Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
O
ohj1ht
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Package Registry
Model registry
Operate
Environments
Terraform modules
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
iitojopi
ohj1ht
Commits
a8b12400
Commit
a8b12400
authored
7 months ago
by
iitojopi
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
Update file Tippuvat objektit.cs
parent
6958a2f8
Branches
tyo8.2
Branches containing commit
Tags
vaihe8.2
Tags containing commit
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
Tippuvat objektit/Tippuvat objektit/Tippuvat objektit.cs
+33
-32
33 additions, 32 deletions
Tippuvat objektit/Tippuvat objektit/Tippuvat objektit.cs
with
33 additions
and
32 deletions
Tippuvat objektit/Tippuvat objektit/Tippuvat objektit.cs
+
33
−
32
View file @
a8b12400
...
...
@@ -72,6 +72,27 @@ public class TippuvatObjektit : PhysicsGame
_pistelaskuri
=
LuoLaskuri
(
0
,
80
);
}
/// <summary>
/// Luo halutun tyyppisen laskurin seka laskurin nayton.
/// </summary>
/// <param name="aloitusarvo">Aloitusarvo, jonka laskuri saa luomisen yhteydessa. </param>
/// <param name="y">Y-arvo, jonka avulla maaritellaan laskurin paikka kentalla.</param>
/// <returns>Palauttaa laskurin, joka on halutussa paikassa.</returns>
private
IntMeter
LuoLaskuri
(
int
aloitusarvo
,
int
y
)
{
IntMeter
laskuri
=
new
IntMeter
(
aloitusarvo
);
Label
naytto
=
new
Label
();
naytto
.
Position
=
new
Vector
(
Level
.
Right
-
30
,
Level
.
Top
-
y
);
naytto
.
TextColor
=
Color
.
Black
;
naytto
.
Color
=
Color
.
White
;
naytto
.
BindTo
(
laskuri
);
Add
(
naytto
);
return
laskuri
;
}
/// <summary>
/// Asettaa ohjaimet torjujan liikuttamista varten. A:lla torjuja liikkuu vasemmalle ja D:lla oikealle.
...
...
@@ -85,17 +106,6 @@ public class TippuvatObjektit : PhysicsGame
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
D
,
ButtonState
.
Released
,
LiikutaTorjujaa
,
null
,
torjuja
,
Vector
.
Zero
);
}
/// <summary>
/// Liikuttaa torjujaa halutulla nopeudella annettuun suuntaan.
/// </summary>
/// <param name="torjuja">Torjuja, jota pelaaja liikuttaa.</param>
/// <param name="suunta">Suunta, johon torjujaa liikutetaan, eli oikealle tai vasemmalle.</param>
private
void
LiikutaTorjujaa
(
PhysicsObject
torjuja
,
Vector
suunta
)
{
torjuja
.
Velocity
=
suunta
;
}
/// <summary>
/// Luo suorakulmion muotoisen Torjujan nayton alaosaan, jonka avulla pelaaja torjuu tippuvia objekteja.
...
...
@@ -113,6 +123,17 @@ public class TippuvatObjektit : PhysicsGame
}
/// <summary>
/// Liikuttaa torjujaa halutulla nopeudella annettuun suuntaan.
/// </summary>
/// <param name="torjuja">Torjuja, jota pelaaja liikuttaa.</param>
/// <param name="suunta">Suunta, johon torjujaa liikutetaan, eli oikealle tai vasemmalle.</param>
private
void
LiikutaTorjujaa
(
PhysicsObject
torjuja
,
Vector
suunta
)
{
torjuja
.
Velocity
=
suunta
;
}
/// <summary>
/// Luo eri muotoisia objekteja, jotka tippuvat nayton ylaosasta.
/// Maaritellaan viela objekteille tippumisnopeus.
...
...
@@ -148,6 +169,7 @@ public class TippuvatObjektit : PhysicsGame
objekti
.
Color
=
RandomGen
.
NextColor
();
objekti
.
Tag
=
"objekti"
;
Add
(
objekti
);
AddCollisionHandler
(
objekti
,
"pohja"
,
PoistaObjekti
);
}
...
...
@@ -219,27 +241,6 @@ public class TippuvatObjektit : PhysicsGame
}
/// <summary>
/// Luo halutun tyyppisen laskurin seka laskurin nayton.
/// </summary>
/// <param name="aloitusarvo">Aloitusarvo, jonka laskuri saa luomisen yhteydessa. </param>
/// <param name="y">Y-arvo, jonka avulla maaritellaan laskurin paikka kentalla.</param>
/// <returns>Palauttaa laskurin, joka on halutussa paikassa.</returns>
private
IntMeter
LuoLaskuri
(
int
aloitusarvo
,
int
y
)
{
IntMeter
laskuri
=
new
IntMeter
(
aloitusarvo
);
Label
naytto
=
new
Label
();
naytto
.
Position
=
new
Vector
(
Level
.
Right
-
30
,
Level
.
Top
-
y
);
naytto
.
TextColor
=
Color
.
Black
;
naytto
.
Color
=
Color
.
White
;
naytto
.
BindTo
(
laskuri
);
Add
(
naytto
);
return
laskuri
;
}
/// <summary>
/// Maarittellaan, miten pelissa haviaminen tapahtuu.
/// Tassa tapauksessa pelaaja haviaa, mikali elamalaskuri saa arvon 0.
...
...
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment