Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit dcb55491 authored by Yli-Tainio Janne Sakri Juhani's avatar Yli-Tainio Janne Sakri Juhani
Browse files

kommentoinnin parantelu ja bugi korjaus

parent 04d4d91f
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
......@@ -8,6 +8,7 @@
</component>
<component name="ChangeListManager">
<list default="true" id="0cb08879-2df4-4f3a-a1a9-8178f387d135" name="Changes" comment="">
<change beforePath="$PROJECT_DIR$/.idea/.idea.kolikkogoblin/.idea/workspace.xml" beforeDir="false" afterPath="$PROJECT_DIR$/.idea/.idea.kolikkogoblin/.idea/workspace.xml" afterDir="false" />
<change beforePath="$PROJECT_DIR$/kolikkogoblin/kolikkogoblin.cs" beforeDir="false" afterPath="$PROJECT_DIR$/kolikkogoblin/kolikkogoblin.cs" afterDir="false" />
</list>
<option name="SHOW_DIALOG" value="false" />
......@@ -106,7 +107,12 @@
<workItem from="1700580111009" duration="6075000" />
<workItem from="1700642423219" duration="1219000" />
<workItem from="1700677483692" duration="144000" />
<workItem from="1700855362897" duration="434000" />
<workItem from="1700855362897" duration="523000" />
<workItem from="1701348945304" duration="7000" />
<workItem from="1701777301940" duration="47000" />
<workItem from="1703675097561" duration="168000" />
<workItem from="1705056027097" duration="3816000" />
<workItem from="1705060128735" duration="515000" />
</task>
<servers />
</component>
......
......@@ -4,9 +4,9 @@ using Jypeli.Assets;
namespace Kolikkogoblin;
/// @author Janne Yli-Tainio
/// @version 18.10.2023
/// @version 1.1 / 12.1.2024
/// <summary>
/// Goblin pyrkii keräämään kaikki kolikot, jotta voi paeta luolasta
/// Goblin pyrkii keräämään kaikki kolikot, jotta voi paeta luolasta.
/// </summary>
public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
{
......@@ -114,7 +114,6 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
}
/// <summary>
/// Aloitetaan peli. Aluksi siivotaan kaikki, jotta voidaan aloittaa uusi peli.
/// Tätä pitää kutsua uuden pelin aloittamiseksi.
/// </summary>
public void AloitaUusiPeli()
{
......@@ -166,13 +165,14 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
}
/// <summary>
/// Luo Palikan
/// </summary>
/// <param name="paikka">Kartassa määritetyt paikat joihin luodaan palikka</param>
/// <param name="leveys">taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari"> palikan väri mikäli sille ei olisi valittu kuvaa</param>
/// <summary>
/// Luo Palikan, jonka päällä voi liikkua.
/// </summary>
/// <param name="paikka">Kartassa määritetyt paikat joihin luodaan palikka</param>
/// <param name="leveys">Taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">Taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">Ppalikan väri mikäli sille ei olisi valittu kuvaa</param>
private void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari)
{
PhysicsObject palikka = new PhysicsObject(leveys * 0.95 , korkeus / 2);
......@@ -185,14 +185,14 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
Add(palikka);
}
/// <summary>
/// Luo kolikon, joita keräämällä voi kulkea portista
/// </summary>
/// <param name="paikka">Kartassa määritetyt paikat joihin luodaan kolikko</param>
/// <param name="leveys">taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">olion vari kuvan alla</param>
/// <summary>
/// Luo kolikon, joita keräämällä voi kulkea portista.
/// </summary>
/// <param name="paikka">Kartassa määritetyt paikat joihin luodaan kolikko</param>
/// <param name="leveys">Taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">Taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">Olion vari kuvan alla</param>
private void LuoKolikko(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari)
{
PhysicsObject kolikko = new PhysicsObject(leveys / 2, leveys / 2, Shape.Circle);
......@@ -206,12 +206,12 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
/// <summary>
/// Luo goblinin eli pelaajan
/// Luo goblinin eli pelaajan.
/// </summary>
/// <param name="paikka">Kartassa määritetty paikka johon luodaan pelaaja</param>
/// <param name="leveys">taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">olion vari kuvan alla</param>
/// <param name="leveys">Taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">Taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">Olion vari kuvan alla</param>
private void LuoGoblin(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari)
{
PlatformCharacter goblin = new PlatformCharacter(leveys * 0.8 , korkeus *1.5);
......@@ -240,28 +240,28 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
}
// Ohjelman avulla saadaan pelaaja hyppäämään
/// Ohjelman avulla saadaan pelaaja hyppäämään.
private void PelaajaHyppaa(Vector vektori,PlatformCharacter goblin)
{
goblin.Jump(110);
}
// Pelaaja liikkuu oikealle
/// Pelaaja liikkuu oikealle.
private void LiikutaPelaajaaOikealle(PlatformCharacter goblin)
{
goblin.Walk(80);
}
// Pelaaja liikkuu Vasemmalle
/// Pelaaja liikkuu Vasemmalle.
private void LiikutaPelaajaaVasemmalle(PlatformCharacter goblin)
{
goblin.Walk(-80);
}
// Pelaaja nopeuttaa laskeutumista
/// Pelaaja nopeuttaa laskeutumista.
private void LiikutaPelaajaaAlas(Vector vektori, PlatformCharacter goblin)
{
goblin.Push(vektori);
......@@ -269,7 +269,7 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
/// <summary>
/// Kolikon löytämisestä seuraavat asiat
/// Kolikon löytämisestä seuraavat asiat.
/// </summary>
/// <param name="goblin">pelaaja</param>
/// <param name="kohde">kolikko tarkemmin mikä tahansa physichsobject, mutta ohjelman sisällä tarkennetaan nimenomaan kolikkoon</param>
......@@ -285,10 +285,10 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
/// <summary>
/// Portaaliin pääsystä seuraavat asiat
/// Portaaliin pääsystä seuraavat asiat.
/// </summary>
/// <param name="goblin">pelaaja</param>
/// <param name="kohde">portaali tarkemmin mikä tahansa physichsobject, mutta ohjelman sisällä tarkennetaan nimenomaan portaaliin</param>
/// <param name="goblin">Pelaaja</param>
/// <param name="kohde">Portaali tarkemmin mikä tahansa physichsobject, mutta ohjelman sisällä tarkennetaan nimenomaan portaaliin</param>
private void LoytaaPortaalin(PlatformCharacter goblin, PhysicsObject kohde)
{
if (kohde.Tag.ToString() == "Maali")
......@@ -306,21 +306,11 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
/// <summary>
/// Mitä tapahtuu kun pelaaja osuu piikkeihin. Pelaaja ottaa yhden iskun elämiinsä.
/// </summary>
/// <param name="goblin">pelaaja</param>
/// <param name="kohde">piikit tarkemmin mikä tahansa physichsobject, mutta ohjelman sisällä tarkennetaan nimenomaan piikkeihin</param>
/// <param name="goblin">Pelaaja</param>
/// <param name="kohde">Piikit tarkemmin mikä tahansa physichsobject, mutta ohjelman sisällä tarkennetaan nimenomaan piikkeihin</param>
private void OsuuPiikkeihin(PlatformCharacter goblin, PhysicsObject kohde)
{
if (kohde.Tag.ToString() == "piikkeja")
{
_elamat.Value -= 1;
Olioonsattuu.Play();
if (_elamat.Value == 0)
{
MessageDisplay.Add("Kuolit");
Remove(goblin);
}
}
if (kohde.Tag.ToString() == "LeijuvatPiikit")
if (kohde.Tag.ToString() == "piikkeja" || kohde.Tag.ToString() == "LeijuvatPiikit")
{
_elamat.Value -= 1;
Olioonsattuu.Play();
......@@ -331,15 +321,15 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
}
}
}
/// <summary>
/// Luodaan kartalle piikit
/// </summary>
/// <param name="paikka">paikka kartassa</param>
/// <param name="leveys">taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">olion vari kuvan alla</param>
/// <summary>
/// Luodaan kartalle piikit.
/// </summary>
/// <param name="paikka">Paikka kartassa</param>
/// <param name="leveys">Taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">Taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">Olion vari kuvan alla</param>
private void LuoPiikkeja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari)
{
PhysicsObject piikkeja = new PhysicsObject(leveys, 30);
......@@ -352,15 +342,15 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
Add(piikkeja);
}
/// <summary>
/// Luodaan kartalle piikit, jotka eivät ole pohjakerroksessa.
/// </summary>
/// <param name="paikka">paikka kartassa</param>
/// <param name="leveys">taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">olion vari kuvan alla</param>
/// <param name="paikka">Paikka kartassa</param>
/// <param name="leveys">Taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">Taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">Olion vari kuvan alla</param>
private void LuoLeijuviaPiikkeja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari)
{
PhysicsObject leijuviapiikkeja = new PhysicsObject(leveys, 30);
......@@ -373,15 +363,15 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
Add(leijuviapiikkeja);
}
/// <summary>
/// LuoMaalin eli portaalin kartalle
/// </summary>
/// <param name="paikka">kartassa määritetty paikka, johon luodaan portaali</param>
/// <param name="leveys">taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">olion vari kuvan alla</param>
/// <summary>
/// LuoMaalin eli portaalin kartalle.
/// </summary>
/// <param name="paikka">Kartassa määritetty paikka, johon luodaan portaali</param>
/// <param name="leveys">Taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">Taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">Olion vari kuvan alla</param>
private void LuoMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari)
{
PhysicsObject portaali = new PhysicsObject(leveys * 1.5, korkeus * 2);
......@@ -399,9 +389,9 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
/// Luo pistelaskurin johon lasketaan kolikkojen määrä.
/// </summary>
/// <param name="paikka">Kartassa määritetty paikka pistelaskurille</param>
/// <param name="leveys">taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">olion vari kuvan alla</param>
/// <param name="leveys">Taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">Taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">Tlion vari kuvan alla</param>
private void LuoPistelaskuri(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari)
{
_keratytKolikot = new IntMeter(0);
......@@ -420,7 +410,7 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
}
// ilmoittaa kun kaikki kolikot on kerätty, että pelaaja voi kulkea portista
/// Ilmoittaa kun kaikki kolikot on kerätty, että pelaaja voi kulkea portista.
private void KaikkiKeratty()
{
MessageDisplay.Add("Voit nyt kulkea Portista");
......@@ -431,9 +421,9 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
/// Luo elämälaskurin, jonka avulla goblin voi kuolla piikkeihin.
/// </summary>
/// <param name="paikka">Kartassa määritetty paikka elämälaskurille</param>
/// <param name="leveys">taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">olion vari kuvan alla</param>
/// <param name="leveys">Taulukon yhden ruudun leveys</param>
/// <param name="korkeus">Taulukon yhden ruudun korkeus</param>
/// <param name="vari">Olion vari kuvan alla</param>
private void LuoElamaLaskuri(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari)
{
_elamat = new IntMeter(3);
......@@ -448,6 +438,4 @@ public class Kolikkogoblin : PhysicsGame
elamat.BindTo(_elamat);
Add(elamat);
}
}
} // Public class "Kolikkogoblin" ends
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment