diff --git a/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli/Content/tausta.png b/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli/Content/tausta.png deleted file mode 100644 index d38ef309493c50edcd306b33b7cc874068f48aa1..0000000000000000000000000000000000000000 Binary files a/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli/Content/tausta.png and /dev/null differ diff --git a/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli.cs b/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli.cs index 29404d8369b7669d7d0cac20dadb7a0ae28bd7db..c1b67b3cb3c3b0fa3308e5b1093778bc497d11f3 100644 --- a/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli.cs +++ b/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli.cs @@ -1,11 +1,15 @@ using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel.DataAnnotations; +using System.Net.Sockets; using System.Transactions; using Jypeli; using Jypeli.Assets; using Jypeli.Controls; using Jypeli.Widgets; +using SixLabors.ImageSharp; +using Color = Jypeli.Color; +using Image = Jypeli.Image; namespace SimulaattoriPeli; @@ -16,31 +20,52 @@ namespace SimulaattoriPeli; /// </summary> public class SimulaattoriPeli : PhysicsGame { - Image taustakuva = LoadImage("tausta"); - + private GameObject Areena; //luo areenan alueen + private GameObject Hahmot; //luo hahmojen valinta alueen + public override void Begin() { + LuoLayout(); - Level.Background.Image = taustakuva; + Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); + } + private void LuoLayout() //luo layoutin + { + Level.Background.Color = Color.Black; //taustamustaksi Level.CreateBorders(1.0, false); - Level.Background.Color = Color.Black; - Camera.ZoomToLevel(); - IsFullScreen = true; - + Camera.ZoomToLevel(); //näyttää kokopelialueen + IsFullScreen = true; // kokonäytön tila + + Areena = new GameObject(1000, 1000, Shape.Rectangle); //Luo areenan alueen + Areena.Color = Color.Gray; //areenan väri + Areena.Position = new Vector(25, 0); //areenan sijainti + Add(Areena); //lisää areenan + Hahmot = new GameObject(450, 1000, Shape.Rectangle); //Luo Hahmojen alueen + Hahmot.Color = Color.Pink; //Hahmojen valinta alueen väri + Hahmot.Position = new Vector(-725, 0); //Hahmojen alueen sijainti + Add(Hahmot); //lisää hahmojen alueen - Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); + Label hahmotTeksti = new Label("Characters"); //teksti hahmojen alueelle + hahmotTeksti.TextColor = Color.Black; // tekstin väri + hahmotTeksti.Position = new Vector(Hahmot.X, Hahmot.Top - 40); // tekstin sijainti + Add(hahmotTeksti); // lisää tekstin + + } } + + + // TO DO LISTA // HAHMOJEN SUUNNITTELU, STATISTIIKKA, VÄRIMAAILMA, KOKO (GIANT JA DWARF), (KAIKKI TEKEE) // HAHMOJEN TEKO (KAIKKI TEKEE) // LAYOUT // TAISTELUAREENAN TAUSTA(T) (KAIKKI TEKEE) // LISÄTKÄÄ LISÄÄ ASIOITA MITÄ PITÄÄ TEHDÄ TÄHÄN -// -// +// HAHMOJEN VALINTA ALUUEN TEKSTI ISOMMAKS JA MAHDOLLISESTI ERI FONTTI +// HAHMOJEN VALINTA ALUEELLE PALLOT JOIHIN HAHMOJEN ETUKUVA LISÄTÄÄN // // // diff --git a/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli.csproj b/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli.csproj index 07c1861685e2e6277bbef34f32e7fe9db5799f23..e56da28dbe0af78a80d90f0eaf871f2f56a25606 100644 --- a/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli.csproj +++ b/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli.csproj @@ -16,4 +16,8 @@ </None> </ItemGroup> + <ItemGroup> + <Folder Include="Content\" /> + </ItemGroup> + </Project>