diff --git a/Hiko/Hiko/Hiko.cs b/Hiko/Hiko/Hiko.cs index 1977e4d9391cd77197163021b71ae8034618d5a2..1ab16145bdefd21f7b358ce1eb27ff5739daa87c 100644 --- a/Hiko/Hiko/Hiko.cs +++ b/Hiko/Hiko/Hiko.cs @@ -23,6 +23,7 @@ namespace Hiko Gravity = new Vector(0.0, -981.0); LuoOhjaimet(); LuoTahtain(); + LuoMaavihu(); PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); } @@ -37,6 +38,14 @@ namespace Hiko Add(pelaaja); return pelaaja; } + PhysicsObject LuoMaavihu() + { + PhysicsObject maavihu = new PhysicsObject(50, 50); + maavihu.Shape = Shape.Circle; + maavihu.Color = Color.Blue; + Add(maavihu); + return maavihu; + } GameObject LuoTahtain() { tahtain = new GameObject(30.0, 30.0, Shape.Circle); @@ -80,8 +89,12 @@ namespace Hiko Add(luoti); //luoti.Hit(new Vector(pelaaja.RelativePosition.X - Mouse.PositionOnScreen.X, pelaaja.RelativePosition.Y - Mouse.PositionOnScreen.Y)); - luoti.Hit(new Vector((pelaaja.RelativePosition.X - Mouse.PositionOnScreen.X)*-1, (pelaaja.RelativePosition.Y - Mouse.PositionOnScreen.Y)*-1)); - + Vector suunta = new Vector((pelaaja.RelativePosition.X - Mouse.PositionOnScreen.X) * -1, (pelaaja.RelativePosition.Y - Mouse.PositionOnScreen.Y) * -1); + Angle a = suunta.Angle; + + luoti.Hit(Vector.FromLengthAndAngle(200, a)); + } + } } \ No newline at end of file