diff --git a/Matopeli/Matopeli/Matopeli.cs b/Matopeli/Matopeli/Matopeli.cs
index 8057cfdcf16eceaeaf3beeeba99004be64af8d30..66aacfa037fd9d9171316770e4a25887be680f03 100644
--- a/Matopeli/Matopeli/Matopeli.cs
+++ b/Matopeli/Matopeli/Matopeli.cs
@@ -40,7 +40,6 @@ public class matopeli : PhysicsGame
     private Objektit Omena;
     private Objektit MatoMuu;
     
-    private Timer aikalaskuri;
     public IntMeter pistelaskuri;
     
     public List<Vector> MatoSijainti = new List<Vector>();
@@ -64,19 +63,17 @@ public class matopeli : PhysicsGame
 
     private bool GameOver;
 
-    private bool OmenaKentalla = true;
+    private bool OmenaKentalla;
     public override void Begin()
     {
-
-
-        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
-        ClearAll();
         AloitaUusiPeli();
-        
     }
 
     public void AloitaUusiPeli()
     {
+        MatoKeho.Clear();
+        MatoSijainti.Clear();
+        ClearAll();
         Asetukset();
         TileMap tiles = TileMap.FromStringArray(tasonkuva);
         tiles['#'] = LuoSeina;
@@ -123,11 +120,12 @@ public class matopeli : PhysicsGame
     Nopeus = 0.1;
     MatoLiikkunut = true;
     GameOver= false;
+    OmenaKentalla = true;
     }
     
     private void MatoKuolee()
     {
-        GameOver = true;
+        AloitaUusiPeli();
     }
     private PhysicsObject LuoMato()
     {
@@ -304,8 +302,12 @@ public class matopeli : PhysicsGame
         {
             Timer aikalaskuri = new Timer();
             aikalaskuri.Interval=Nopeus;
-            aikalaskuri.Start();
-            aikalaskuri.Timeout += PaivitaKentta;
+            if (GameOver == false)
+            {
+                aikalaskuri.Start();
+                aikalaskuri.Timeout += PaivitaKentta; 
+            }
+
         }
 
      /// <summary>