Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
E
escape
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Package registry
Model registry
Operate
Environments
Terraform modules
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
annhenle
escape
Commits
8d9821af
Commit
8d9821af
authored
1 week ago
by
Lehtinen Anni Henriikka
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
Kiekkojen lisääminen kentälle (kesken), Rakennetta siistitty, Dokumentaatiota parannettu
parent
291e7105
No related branches found
Branches containing commit
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
Escape/Escape/Escape.cs
+94
-52
94 additions, 52 deletions
Escape/Escape/Escape.cs
with
94 additions
and
52 deletions
Escape/Escape/Escape.cs
+
94
−
52
View file @
8d9821af
...
@@ -8,7 +8,7 @@ using Jypeli.Widgets;
...
@@ -8,7 +8,7 @@ using Jypeli.Widgets;
namespace
Escape
;
namespace
Escape
;
/// @author annilehtinen
/// @author annilehtinen
/// @version 2
8
.03.2025
/ 2
/// @version 2
9
.03.2025
/// <summary>
/// <summary>
/// Peli, jossa pelaajaan tavoitteena on vältellä vastustajaa (Barkov) ja kerätä kiekkoja saadakseen pisteitä.
/// Peli, jossa pelaajaan tavoitteena on vältellä vastustajaa (Barkov) ja kerätä kiekkoja saadakseen pisteitä.
/// </summary>
/// </summary>
...
@@ -16,67 +16,109 @@ public class Escape : PhysicsGame
...
@@ -16,67 +16,109 @@ public class Escape : PhysicsGame
{
{
public
override
void
Begin
()
public
override
void
Begin
()
{
{
Surfaces
borders
=
Level
.
CreateBorders
(
0.5
,
true
,
Color
.
White
);
Camera
.
ZoomToLevel
();
Camera
.
ZoomToLevel
();
CreateLevel
();
PhysicsObject
player
=
new
PhysicsObject
(
40
,
40
);
PhysicsObject
player
=
AddPlayer
(
this
);
player
.
Image
=
LoadImage
(
"player.png"
);
SetControls
(
player
);
player
.
CanRotate
=
false
;
player
.
LinearDamping
=
0.95
;
this
.
Add
(
player
);
SetControls
();
PhysicsObject
barkov
=
new
PhysicsObject
(
50
,
50
);
PhysicsObject
barkov
=
new
PhysicsObject
(
50
,
50
);
barkov
.
Image
=
LoadImage
(
"Barkov.png"
);
barkov
.
Image
=
LoadImage
(
"Barkov.png"
);
barkov
.
X
=
60
;
barkov
.
X
=
60
;
barkov
.
Y
=
-
60
;
barkov
.
Y
=
-
60
;
this
.
Add
(
barkov
);
this
.
Add
(
barkov
);
SpawnPuck
();
Timer
.
CreateAndStart
(
4.0
,
SpawnPucks
);
Timer
.
CreateAndStart
(
4.0
,
SpawnPuck
);
}
/// <summary>
/// Peliohjainten asettaminen pelaajalle
/// </summary>
void
SetControls
(
PhysicsObject
player
)
{
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Up
,
ButtonState
.
Down
,
MovePlayer
,
"Liikuta pelaajaa eteenpäin"
,
player
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Left
,
ButtonState
.
Down
,
TurnPlayer
,
"Käännä pelaajaa vasemmalle"
,
player
,
2.0
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Left
,
ButtonState
.
Released
,
TurnPlayer
,
null
,
player
,
0.0
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Right
,
ButtonState
.
Down
,
TurnPlayer
,
"Käännä pelaajaa oikealle"
,
player
,-
2.0
);
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Right
,
ButtonState
.
Released
,
TurnPlayer
,
null
,
player
,
0.0
);
/// <summary>
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Escape
,
ButtonState
.
Pressed
,
ConfirmExit
,
"Lopeta peli"
);
/// Peliohjainten asettaminen
}
/// </summary>
void
SetControls
()
{
/// <summary>
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Up
,
ButtonState
.
Down
,
MovePlayer
,
"Liikuta pelaajaa eteenpäin"
);
/// Lisää pelaajan hahmon pelikentälle ja määrittää sen ominaisuudet
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Left
,
ButtonState
.
Down
,
TurnPlayer
,
"Käännä pelaajaa vasemmalle"
,
2.0
);
/// </summary>
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Left
,
ButtonState
.
Released
,
TurnPlayer
,
null
,
0.0
);
/// <param name="game">Peli, johon hahmo lisätään</param>
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Right
,
ButtonState
.
Down
,
TurnPlayer
,
"Käännä pelaajaa oikealle"
,
-
2.0
);
/// <returns>Pelaaja</returns>
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Right
,
ButtonState
.
Released
,
TurnPlayer
,
null
,
0.0
);
static
PhysicsObject
AddPlayer
(
PhysicsGame
game
)
{
PhysicsObject
player
=
new
PhysicsObject
(
40
,
40
);
player
.
Image
=
LoadImage
(
"player.png"
);
player
.
CanRotate
=
false
;
player
.
LinearDamping
=
0.95
;
Keyboard
.
Listen
(
Key
.
Escape
,
ButtonState
.
Pressed
,
ConfirmExit
,
"Lopeta peli"
);
game
.
Add
(
player
);
}
return
player
;
}
/// <summary>
/// Pelaajan liikuttaminen eteenpäin (myöhemmin animaation kanssa)
/// </summary>
/// <summary>
void
MovePlayer
()
/// Pelaajan liikuttaminen eteenpäin (myöhemmin animaation kanssa)
{
/// </summary>
int
playerSpeed
=
10
;
void
MovePlayer
(
PhysicsObject
player
)
Vector
playerDirection
=
Vector
.
FromLengthAndAngle
(
50.0
,
player
.
Angle
);
{
player
.
Push
(
playerDirection
*
playerSpeed
);
int
playerSpeed
=
10
;
}
Vector
playerDirection
=
Vector
.
FromLengthAndAngle
(
50.0
,
player
.
Angle
);
player
.
Push
(
playerDirection
*
playerSpeed
);
}
/// <summary>
/// Pelaajan kääntäminen nuolinäppäinten avulla
/// </summary>
/// <param name="player">Pelaaja, jonka hahmoa käännetään</param>
/// <param name="angle">Kulma, jossa hahmoa käännetään</param>
void
TurnPlayer
(
PhysicsObject
player
,
double
angle
)
{
player
.
Angle
+=
Angle
.
FromDegrees
(
angle
);
}
/// <summary>
/// Kiekon lisääminen kentälle satunnaiseen kohtaan
/// </summary>
/// <param name="amount">Kuinka monta kiekkoa luodaan kentälle</param>
/// <param name="lifetime">Aika, jonka kiekko on kentällä ennen kuin se katoaa</param>
void
SpawnPucks
(
int
amount
,
double
lifetime
)
{
GameObject
puck
=
new
GameObject
(
18
,
18
);
puck
.
Shape
=
Shape
.
Circle
;
puck
.
Color
=
Color
.
Black
;
puck
.
LifetimeLeft
=
TimeSpan
.
FromSeconds
(
lifetime
);
puck
.
Position
=
Level
.
GetRandomPosition
();
/// <summary>
for
(
int
i
=
1
;
i
<=
amount
;
i
++)
this
.
Add
(
puck
);
/// Pelaajan kääntäminen nuolinäppäinten avulla
}
/// </summary>
void
TurnPlayer
(
double
angle
)
{
/// <summary>
player
.
Angle
+=
Angle
.
FromDegrees
(
angle
);
/// Yhden kiekon lisääminen kentälle satunnaiseen kohtaan viiden sekunnin ajaksi,
}
/// jos kutsussa ei anneta parametrinä määrää ja aikaa erikseen
/// </summary>
void
SpawnPuck
()
void
SpawnPucks
()
{
{
GameObject
puck
=
new
GameObject
(
18
,
18
);
SpawnPucks
(
1
,
5.0
);
puck
.
Shape
=
Shape
.
Circle
;
}
puck
.
Color
=
Color
.
Black
;
puck
.
LifetimeLeft
=
TimeSpan
.
FromSeconds
(
5.0
);
puck
.
Position
=
Level
.
GetRandomPosition
();
/// <summary>
this
.
Add
(
puck
);
/// Lisätään kentälle haluttu määrä kiekkoja (pelin alkaessa)
}
/// </summary>
void
CreateLevel
()
//TODO: Kiekkojen lisääminen ei toimi
{
Surfaces
borders
=
Level
.
CreateBorders
(
0.5
,
true
,
Color
.
White
);
SpawnPucks
(
5
,
10.0
);
}
}
}
}
\ No newline at end of file
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment