From 8de2bcb29ae1bd7610db18e8326a24aa152f0cab Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Pekka Pihlajamaa <pepihlaj@student.jyu.fi> Date: Tue, 15 Nov 2022 11:08:33 +0200 Subject: [PATCH] viimeiset viilaukset --- Hiko/Hiko/Hiko.cs | 81 +++++++++++++++++++++++++++++++---------------- 1 file changed, 54 insertions(+), 27 deletions(-) diff --git a/Hiko/Hiko/Hiko.cs b/Hiko/Hiko/Hiko.cs index 0488e8a..36a827e 100644 --- a/Hiko/Hiko/Hiko.cs +++ b/Hiko/Hiko/Hiko.cs @@ -3,11 +3,12 @@ using Jypeli.Assets; using Jypeli.Controls; using Jypeli.Widgets; using System; -using System.Collections.Generic; -using System.Runtime.CompilerServices; -using System.Security.Cryptography; -using System.Threading; +/// @author pepihlaj +/// @version 15.11.2022 +/// <summary> +/// HIKO peli +/// </summary> namespace Hiko { /// <summary> @@ -20,24 +21,29 @@ namespace Hiko public Vihu(double leveys, double korkeus) :base(leveys, korkeus) { - elamalaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; + elamalaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; //kun vihun hp tippuu nolliin se poistetaan } } + + /// <summary> + /// Peli + /// </summary> public class Hiko : PhysicsGame { - PhysicsObject pelaaja; - GameObject tahtain; - Image taustakuva = LoadImage("Testitaustakuva"); - IntMeter pistelaskuri; - Label aikanaytto; - int jaljellaOlevatVihut; - private ScoreList topLista = new ScoreList(10, false, 0); - bool temp = true; + PhysicsObject pelaaja; //varsinainen kontrolloitava pelaaja + GameObject tahtain; //tähtäin jota käyttäjä voi kontrolloida + Image taustakuva = LoadImage("Testitaustakuva"); //taustakuva peliin + IntMeter pistelaskuri; //piste laskuri jota käytetään käyttäjän tehokkuuden laskemiseen + Label aikanaytto; //tällä saadaan aika käytettävään muotoon + int jaljellaOlevatVihut; //vihujen lkm kentässä, pelaaja voittaa pelin kun niitä on nolla + private ScoreList topLista = new ScoreList(10, false, 0); + bool tarkistin = true; + /// <summary> - /// Luodaan peliin kenttä + /// Tällä taulukolla luodaan peliin kenttä /// </summary> private static readonly String[] lines = { @@ -67,6 +73,13 @@ namespace Hiko }; private static readonly int tileWidth = 800 / lines[0].Length; private static readonly int tileHeight = 480 / lines.Length; + + + /// <summary> + /// Tämä funktio laskee vihollisten lukumäärän taulukosta silmukalla + /// </summary> + /// <param name="vihutaulukko">Annettu taulukko josta vihut lasketaan</param> + /// <returns></returns> public static int LaskeVihollistenMaara(String[] vihutaulukko) { int vihujenLkm = 0; @@ -80,9 +93,13 @@ namespace Hiko return vihujenLkm; } + + /// <summary> + /// Begin metodi avaa alkuvalikon + /// </summary> public override void Begin() { - if (temp) + if (tarkistin) { // Kirjoita ohjelmakoodisi tähän @@ -97,7 +114,7 @@ namespace Hiko alkuvalikko.SetButtonTextColor(Color.Blue); Add(alkuvalikko); } - temp = false; + tarkistin = false; } @@ -134,17 +151,16 @@ namespace Hiko } + /// <summary> + /// Tämä aliohjelma avaa parhaat pisteet alkuvalikkoon + /// </summary> void ParhaatPisteet() { - temp = true; + tarkistin = true; topLista = DataStorage.TryLoad<ScoreList>(topLista, "pisteet.xml"); HighScoreWindow topIkkuna = new HighScoreWindow("Tehokkaimmat nukkujat", topLista); - Add(topIkkuna); - Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, Begin, null); - - } @@ -169,8 +185,8 @@ namespace Hiko /// <summary> /// Kun pelaaja törmää vihuun aliohjelma /// </summary> - /// <param name="tormaaja"></param> - /// <param name="kohde"></param> + /// <param name="tormaaja">pelaaja törmää</param> + /// <param name="kohde">kohde johon pelaaja törmää</param> void PelaajaTormasi(PhysicsObject tormaaja, Vihu kohde) { PelaajaKuolee(); @@ -203,12 +219,13 @@ namespace Hiko Add(topIkkuna); } + /// <summary> - /// Luo vihollisolion + /// Tämä luo maavihun kentälle /// </summary> - /// <param name="paikka"></param> - /// <param name="leveys"></param> - /// <param name="korkeus"></param> + /// <param name="paikka">mihin kohtaan kentälle sen luo</param> + /// <param name="leveys">vihun hitboxin leveys</param> + /// <param name="korkeus">vihun hitboxin korkeus</param> void LuoMaavihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) { //PlatformCharacter maavihu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); @@ -335,6 +352,9 @@ namespace Hiko } + /// <summary> + /// Tätä aliohjelmaa kutsutaan kun pelaaja voittaa pelin + /// </summary> void VoitaPeli() { MessageDisplay.Add(Double.Parse(aikanaytto.Text).ToString()); @@ -354,6 +374,10 @@ namespace Hiko } + /// <summary> + /// Tämä aliohjelma tallentaa pisteet pisteet.xml tiedostoon + /// </summary> + /// <param name="sender">mitkä pisteet tallennetaan</param> private void TallennaPisteet(Window sender) { DataStorage.Save<ScoreList>(topLista, "pisteet.xml"); @@ -394,6 +418,7 @@ namespace Hiko } + /// <summary> /// Tämä aliohjelma luo pistelaskurin /// </summary> @@ -410,5 +435,7 @@ namespace Hiko pistenaytto.BindTo(pistelaskuri); Add(pistenaytto); } + + } } \ No newline at end of file -- GitLab