diff --git a/luentosuunnitelma_2025.org b/luentosuunnitelma_2025.org
index a30669a1cc1d69cc8a7103247a06e2a77562da4a..2964fd49b83a5e1040de091b9190640c6adcd5ba 100644
--- a/luentosuunnitelma_2025.org
+++ b/luentosuunnitelma_2025.org
@@ -718,14 +718,9 @@ Tilannekatsaus:
   jokin merkittävä etappi on saavutettu - esimerkiksi kaikki demo 1:n
   ensimmäiset palautukset tarkastettu.
 
-- Unohtui kait mainita demoista: Niistä tulee numeroarvio, joka **ei
-  vaikuta** kurssiarvosanaan!! Niistä voi ajatella matkan varrella
-  saatavana formatiivisena palautteena, jonka avulla voi fokusoida
-  omaa tekemistään. Hyväksyttyjä demoja **ei tarvitse palauttaa
-  uudestaan**.
-
-- Arvio 0 tarkoittaa, että demo ei ole vielä hyväksytty, vaan se
-  täytyy korjata ja palauttaa uudelleen.
+- Demotarkastuksissa arvio 1-5 on formatiivinen, ei vaikuta kurssin
+  arvosanaan. Arvio 0 tarkoittaa, että demo ei ole vielä hyväksytty,
+  vaan se täytyy korjata ja palauttaa uudelleen.
 
 - Voiko demoja palauttaa uudelleen, jos esimerkiksi labrapäivässä
   huomaa, että osaisikin tehdä sen nyt paremmin?
@@ -736,18 +731,8 @@ Tilannekatsaus:
 
   Aiemmin hyväksyttyä ei siis tarvitse palauttaa uudelleen.
 
-- Jos olen aiempana vuonna tehnyt jo vaikka demot 1 ja 2, mutta sitten
-  jäänytkin kesken, niin kuinka toimin?
-
-  Tee vaan uudelleen - joko se on minuutin homma tai sitten on
-  syytäkin kerrata ja opetella uudestaan.
-
 Kysymyksiä uusia kevään kulusta tänään?
 
-Sitten päästään miettimään, mitä on mielekkäintä tehdä tänään. Muutama
-uusi aihepiirivideo tarvittaneen demo 2:n aloittamisen lisätueksi. Muu
-riippuukin sitten siitä, kuinka paljon on ehditty katsoa ennakkoon...
-
 *** Oppimateriaalista tarkennusta, kertauksena
 
 Kerätään tilannetieto, mitä on, mistä löytyy, ja miten lähestytään:
@@ -785,63 +770,49 @@ Kerätään tilannetieto, mitä on, mistä löytyy, ja miten lähestytään:
   kyseenalaistaminen ja asteittainen korjaaminen.
 
 
+*** Uusi aihepiiri 2025: Uusin POSIX ja C17 suhteessa edelliseen
 
-*** Pikku näätäilyt
-
-Ryhmäkeskustelu 5 minuuttia:
-
-- Mikä jännittää tämän aihepiirin opiskelussa?
+Tämän opintojakson materiaaleja on viimeisen vuosikymmenen aina
+pyritty standardoimaan POSIXin uusimpaan käytössä olevaan versioon,
+joka aihepiirivideopankin kertyessä oli vuodelta 2018. Nyt on
+saatavilla 2024-versio, ja sitä tulee seurata ensisijaisesti.
 
-Yhteenveto ja valmentajien tsemppiviestit nauhoitettiin tauon jälkeen.
+Perusperiaatteet kestävät aikaa, joten aiemmat selitykset ovat täysin
+valideja. Kun kehotetaan, toivottavasti usein, tarkistamaan jokin asia
+standardista itse, niin silloin tarkistetaan tietysti sen päivän
+uusimmasta versiosta. Tämä periaate se vasta aikaa kestääkin!
 
-*** Tauko 12 minuuttia
-
-Jatketaan tasan 11:15.
+Standardit päivittyvät hitaasti, mikä on muun muassa hyvä puoli
+niissä.
 
-Opettajat muistaa laittaa mikit päälle sitten... 
+Standardit mahdollistavat yhteensopivuutta sidosryhmien välillä ja
+myös ajallisesti: standardin mukainen toteutus toimii seuraavan
+standardiversion aikana todennäköisemmin kuin epästandardi, kunhan
+muistetaan vältellä välteltäväksi / hyljeksittäväksi merkittyjä
+ominaisuuksia (englanniksi 'deprecated', yleisesti ottaen suomeksi
+'paheksuttava', 'tuomittava', tekniikan terminologiassa 'vanhentunut',
+'käytöstä poistettu').
 
-*** Yhteenveto päivän keskustelusta: Mikä jännittää aluksi?
+Muutama ensimmäisenä mieleen tuleva ero ja korostettava seikka:
 
-Yhteenvetoa:
+- C99 -> C17, eli etsiskelläänpäs vanhan "Serptember draft":in tilalle
+  parempaa iltalukemistoa.
 
-- Vaikeustason ja työmäärän kehittyminen opintojakson mittaan
+- pistotarkistus, mitä on tapahtunut hyljeksittävälle komennolle
+  'echo' uusimmassa standardissa.
 
-- Liittyen edelliseen: Kun eka demo oli helppo, niin jatkuuko sama vai
-  vaikeutuuko?
+- Lähivuosina (2026 plusmiinus pari) on tällä opintojaksolla hieno
+  mahdollisuus vertailla kahta standardiversiota, mitä siellä on
+  samaa, mitä eri ja miksi (standardin 'rationale' -osiot eli
+  perustelut määritelmävalinnoille).
 
-- Eka demo oli mukavaa, mutta mitenkähän käy jatkossa... jos
-  komentorivin käyttäminen ei ole tuttua...
-
-- Miten vältytään "tuhoisilta komennoilta", joita käytiin ekalla
-  luennolla läpi.. Miten saa korjattua tuhot, jos ja kun käy...
-
-  Tarkennus: Jos olisin linuxin juurihakemistossa, ja suorittaisin
-  täyden poistokomennon, niin estäisikö käyttöoikeudet vahinkojen
-  tapahtumisen?
-
-  Mietittiin asiaa ja todettiin, että EI ESTÄISI vahinkojen
-  tapahtumista omiin tiedostoihin, joihin itsellä on oikeudet. Muiden
-  tiedot ovat turvassa.
-
-  Videolta voi taas katsella, kuinka opettaja hiukan hikoilee, koska
-  vahinko on viretty esimerkin vuoksi yhden näppäimen painalluksen
-  taakse... Mutta saa ilmeisesti vielä olla töissä ensi viikollakin,
-  koska mitään ei tuhoutunut! Vastuullista ja rauhallista
-  työskentelytapaa opetellaan - meidän vaarat ovat joka tapauksessa
-  pienempiä kuin esimerkiksi kemian laboratoriossa myrkkyjen kanssa
-  väsäillessä...
-
-- Miten esitietoni riittävät, kun on mainittu niin monta valinnaista
-  esitieto-opintojaksoa, joista "olisi hyötyä".
-
-- Miten saa pysyttyä tässä mukana, että ei jää jälkeen. Miten löytää
-  aikaa?
+*** Tauko 12 minuuttia
 
-- Laaja aihepiiri - miten onnistuu saamaan ydinasiat käsiin? Tässähän
-  on satoja sivuja materiaalia ja tuhansia sivuja speksiä...
+Jatketaan tasan 11:15.
 
-- Yhtä ryhmää ei jännitä yhtään...
+Opettajat muistaa laittaa mikit päälle sitten... 
 
+*** Yhteenveto päivän keskustelusta: Mikä jännittää aluksi?
 
 *** Seuraava ennakkotehtävä
 
@@ -849,7 +820,7 @@ Luettavaa:
 
 - Luentomonisteen luvut 1-4.
 
-- Demon 2 ohjetekstit.
+- Demojen 2-3 ohjetekstit.
 
 - Huomaa, että myös aiempiin on aina hyvä palata "uusin silmin", kun
   asiat tarkentuvat myöhemmissä kohdissa.
@@ -860,11 +831,14 @@ Tekemistä:
 
 - Demo 2 työn alle.
 
+- Demo 3 olisi hyvä jo vilkaista alustavasti, *kun* demo 2:n asiat
+  tuntuvat mukavilta ja sisäistetyiltä!
+
 Katseltavaa:
 
-- Videot tähän saakka: Luentojen 1-4 kertymä 2024-videoista. Demon 2
-  ohjeisiin ja vähän siitä eteenpäinkin pitkäkestoisista
-  aihepiireistä.
+- Videot tähän saakka: Luentojen 1-4 kertymä 2025-videoista. Ainakin
+  jo demon 3 ohjeisiin asti ja vähän siitä eteenpäinkin
+  pitkäkestoisista aihepiireistä.
 
 Huomioitavaa: