diff --git a/Matopeli/Matopeli/Matopeli.cs b/Matopeli/Matopeli/Matopeli.cs index 8057cfdcf16eceaeaf3beeeba99004be64af8d30..66aacfa037fd9d9171316770e4a25887be680f03 100644 --- a/Matopeli/Matopeli/Matopeli.cs +++ b/Matopeli/Matopeli/Matopeli.cs @@ -40,7 +40,6 @@ public class matopeli : PhysicsGame private Objektit Omena; private Objektit MatoMuu; - private Timer aikalaskuri; public IntMeter pistelaskuri; public List<Vector> MatoSijainti = new List<Vector>(); @@ -64,19 +63,17 @@ public class matopeli : PhysicsGame private bool GameOver; - private bool OmenaKentalla = true; + private bool OmenaKentalla; public override void Begin() { - - - Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); - ClearAll(); AloitaUusiPeli(); - } public void AloitaUusiPeli() { + MatoKeho.Clear(); + MatoSijainti.Clear(); + ClearAll(); Asetukset(); TileMap tiles = TileMap.FromStringArray(tasonkuva); tiles['#'] = LuoSeina; @@ -123,11 +120,12 @@ public class matopeli : PhysicsGame Nopeus = 0.1; MatoLiikkunut = true; GameOver= false; + OmenaKentalla = true; } private void MatoKuolee() { - GameOver = true; + AloitaUusiPeli(); } private PhysicsObject LuoMato() { @@ -304,8 +302,12 @@ public class matopeli : PhysicsGame { Timer aikalaskuri = new Timer(); aikalaskuri.Interval=Nopeus; - aikalaskuri.Start(); - aikalaskuri.Timeout += PaivitaKentta; + if (GameOver == false) + { + aikalaskuri.Start(); + aikalaskuri.Timeout += PaivitaKentta; + } + } /// <summary>