diff --git a/suunnitelma/suunnitelma.md b/suunnitelma/suunnitelma.md index 8cb054a1cece4479cfffc53b3ef6396dacec580c..c4472f47f4c7e54685f3602a8cccfc71e8818e00 100644 --- a/suunnitelma/suunnitelma.md +++ b/suunnitelma/suunnitelma.md @@ -1,51 +1,50 @@ # Harjoitustyön suunnitelma -(Täydennä oman pelisi tiedot tähän tiedostoon muokkaamalla -tiedostoa tekstieditorissa. Käytä [Markdown-syntaksia](https://about.gitlab.com/handbook/markdown-guide/). -Poista sitten *kaikki* suluilla merkityt ohjetekstit.) - ## Tietoja -Tekijä: (Etunimi Sukunimi) +Tekijä: Tomi Rajahalme -Työ git-varaston osoite: <https://gitlab.jyu.fi/anlakane/ohj1ht> (*Korvaa* tämä osoite oman git-varastosi osoitteella) +Työ git-varaston osoite: <https://gitlab.jyu.fi/rajatota/ohj1ht> -Pelin nimi: (Nimi) +Pelin nimi: Cat Rescue -Pelialusta: Windows/macOS/Linux (Valitse alusta) +Pelialusta: Windows -Pelaajien lukumäärä: 1/2/3/4 (Valitse pelaajien lukumäärä) +Pelaajien lukumäärä: 1 ## Pelin tarina -(Pelin tarina.) +Mittensin ystävät on lukittu rankkurien toimesta. (Kissan nimi) on pelastettava ystävänsä livahtamalla eläinsuojaan ja vapauttamalla heidät. Tarha on valitettavasti tiukasti vatioitu. ## Pelin idea ja tavoitteet -(Pelin idea ja tavoitteet.) +Kyseessä on ylhäältä alas -peli. Pelikentässä on monta huonetta, joissa vartijat liikkuvat. Pelaaja yrittää navigoida kenttää jäämättä kiinni. Kentällä on avain ja häkkejä, joihin on lukittu kissoja. + +Pelaaja voittaa vapauttamalla kaikki kissat. Häviäminen tapahtuu, jos vartijat saavat pelaajan kiinni. ## Hahmotelma pelistä (Kun olet lisännyt suunnitelmakuvan tähän hakemistoon, linkitä se tähän alle. Alla on esimerkkikuvan linkitys.) - + + ## Toteutuksen suunnitelma Helmikuu -- (Tavoite 1) -- (Tavoite 2) -- (Tavoite 3) +- Ensimmäinen kartta tehtynä +- Pelaajahahmo tehtynä +- Kissa pystyy liikkumaan Maaliskuu -- (Tavoite 1) -- (Tavoite 2) -- (Tavoite 3) +- Vartijan tekoäly ja pelaajan kiinni jääminen +- Pelastettavien kissojen tekoäly +- Avainten toiminta ja häkkien avaamien Jos aikaa jää -- (Tavoite 1) -- (Tavoite 2) -- (Tavoite 3) +- Aikarajan luominen +- Lisää kenttiä +- Erilaiset vartijat