diff --git "a/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs" "b/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs"
index 1f172124c3b2e2a3892e58db4832eee7524a57e2..60d6f2667f3b7fd9c0c45f341bc2590d259f7c79 100644
--- "a/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs"	
+++ "b/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs"	
@@ -18,14 +18,18 @@ namespace pomppu_possu;
 /// Vaihtelin muutamia nimiä, kun herjasi niitä keltasena
 public class PomppuPossu : PhysicsGame
 {
-    private Image _pomppuPossunKuva = LoadImage("pomppupossu.png");
-    private Image _porkkanaKuva = LoadImage("porkkananKuva.png");
+    private const double NOPEUS = 200;
+    private const double HYPPYNOPEUS = 750;
+    private const int RUUDUN_KOKO = 40;
 
-    private SoundEffect _pisteAani = LoadSoundEffect("maali.wav");
+    private PlatformCharacter pomppuPossu;
+   // private Image _pomppuPossunKuva = LoadImage("pomppupossu.png");
+   // private Image _porkkanaKuva = LoadImage("porkkananKuva.png");
+
+   // private SoundEffect _pisteAani = LoadSoundEffect("maali.wav");
 
     public override void Begin()
     {
-        // Lisäsin painovoiman
         Gravity = new Vector(0, -1000);
         
         Level.Size = new Vector(1920, 1080);
@@ -35,14 +39,16 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
         Level.CreateBorders();
         Level.Background.Color = Color.SpringGreen;
 
-        PhysicsObject pomppuPossu = new PhysicsObject(30, 80, Shape.Rectangle);
-        pomppuPossu.Image = _pomppuPossunKuva;
+        PlatformCharacter pomppuPossu = new PlatformCharacter(30, 80, Shape.Rectangle);
+       // pomppuPossu.Image = _pomppuPossunKuva;
+       pomppuPossu.Mass = 4.0;
         Add(pomppuPossu);
+        
+        
 
-        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa ylös", pomppuPossu, new Vector(0,1000));
-        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa alas", pomppuPossu, new Vector(0,-1000));
-        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa vasemmalle", pomppuPossu, new Vector(-1000,0));
-        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa oikealle", pomppuPossu, new Vector(1000,0));
+        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pomppuPossu, HYPPYNOPEUS);
+        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa vasemmalle", pomppuPossu, -NOPEUS);
+        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa oikealle", pomppuPossu, NOPEUS);
 
         for (int i = 0; i < 10; i++)
         {
@@ -50,7 +56,8 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
             Megaporkkanat megaporkkana = new Megaporkkanat(60, 60, varit);
             megaporkkana.Shape = Shape.Circle;
             megaporkkana.Position = RandomGen.NextVector(Level.BoundingRect);
-            megaporkkana.Image = _porkkanaKuva;
+            megaporkkana.MakeStatic();
+           // megaporkkana.Image = _porkkanaKuva;
             AddCollisionHandler<PhysicsObject, Megaporkkanat>(pomppuPossu, megaporkkana, TormattiinEsineeseen);
             Add(megaporkkana);
         }
@@ -66,11 +73,21 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
         
         Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
     }
+    
+    private void Liikuta(PlatformCharacter pomppuPossu, double nopeus)
+    {
+        pomppuPossu.Walk(nopeus);
+    }
+
+    private void Hyppaa(PlatformCharacter pomppuPossu, double nopeus)
+    {
+        pomppuPossu.Jump(nopeus);
+    }
 
     public void TormattiinEsineeseen(PhysicsObject tormaaja, Megaporkkanat kohde)
     {
         kohde.OtaVastaanOsuma();
-        _pisteAani.Play(); // Yritin lisätä megaporkkanoihin, en osannu xD
+       // _pisteAani.Play(); // Yritin lisätä megaporkkanoihin, en osannu xD
         MessageDisplay.Add("Megaporkkana kerätty!"); //Lisäsin viestin
     }