From 17c10d79e83daa51e58fd816f2706455c57202d6 Mon Sep 17 00:00:00 2001
From: Salonen Leo Sakari <leo.s.salonen@student.jyu.fi>
Date: Thu, 3 Apr 2025 10:31:32 +0300
Subject: [PATCH] =?UTF-8?q?Lis=C3=A4ttiin=20linkit=20funktion,=20silmukan?=
 =?UTF-8?q?=20ja=20taulukon=20osaamisen=20osoittavaan=20teht=C3=A4v=C3=A4?=
 =?UTF-8?q?=C3=A4n?=
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit

---
 .../pomppu possu/pomppu possu.cs"             | 47 +++++++++----------
 1 file changed, 23 insertions(+), 24 deletions(-)

diff --git "a/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs" "b/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs"
index 9b008bc..2981654 100644
--- "a/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs"	
+++ "b/peli/harkkaty\303\266/pomppu possu/pomppu possu.cs"	
@@ -1,31 +1,30 @@
-using System;
-using System.Collections.Generic;
+
 using Jypeli;
-using Jypeli.Assets;
-using Jypeli.Controls;
-using Jypeli.Widgets;
 
 namespace pomppu_possu;
 
+// TODO: Taulukko, silmukka ja funktio, Leo, ks: https://tim.jyu.fi/answers/kurssit/tie/ohj1/v/2025/kevat/demot/demo6?answerNumber=1&task=TeeTaulukko&user=leosaksa
+// TODO: Taulukko, silmukka ja funktio, Suvi, ks: https://tim.jyu.fi/answers/kurssit/tie/ohj1/v/2025/kevat/demot/demo6?answerNumber=2&task=TeeTaulukko&user=suvleean
+
 /// @author suvitoivanen, leosaksa
 /// @version 02.04.2025
 /// <summary>
 /// Eeppinen tasohyppely peli, jossa pelaajan tehtävä on kerätä kaikki
-/// kartalta löytyvät megaporkkanat (13kpl)
+/// kartalta löytyvät megaporkkanat
 /// </summary>
 public class PomppuPossu : PhysicsGame
 {
-    private const double NOPEUS = 200;
-    private const double HYPPYNOPEUS = 750;
-    private const int RUUDUN_KOKO = 60;
+    private const double Nopeus = 200;
+    private const double Hyppynopeus = 750;
+    private const int RuudunKoko = 60;
 
-    private PlatformCharacter pomppuPossu;
+    private PlatformCharacter _pomppuPossu;
     private Image _pomppuPossunKuva = LoadImage("pomppupossu.png");
     private Image _porkkanaKuva = LoadImage("porkkananKuva3.png");
 
     private SoundEffect _pisteAani = LoadSoundEffect("maali.wav");
 
-    private IntMeter pelaajanPisteet;
+    private IntMeter _pelaajanPisteet;
     
     
 /// <summary>
@@ -37,16 +36,16 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
         LuoKentta();
         LisaaLaskuri();
         
-        Camera.Follow(pomppuPossu);
+        Camera.Follow(_pomppuPossu);
         Camera.ZoomFactor = 1.2;
         Camera.StayInLevel = true;
         MasterVolume = 0.5;
         Level.CreateBorders();
         
 
-        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pomppuPossu, HYPPYNOPEUS);
-        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa vasemmalle", pomppuPossu, -NOPEUS);
-        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa oikealle", pomppuPossu, NOPEUS);
+        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", _pomppuPossu, Hyppynopeus);
+        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa vasemmalle", _pomppuPossu, -Nopeus);
+        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa oikealle", _pomppuPossu, Nopeus);
         
         Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
     }
@@ -62,7 +61,7 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
         kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
         kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
         kentta.SetTileMethod('*', LisaaPorkkana);
-        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
+        kentta.Execute(RuudunKoko, RuudunKoko);
         Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
     }
     
@@ -107,12 +106,12 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
 /// <param name="korkeus">korkeus</param>
     private void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
     {
-        pomppuPossu = new PlatformCharacter(80, 100);
-        pomppuPossu.Position = paikka;
-        pomppuPossu.Mass = 4.0;
-        pomppuPossu.Image = _pomppuPossunKuva;
-        AddCollisionHandler<PhysicsObject, Megaporkkanat>(pomppuPossu, TormattiinEsineeseen);
-        Add(pomppuPossu);
+        _pomppuPossu = new PlatformCharacter(80, 100);
+        _pomppuPossu.Position = paikka;
+        _pomppuPossu.Mass = 4.0;
+        _pomppuPossu.Image = _pomppuPossunKuva;
+        AddCollisionHandler<PhysicsObject, Megaporkkanat>(_pomppuPossu, TormattiinEsineeseen);
+        Add(_pomppuPossu);
     }
 
 
@@ -151,7 +150,7 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
         kohde.OtaVastaanOsuma();
         _pisteAani.Play();
         MessageDisplay.Add("Megaporkkana kerätty!");
-        pelaajanPisteet.Value += 1;
+        _pelaajanPisteet.Value += 1;
       
     }
 
@@ -196,7 +195,7 @@ public class PomppuPossu : PhysicsGame
 /// </summary>
     void LisaaLaskuri()
     {
-        pelaajanPisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
+        _pelaajanPisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
     }
 
     
-- 
GitLab