Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit a8b12400 authored by iitojopi's avatar iitojopi
Browse files

Update file Tippuvat objektit.cs

parent 6958a2f8
Branches tyo8.2
Tags vaihe8.2
No related merge requests found
......@@ -72,6 +72,27 @@ public class TippuvatObjektit : PhysicsGame
_pistelaskuri = LuoLaskuri(0, 80);
}
/// <summary>
/// Luo halutun tyyppisen laskurin seka laskurin nayton.
/// </summary>
/// <param name="aloitusarvo">Aloitusarvo, jonka laskuri saa luomisen yhteydessa. </param>
/// <param name="y">Y-arvo, jonka avulla maaritellaan laskurin paikka kentalla.</param>
/// <returns>Palauttaa laskurin, joka on halutussa paikassa.</returns>
private IntMeter LuoLaskuri(int aloitusarvo, int y)
{
IntMeter laskuri = new IntMeter(aloitusarvo);
Label naytto = new Label();
naytto.Position = new Vector(Level.Right - 30, Level.Top - y);
naytto.TextColor = Color.Black;
naytto.Color = Color.White;
naytto.BindTo(laskuri);
Add(naytto);
return laskuri;
}
/// <summary>
/// Asettaa ohjaimet torjujan liikuttamista varten. A:lla torjuja liikkuu vasemmalle ja D:lla oikealle.
......@@ -85,17 +106,6 @@ public class TippuvatObjektit : PhysicsGame
Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, LiikutaTorjujaa, null, torjuja, Vector.Zero);
}
/// <summary>
/// Liikuttaa torjujaa halutulla nopeudella annettuun suuntaan.
/// </summary>
/// <param name="torjuja">Torjuja, jota pelaaja liikuttaa.</param>
/// <param name="suunta">Suunta, johon torjujaa liikutetaan, eli oikealle tai vasemmalle.</param>
private void LiikutaTorjujaa(PhysicsObject torjuja, Vector suunta)
{
torjuja.Velocity = suunta;
}
/// <summary>
/// Luo suorakulmion muotoisen Torjujan nayton alaosaan, jonka avulla pelaaja torjuu tippuvia objekteja.
......@@ -113,6 +123,17 @@ public class TippuvatObjektit : PhysicsGame
}
/// <summary>
/// Liikuttaa torjujaa halutulla nopeudella annettuun suuntaan.
/// </summary>
/// <param name="torjuja">Torjuja, jota pelaaja liikuttaa.</param>
/// <param name="suunta">Suunta, johon torjujaa liikutetaan, eli oikealle tai vasemmalle.</param>
private void LiikutaTorjujaa(PhysicsObject torjuja, Vector suunta)
{
torjuja.Velocity = suunta;
}
/// <summary>
/// Luo eri muotoisia objekteja, jotka tippuvat nayton ylaosasta.
/// Maaritellaan viela objekteille tippumisnopeus.
......@@ -148,6 +169,7 @@ public class TippuvatObjektit : PhysicsGame
objekti.Color = RandomGen.NextColor();
objekti.Tag = "objekti";
Add(objekti);
AddCollisionHandler(objekti, "pohja", PoistaObjekti);
}
......@@ -219,27 +241,6 @@ public class TippuvatObjektit : PhysicsGame
}
/// <summary>
/// Luo halutun tyyppisen laskurin seka laskurin nayton.
/// </summary>
/// <param name="aloitusarvo">Aloitusarvo, jonka laskuri saa luomisen yhteydessa. </param>
/// <param name="y">Y-arvo, jonka avulla maaritellaan laskurin paikka kentalla.</param>
/// <returns>Palauttaa laskurin, joka on halutussa paikassa.</returns>
private IntMeter LuoLaskuri(int aloitusarvo, int y)
{
IntMeter laskuri = new IntMeter(aloitusarvo);
Label naytto = new Label();
naytto.Position = new Vector(Level.Right - 30, Level.Top - y);
naytto.TextColor = Color.Black;
naytto.Color = Color.White;
naytto.BindTo(laskuri);
Add(naytto);
return laskuri;
}
/// <summary>
/// Maarittellaan, miten pelissa haviaminen tapahtuu.
/// Tassa tapauksessa pelaaja haviaa, mikali elamalaskuri saa arvon 0.
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment