
)
...
...
@@ -306,21 +306,11 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
/// <summary>
/// Mitä tapahtuu kun pelaaja osuu piikkeihin. Pelaaja ottaa yhden iskun elämiinsä.
/// </summary>
/// <param name="goblin">
p
elaaja</param>
/// <param name="kohde">
p
iikit tarkemmin mikä tahansa physichsobject, mutta ohjelman sisällä tarkennetaan nimenomaan piikkeihin</param>
/// <param name="goblin">
P
elaaja</param>
/// <param name="kohde">
P
iikit tarkemmin mikä tahansa physichsobject, mutta ohjelman sisällä tarkennetaan nimenomaan piikkeihin</param>
private
void
OsuuPiikkeihin
(
PlatformCharacter
goblin
,
PhysicsObject
kohde
)
{
if
(
kohde
.
Tag
.
ToString
()
==
"piikkeja"
)
{
_elamat
.
Value
-=
1
;
Olioonsattuu
.
Play
();
if
(
_elamat
.
Value
==
0
)
{
MessageDisplay
.
Add
(
"Kuolit"
);
Remove
(
goblin
);
}
}
if
(
kohde
.
Tag
.
ToString
()
==
"LeijuvatPiikit"
)
if
(
kohde
.
Tag
.
ToString
()
==
"piikkeja"
||
kohde
.
Tag
.
ToString
()
==
"LeijuvatPiikit"
)
{
_elamat
.
Value
-=
1
;
Olioonsattuu
.
Play
();
...
...
@@ -331,15 +321,15 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
}
}
}
/// <summary>
/// Luodaan kartalle piikit
/// </summary>
/// <param name="paikka">paikka kartassa</param>
/// <param name="leveys">taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">olion vari kuvan alla</param>
/// <summary>
/// Luodaan kartalle piikit.
/// </summary>
/// <param name="paikka">Paikka kartassa</param>
/// <param name="leveys">Taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">Taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">Olion vari kuvan alla</param>
private
void
LuoPiikkeja
(
Vector
paikka
,
double
leveys
,
double
korkeus
,
Color
vari
)
{
PhysicsObject
piikkeja
=
new
PhysicsObject
(
leveys
,
30
);
...
...
@@ -352,15 +342,15 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
Add
(
piikkeja
);
}
/// <summary>
/// Luodaan kartalle piikit, jotka eivät ole pohjakerroksessa.
/// </summary>
/// <param name="paikka">paikka kartassa</param>
/// <param name="leveys">taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">olion vari kuvan alla</param>
/// <param name="paikka">Paikka kartassa</param>
/// <param name="leveys">Taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">Taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">Olion vari kuvan alla</param>
private
void
LuoLeijuviaPiikkeja
(
Vector
paikka
,
double
leveys
,
double
korkeus
,
Color
vari
)
{
PhysicsObject
leijuviapiikkeja
=
new
PhysicsObject
(
leveys
,
30
);
...
...
@@ -373,15 +363,15 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
Add
(
leijuviapiikkeja
);
}
/// <summary>
/// LuoMaalin eli portaalin kartalle
/// </summary>
/// <param name="paikka">kartassa määritetty paikka, johon luodaan portaali</param>
/// <param name="leveys">taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">olion vari kuvan alla</param>
/// <summary>
/// LuoMaalin eli portaalin kartalle.
/// </summary>
/// <param name="paikka">Kartassa määritetty paikka, johon luodaan portaali</param>
/// <param name="leveys">Taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">Taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">Olion vari kuvan alla</param>
private
void
LuoMaali
(
Vector
paikka
,
double
leveys
,
double
korkeus
,
Color
vari
)
{
PhysicsObject
portaali
=
new
PhysicsObject
(
leveys
*
1.5
,
korkeus
*
2
);
...
...
@@ -399,9 +389,9 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
/// Luo pistelaskurin johon lasketaan kolikkojen määrä.
/// </summary>
/// <param name="paikka">Kartassa määritetty paikka pistelaskurille</param>
/// <param name="leveys">
t
aulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">
t
aulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">
o
lion vari kuvan alla</param>
/// <param name="leveys">
T
aulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">
T
aulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">
T
lion vari kuvan alla</param>
private
void
LuoPistelaskuri
(
Vector
paikka
,
double
leveys
,
double
korkeus
,
Color
vari
)
{
_keratytKolikot
=
new
IntMeter
(
0
);
...
...
@@ -420,7 +410,7 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
}
//
i
lmoittaa kun kaikki kolikot on kerätty, että pelaaja voi kulkea portista
//
/ I
lmoittaa kun kaikki kolikot on kerätty, että pelaaja voi kulkea portista
.
private
void
KaikkiKeratty
()
{
MessageDisplay
.
Add
(
"Voit nyt kulkea Portista"
);
...
...
@@ -431,9 +421,9 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
/// Luo elämälaskurin, jonka avulla goblin voi kuolla piikkeihin.
/// </summary>
/// <param name="paikka">Kartassa määritetty paikka elämälaskurille</param>
/// <param name="leveys">
t
aulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">
t
aulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">
o
lion vari kuvan alla</param>
/// <param name="leveys">
T
aulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">
T
aulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">
O
lion vari kuvan alla</param>
private
void
LuoElamaLaskuri
(
Vector
paikka
,
double
leveys
,
double
korkeus
,
Color
vari
)
{
_elamat
=
new
IntMeter
(
3
);
...
...
@@ -448,6 +438,4 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
elamat
.
BindTo
(
_elamat
);
Add
(
elamat
);
}
}
}
// Public class "Kolikkogoblin" ends
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment