diff --git a/luentosuunnitelma_2025.org b/luentosuunnitelma_2025.org
index 1222637d4a49e1b752fa1e304e29e9fcd920bf04..113e97572a97ab0153a3815ad94204b8bef2b3be 100644
--- a/luentosuunnitelma_2025.org
+++ b/luentosuunnitelma_2025.org
@@ -652,15 +652,24 @@ Tekemistä:
 Muista myös lepo ja tyhjäkäynti! Se auttaa jaksamaan taas toiminnan
 hetkinä.
 
-
-* Vuoden 2024 toteuma suunnitelmaksi
-
 ** Luento 4:  (to 27.3.2025) Asiassa eteenpäin 
 *** Pikkupörinä alkuun
 
 Kielen kannat käkkyrälle vieruskaverien kanssa. Aiheena: Mitä uutta
 ehdit oppia tämän opintojakson asioista eilisen ja tämän aamun aikana?
 
+Kun se aihe käsitelty, jatkakaa vaikka eilisistä approista tai muusta,
+mitä muistaa...
+
+Päämääränä muistaa ihmisten kasvoja ja ääniä ja tutustella mutustella.
+
+Klo 10.22 asti
+
+Pienen pienet avainsanamuistot keskustelusta:
+
+- Konttidemosta on hienosti löytynyt korjattavaa, joka on nyt
+  korjattu. Kiitos!! Ja jatkakaa kokeilua vaan!
+
 *** Tämän luennon tavoite
 
 - Päivän lopuksi tiedetään, mitä seuraavaksi pitää tehdä ennen
@@ -670,7 +679,7 @@ ehdit oppia tämän opintojakson asioista eilisen ja tämän aamun aikana?
   studioyleisön tarkkaavaisten huomioiden ryydittämänä.
 
 - Ryhmäpörinä koetetaan muistaa pitää yllä.
-  Luonteva paikka ehkä lopuksi, kun eilen oli alkuun.
+  Luonteva paikka ehkä lyhyesti alussa ja pidemmin lopussa.
 
 *** Tilannekatsaus kevääseen 2025
 
@@ -689,7 +698,7 @@ ehdit oppia tämän opintojakson asioista eilisen ja tämän aamun aikana?
   että demo ei ole vielä hyväksytty, vaan se täytyy korjata ja
   palauttaa uudelleen.
 
-- Voiko demoja palauttaa uudelleen, jos esimerkiksi labrapäivässä
+- Voiko demoja palauttaa uudelleen, jos esimerkiksi Koodaamossa
   huomaa, että osaisikin tehdä sen nyt paremmin?
 
   Pitäisi voida kyllä. Jos Moodle-laatikoiden asetukset eivät
@@ -756,10 +765,16 @@ Esimerkki: toistoharjoitteita ja uteliasta kokeilua.
 Tutkitaan ja toistellaan ja ihmetellään: "man fg" ja sitten Ctrl-z
 jobs fg
 
+*** Tauko sopivassa kohdassa, muistetaanpas
+
+Jatketaan tasan 11:20
+
+Opettajat muistaa laittaa mikit päälle sitten... 
+
 *** Aihepiiri: Tekstieditorien opetteleminen
 
 Toivotaan, että ei käytetä karvahattueditoria Nano. Unohda vaikka
-kuullesikaan siitä.
+kuulleesikaan siitä.
 
 Sen sijaan toivotaan, että käytetään ihan aikaa ja energiaa
 kunnollisempien editorien Vim ja Emacs tutoriaaleihin ja
@@ -778,63 +793,14 @@ voisivat näyttää:
 
 Pidemmän päälle voit tehdä oman valintasi näistä editoreista. Tänään
 äänessä olevat opettajat ovat molemmat Emacs-tyyppejä, mutta
-Vim-tyyppejä löytyy henkilökunnasta aika tasapuolisesti.
-
-*** Uusi aihepiiri 2025: Uusin POSIX ja C17 suhteessa edelliseen
-
-Tämän opintojakson materiaaleja on viimeisen vuosikymmenen aina
-pyritty standardoimaan POSIXin uusimpaan käytössä olevaan versioon,
-joka aihepiirivideopankin kertyessä oli vuodelta 2018. Nyt on
-saatavilla 2024-versio, ja sitä tulee seurata ensisijaisesti.
-
-Perusperiaatteet kestävät aikaa, joten aiemmat selitykset ovat täysin
-valideja. Kun kehotetaan, toivottavasti usein, tarkistamaan jokin asia
-standardista itse, niin silloin tarkistetaan tietysti sen päivän
-uusimmasta versiosta. Tämä periaate se vasta aikaa kestääkin!
-
-Standardit päivittyvät hitaasti, mikä on muun muassa hyvä puoli
-niissä.
-
-Standardit mahdollistavat yhteensopivuutta sidosryhmien välillä ja
-myös ajallisesti: standardin mukainen toteutus toimii seuraavan
-standardiversion aikana todennäköisemmin kuin epästandardi, kunhan
-muistetaan vältellä välteltäväksi / hyljeksittäväksi merkittyjä
-ominaisuuksia (englanniksi 'deprecated', yleisesti ottaen suomeksi
-'paheksuttava', 'tuomittava', tekniikan terminologiassa 'vanhentunut',
-'käytöstä poistettu').
-
-Muutama ensimmäisenä mieleen tuleva ero ja korostettava seikka:
-
-- C99 -> C17, eli etsiskelläänpäs vanhan "Serptember draft":in tilalle
-  parempaa iltalukemistoa.
-
-- pistotarkistus, mitä on tapahtunut hyljeksittävälle komennolle
-  'echo' uusimmassa standardissa.
-
-- Lähivuosina (2026 plusmiinus pari) on tällä opintojaksolla hieno
-  mahdollisuus vertailla kahta standardiversiota, mitä siellä on
-  samaa, mitä eri ja miksi (standardin 'rationale' -osiot eli
-  perustelut määritelmävalinnoille).
-
-*** Aihepiiri: Siltaa ohj1, ohj2 -esitiedoista tänne
-
-Ohj2 Demo 10 T 3 mallivastaus Javalla ja sitten komentorivillä. Juttua
-spekseistä Oracle, POSIX, Unicode.
-
-Viesti: Tavoitellaan taitoja nähdä asiat syvältä ja kyetä tekemään
-tehokas palikkapeli tämän päivän tarpeeseen sen lisäksi, että pidetään
-kuitenkin myös laatu ja testaaminen ynnä muu selkärangassa.
-
-*** Tauko sopivassa kohdassa, muistetaanpas
-
-Jatketaan tasan 11:15.
-
-Opettajat muistaa laittaa mikit päälle sitten... 
+Vim-tyyppejä löytyy meidänkin henkilökunnasta aika tasapuolisesti.
 
 *** Ryhmäpörinää
 
 Millä mielellä tästä eteenpäin?
 
+11:52 vedetään yhteen ja sitten lähdetään seuraaviin askareisiin.
+
 *** Ennakkotehtävä viikkoa 2/8 kohti
 
 Kalibrointi etupainotteisemmaksi keväällä 2025:
@@ -862,7 +828,7 @@ Tekemistä:
 
 - Demo 3 voi vilkaista alustavasti, *kun* demo 2:n asiat tuntuvat
   mukavilta ja sisäistetyiltä, mutta *ei ennen*. Maksimoidaan
-  oppimiminen olemala *kiiruhtamatta liikaa*!
+  oppiminen olemala *kiiruhtamatta liikaa*!
 
 Katseltavaa:
 
@@ -891,13 +857,18 @@ Huomioitavaa:
 
 - Vakiomuistutus: **Tee muistiinpanoja!** Se auttaa muistamista ja
   oppimista! Eikä kysymykset unohdu sitten niinä hetkinä, kun on
-  mahdollisuus kysyä .
+  mahdollisuus kysyä livenä.
 
 - Muistutellaanpa, että 5 opintopistettä 8 viikossa tarkoittaa
   keskimäärin 16-17 tuntia viikossa tehokasta tekemistä. Muista tauot
   ja lepo, koska muuten ne varsinaiset tekemisen hetketkään eivät ole
   niin tehokkaita kuin voisivat olla!
 
+
+
+
+* Vuoden 2024 toteuma suunnitelmaksi
+
 ** Luento 5:  (ke 2.4.2025)  (P/J) Muistiinpanojen vertailua
 
 *** TODO Valmistellaan, mitä ehtii ennen luentoa
@@ -957,6 +928,51 @@ Tilannekatsausta:
 - Mitä muuta meneillään.. tsekataan. Ei tullut mieleen, mutta olihan
   tuossakin jo edistystä viime kerralta.
 
+*** Uusi aihepiiri 2025: Uusin POSIX ja C17 suhteessa edelliseen
+
+Tämän opintojakson materiaaleja on viimeisen vuosikymmenen aina
+pyritty standardoimaan POSIXin uusimpaan käytössä olevaan versioon,
+joka aihepiirivideopankin kertyessä oli vuodelta 2018. Nyt on
+saatavilla 2024-versio, ja sitä tulee seurata ensisijaisesti.
+
+Perusperiaatteet kestävät aikaa, joten aiemmat selitykset ovat täysin
+valideja. Kun kehotetaan, toivottavasti usein, tarkistamaan jokin asia
+standardista itse, niin silloin tarkistetaan tietysti sen päivän
+uusimmasta versiosta. Tämä periaate se vasta aikaa kestääkin!
+
+Standardit päivittyvät hitaasti, mikä on muun muassa hyvä puoli
+niissä.
+
+Standardit mahdollistavat yhteensopivuutta sidosryhmien välillä ja
+myös ajallisesti: standardin mukainen toteutus toimii seuraavan
+standardiversion aikana todennäköisemmin kuin epästandardi, kunhan
+muistetaan vältellä välteltäväksi / hyljeksittäväksi merkittyjä
+ominaisuuksia (englanniksi 'deprecated', yleisesti ottaen suomeksi
+'paheksuttava', 'tuomittava', tekniikan terminologiassa 'vanhentunut',
+'käytöstä poistettu').
+
+Muutama ensimmäisenä mieleen tuleva ero ja korostettava seikka:
+
+- C99 -> C17, eli etsiskelläänpäs vanhan "Serptember draft":in tilalle
+  parempaa iltalukemistoa.
+
+- pistotarkistus, mitä on tapahtunut hyljeksittävälle komennolle
+  'echo' uusimmassa standardissa.
+
+- Lähivuosina (2026 plusmiinus pari) on tällä opintojaksolla hieno
+  mahdollisuus vertailla kahta standardiversiota, mitä siellä on
+  samaa, mitä eri ja miksi (standardin 'rationale' -osiot eli
+  perustelut määritelmävalinnoille).
+
+*** Aihepiiri: Siltaa ohj1, ohj2 -esitiedoista tänne
+
+Ohj2 Demo 10 T 3 mallivastaus Javalla ja sitten komentorivillä. Juttua
+spekseistä Oracle, POSIX, Unicode.
+
+Viesti: Tavoitellaan taitoja nähdä asiat syvältä ja kyetä tekemään
+tehokas palikkapeli tämän päivän tarpeeseen sen lisäksi, että pidetään
+kuitenkin myös laatu ja testaaminen ynnä muu selkärangassa.
+
 *** Tilanteen mukaista toimintaa tässä
 
 Keskustellaan luku-, katselu- ja tekemispaketista. Vertaillaan