diff --git a/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli.cs b/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli.cs index aed1a8d45e51968b2a7930f4c7bd9b8db47f9ea8..9a1c20138138578d982882aa13995458b1252c43 100644 --- a/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli.cs +++ b/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli/SimulaattoriPeli.cs @@ -69,20 +69,27 @@ public class SimulaattoriPeli : PhysicsGame PhysicsObject kissa = new PhysicsObject(20.0, 20.0); kissa.Shape = Shape.Circle; - kissa.Color = Color.Red; + kissa.Color = Color.White; Add(kissa); - -//Tehdään uudet satunnaisaivot, jotka liikkuvat nopeudella 200 + RandomMoverBrain satunnaisaivot = new RandomMoverBrain(200); - -//Ominaisuuksien muokkaaminen satunnaisaivot.ChangeMovementSeconds = 3; - -//Aivot käyttöön oliolle kissa.Brain = satunnaisaivot; Vector nopeus = new Vector(100, 100); kissa.Hit(kissa.Mass * nopeus); + PhysicsObject archer= new PhysicsObject(20.0, 20.0); + archer.Shape = Shape.Circle; + archer.Color = Color.Black; + Add(archer); + + FollowerBrain seuraajaaivot = new FollowerBrain(kissa); + satunnaisaivot.ChangeMovementSeconds = 3; + archer.Brain = seuraajaaivot; //archer seuraa, kunnes target on niin lähellä, että se voi ampua, sitten se pysähtyy + archer.Hit(archer.Mass * nopeus); + seuraajaaivot.StopWhenTargetClose = true; + + Label hahmotOtsikko = new Label("Characters"); //teksti hahmojen alueelle hahmotOtsikko.TextColor = Color.Black; // tekstin väri hahmotOtsikko.Position = new Vector(Hahmot.X, Hahmot.Top - 40); // tekstin sijainti