From 50040806f3302fecb1d2fa9e66eb30970e764bc9 Mon Sep 17 00:00:00 2001
From: Salonen Leo Sakari <leo.s.salonen@student.jyu.fi>
Date: Wed, 26 Mar 2025 11:01:44 +0200
Subject: [PATCH] =?UTF-8?q?Lis=C3=A4sin=20painovoiman=20ja=20hypp=C3=A4mis?=
 =?UTF-8?q?en=20pelaajalle,=20kuvat=20ja=20=C3=A4=C3=A4ni=20eiv=C3=A4t=20e?=
 =?UTF-8?q?dellenk=C3=A4=C3=A4n=20k=C3=A4=C3=A4nny=20;(?=
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit

---
 .../pomppu possu/pomppu possu.cs"             | 41 +++++++++++++------
 1 file changed, 29 insertions(+), 12 deletions(-)

diff --git "a/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs" "b/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs"
index 1f17212..60d6f26 100644
--- "a/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs"	
+++ "b/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs"	
@@ -18,14 +18,18 @@ namespace pomppu_possu;
 /// Vaihtelin muutamia nimiä, kun herjasi niitä keltasena
 public class PomppuPossu : PhysicsGame
 {
-    private Image _pomppuPossunKuva = LoadImage("pomppupossu.png");
-    private Image _porkkanaKuva = LoadImage("porkkananKuva.png");
+    private const double NOPEUS = 200;
+    private const double HYPPYNOPEUS = 750;
+    private const int RUUDUN_KOKO = 40;
 
-    private SoundEffect _pisteAani = LoadSoundEffect("maali.wav");
+    private PlatformCharacter pomppuPossu;
+   // private Image _pomppuPossunKuva = LoadImage("pomppupossu.png");
+   // private Image _porkkanaKuva = LoadImage("porkkananKuva.png");
+
+   // private SoundEffect _pisteAani = LoadSoundEffect("maali.wav");
 
     public override void Begin()
     {
-        // Lisäsin painovoiman
         Gravity = new Vector(0, -1000);
         
         Level.Size = new Vector(1920, 1080);
@@ -35,14 +39,16 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
         Level.CreateBorders();
         Level.Background.Color = Color.SpringGreen;
 
-        PhysicsObject pomppuPossu = new PhysicsObject(30, 80, Shape.Rectangle);
-        pomppuPossu.Image = _pomppuPossunKuva;
+        PlatformCharacter pomppuPossu = new PlatformCharacter(30, 80, Shape.Rectangle);
+       // pomppuPossu.Image = _pomppuPossunKuva;
+       pomppuPossu.Mass = 4.0;
         Add(pomppuPossu);
+        
+        
 
-        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa ylös", pomppuPossu, new Vector(0,1000));
-        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa alas", pomppuPossu, new Vector(0,-1000));
-        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa vasemmalle", pomppuPossu, new Vector(-1000,0));
-        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa oikealle", pomppuPossu, new Vector(1000,0));
+        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pomppuPossu, HYPPYNOPEUS);
+        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa vasemmalle", pomppuPossu, -NOPEUS);
+        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa oikealle", pomppuPossu, NOPEUS);
 
         for (int i = 0; i < 10; i++)
         {
@@ -50,7 +56,8 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
             Megaporkkanat megaporkkana = new Megaporkkanat(60, 60, varit);
             megaporkkana.Shape = Shape.Circle;
             megaporkkana.Position = RandomGen.NextVector(Level.BoundingRect);
-            megaporkkana.Image = _porkkanaKuva;
+            megaporkkana.MakeStatic();
+           // megaporkkana.Image = _porkkanaKuva;
             AddCollisionHandler<PhysicsObject, Megaporkkanat>(pomppuPossu, megaporkkana, TormattiinEsineeseen);
             Add(megaporkkana);
         }
@@ -66,11 +73,21 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
         
         Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
     }
+    
+    private void Liikuta(PlatformCharacter pomppuPossu, double nopeus)
+    {
+        pomppuPossu.Walk(nopeus);
+    }
+
+    private void Hyppaa(PlatformCharacter pomppuPossu, double nopeus)
+    {
+        pomppuPossu.Jump(nopeus);
+    }
 
     public void TormattiinEsineeseen(PhysicsObject tormaaja, Megaporkkanat kohde)
     {
         kohde.OtaVastaanOsuma();
-        _pisteAani.Play(); // Yritin lisätä megaporkkanoihin, en osannu xD
+       // _pisteAani.Play(); // Yritin lisätä megaporkkanoihin, en osannu xD
         MessageDisplay.Add("Megaporkkana kerätty!"); //Lisäsin viestin
     }
 
-- 
GitLab