From 123d22e3de1f24b6b2f8e99d2edd4bd9dfc1e05d Mon Sep 17 00:00:00 2001
From: Pekka Pihlajamaa <pepihlaj@student.jyu.fi>
Date: Wed, 19 Oct 2022 19:06:00 +0300
Subject: [PATCH] =?UTF-8?q?Tehty=20kentt=C3=A4=C3=A4=20varten=20gridi=20ri?=
 =?UTF-8?q?vist=C3=B6?=
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit

---
 Hiko/Hiko/Hiko.cs | 45 +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++------
 1 file changed, 39 insertions(+), 6 deletions(-)

diff --git a/Hiko/Hiko/Hiko.cs b/Hiko/Hiko/Hiko.cs
index 2b450ec..9fad69a 100644
--- a/Hiko/Hiko/Hiko.cs
+++ b/Hiko/Hiko/Hiko.cs
@@ -14,20 +14,51 @@ namespace Hiko
         PhysicsObject pelaaja;
         GameObject tahtain;
         Image taustakuva = LoadImage("Testitaustakuva");
+
+        private static readonly String[] lines =
+        {
+                  "                        ",
+                  "                        ",
+                  "                        ",
+                  "                        ",
+                  "                        ",
+                  "                        ",
+                  "                        ",
+                  "                        ",
+                  "                        ",
+                  "                        ",
+                  "                        ",
+                  "                        ",
+                  "                        ",
+                  "                        ",
+                  "                        ",
+                  "                        ",
+                  "                        ",
+                  "        X X             ",
+                  "        X  X  X         ",
+                  "        X  X  X         ",
+                  "        X  X  X         ",
+                  "        X  X  X         ",
+                  "        X  X  X         ",
+                  };
+        private static readonly int tileWidth = 800 / lines[0].Length;
+        private static readonly int tileHeight = 480 / lines.Length;
         public override void Begin()
         {
             // Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
 
             Level.CreateBorders();
             Camera.ZoomToLevel();
+
+            TileMap tiles = TileMap.FromStringArray(lines);
+
             Level.Background.Image = taustakuva;
             LuoPelaaja();
             Gravity = new Vector(0.0, -981.0);
             LuoOhjaimet();
             LuoTahtain();
-            LuoMaavihu();
-            PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
-            Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
+            tiles.SetTileMethod('X',LuoMaavihu);
+            tiles.Execute(tileWidth, tileHeight);
         }
         PhysicsObject LuoPelaaja()
         {
@@ -40,14 +71,14 @@ namespace Hiko
             Add(pelaaja);
             return pelaaja;
         }
-        PhysicsObject LuoMaavihu()
+        void LuoMaavihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
         {
-            PhysicsObject maavihu = new PhysicsObject(50, 50);
+            PhysicsObject maavihu = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
             maavihu.Shape = Shape.Circle;
             maavihu.Color = Color.Blue;
+            maavihu.Position = paikka;
             maavihu.Image = LoadImage("örkki");
             Add(maavihu);
-            return maavihu;
         }
         GameObject LuoTahtain()
         {
@@ -63,6 +94,8 @@ namespace Hiko
             Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000));
             Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000));
 
+            Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
+
             Mouse.IsCursorVisible = true;
             Mouse.ListenMovement(0.1, KuunteleLiiketta, null);
 
-- 
GitLab