diff --git a/luentosuunnitelma_2025.org b/luentosuunnitelma_2025.org
index 49ee94a39ff5ed8b48dd80a076dcde8b7b84f49a..c482bb3f92c931be0eda74cb2fca8605f2d8c294 100644
--- a/luentosuunnitelma_2025.org
+++ b/luentosuunnitelma_2025.org
@@ -254,15 +254,17 @@ varoitukset on syytä ensin sisäistää! Pidemmän päälle *tutkiva asenne
 ja utelias kokeileminen* on tavoitetilanne koko
 yliopistokoulutuksessa, jota tässäkin nyt täten harjoitetaan.
 
-*** Infoa keväälle 2024
+*** Infoa keväälle 2025
 
 Vakiokohta, mutta tällä kertaa melko tyhjä: Ei mitään uutta muutosta
-tai yllätystä tiedotettavana opintojakson toissapäivänä tapahtuneen
+tai yllätystä tiedotettavana opintojakson eilen tapahtuneen
 alun jälkeen.
 
-Ehkä kannattaa alussa vielä muistuttaa, että tämän luennon ja
-lounastauon jälkeen on ensimmäinen Open labrapäivä. Niitä tulee
-myöhemmin lisää opettajien kevätkalenterin mahdollistamiin lokeroihin.
+Ensi maanantaina yksi kappale Open labrapäivää. Selitys kannattanee
+antaa tässä kohtaa.
+
+Näitä voi tullla myöhemmin lisää opettajien kevätkalenterin
+mahdollistamiin lokeroihin.
 
 *** Vapaaehtoinen tarjonta: Sisussa olevat ryhmät ja ajankohdat
 
@@ -287,57 +289,41 @@ students":
   kun se näyttää olevan tilanteeseen nähden tarpeen tai kun halutaan
   kokeilla jotakin uutta pilottimielessä.
 
-- **"Open labrapäivä"** noin viikoittain: Ajankohta, jolloin opettaja
-  hengaa ilmoitetussa luentosalissa. Voidaan käsitellä tämän
-  opintojakson asioita tai muuta, tai tehdä vaan hiljaa omia
-  hommia. Alkuperäinen ajatus nimen takana oli "Opettajan labrapäivä"
-  hellittelymuodossa, mutta myös tulkinta "Avoin labrapäivä" vastaa
-  toiminnon tavoitetta.
-
-  **Varaamme oikeuden seuraaviin muutoksiin:** Vaihdetaan
-  mahdollisesti osa varauksista pelkästään etänä pidettäväksi, mikäli
-  mikroluokissa paikalla oleva väkimäärä on lähellä nolla. Sillä
-  säästyy tilakustannuksia ja mahdollistuu sekä opettajan että
-  opiskelija etätyöskentlypäivä. Parhaimmillaan meillä on muutenkin
-  molempia, sekä lähi että etä.
-
-  Vaivihkaa pilotoidaan todennäköisesti uudelleen käynnistyvää
-  Koodaamo-toimintaa, joka olisi vastine matematiikan Ratkomolle eli
-  yhteisölliselle demotyöskentelytilanteelle.
-
-- **"Laboratoriotyö"** huhtikuussa: Mahdollisuus tehdä demo 4
-  ryhmätyönä paikan päällä. **Varaamme oikeuden seuraaviin muutoksiin,
-  mutta emme myöskään lupaa toteuttaa niitä:** Mahdollisesti jostakin
-  ryhmätyöajankohdasta tehdään sellainen, että sen keskusteluosiot
-  tallennetaan kertaamista varten ja niiden hyödyksi, jotka eivät
-  päässeet osallistumaan. Mahdollisesti jokin ryhmätyöaika toteutetaan
-  Zoomia ja Breakout-huoneita käyttäen, jotta pidemmän matkan päässä
-  asuvilla olisi tasavertainen mahdollisuus hyödyntää
-  vertaiskeskustelua ajantasaisesti. **Ilmoitamme mahdollisista
-  muutoksista** etukäteen, jotta voit vaihtaa ryhmävalintasi
-  tarvittaessa itselle sopivammaksi. Lähes vuosi sitten tehdyt
-  varaukset ovat aivottomasti tehty copy-paste siitä, miten asia on
-  tähän asti aina tehty eli mikroluokissa 2 tunnin sloteissa.
-
-  TODO: Varmistettava myös keväällä 2024, että Sisu-ryhmät toimivat
-  niin, että ryhmävalintaa voisi niissä vielä vaihtaa... ehkä onnistuu
-  vaikka kurssi on jo käynnissä.. ilmoittelemme, miten tässäkin
-  käy. Itsenäisesti voi tehdä samansisältöisen harjoituksen, jos ei
-  ole helppoa päästä paikalle.  Itsenäisesti tehden menee
-  todennäköisesti useampi tunti.
-
-  Myös paikan päällä tehtävä muoto edellyttää materiaalin omatoimista
+- **"Open labrapäivä"** ajoittain, opettajien aikataulun mukaisesti:
+  Ajankohta, jolloin opettaja hengaa ilmoitetussa
+  luentosalissa. Voidaan käsitellä tämän opintojakson asioita tai
+  muuta, tai tehdä vaan hiljaa omia hommia. Alkuperäinen ajatus nimen
+  takana oli "Opettajan labrapäivä" hellittelymuodossa, mutta myös
+  tulkinta "Avoin labrapäivä" vastaa toiminnon tavoitetta. Yhdistetään
+  vastikään käynnistettyyn Koodaamo-toimintaan, jonka ylösajoa ja
+  mainostusta tässä nyt samalla tehdään!
+
+  Koodaamon on tarkoitus olla IT-tiedekunnan vastine matematiikan
+  Ratkomolle eli yhteisölliselle demotyöskentelytilanteelle.
+
+- **"Laboratoriotyö"** huhtikuun kauniina perjantaina 25.4.2025:
+  Mahdollisuus tehdä demo 4 ryhmätyönä etänä.
+
+  Tänä vuonna tullaan tarjoamaan kyseisenä päivänä 3 vaihtoehtoista 2
+  tunnin aikaikkunaa, joissa voi Zoomin kautta käydä kuittaamassa
+  demon 4.
+
+  Poikkeuksellisesti emme tarjoa fyysisesti mikroluokissa yhdessä
+  tehtävää versiota.
+
+  Demon 4 itsenäinen suoritustapa kannattaa yrittää tehdä jo
+  kyseisellä viikolla kuntoon. Perjantain yhteisistunto on tukiverkko,
+  jossa viimeistään saat varmasti tehtyä. Jos ei millään pääse
+  osallistumaan, voi itsenäistä suoritusta jatkaa normaalisti.
+
+  TODO: Mietittävä keväällä 2025, tarvitaanko jotain Sisu-ryhmiä
+  tälle, vai olisiko vain, että tullaan paikalle kurssin Zoomiin.
+
+  HUOM: paikan päällä tehtävä muoto edellyttää materiaalin omatoimista
   opiskelua ennen ja jälkeen live-kohtaamisen. Suoritusmerkintä
   demosta siis kuitenkin mahdollinen lyhyen läsnäolotuokion
   perusteella.
 
-- **International students** -ryhmä: Oletus on, että tämä perutaan,
-  mikäli tarvitsijoita ei ole. Missään ennakkotiedoissa ei ole luvattu
-  englanninkielistä toteutusta tai suoritusmahdollisuutta
-  keväälle 2024. Paavon vanhana vammana speksi kulkee mukana... never
-  say never - ehkä jossain vaiheessa saatetaan taas tarvita
-  kandikursseja englanniksi syystä tai toisesta...
-
 Luentotallenteella saattaa olla tarkemmat selostukset näiden
 tilaisuuksien roolista. Jos et kuule ja jotakin jäi ylläolevasta
 mietityttämään, pyydä toimittamaan tarkempi transkriptio tai kysy
@@ -347,21 +333,17 @@ kuulo- tai näköaistilla. Korjataan tilanne tarvittaessa.
 
 Kysymyksiä ja toivottavasti vastauksia tähän astisesta:
 
-- Onko Moodlessa näkyvissä olevat demot 1-7 jo miten ajankohtaisia?
+- ... Herääkö tälle vuotta?
 
-  Tämä oli hyvä kysymys ja toimiva aasinsilta seuraavaan aiheeseen,
-  jossa käytiin läpi demojen vedosten tilanne ja myös kaikki muut
-  materiaalilinkit.
+*** Kurssin kustomointi ja käynnistäminen
 
-Siinäpä yleisökysymyksineen tärkeimmät byrokratiasta, vaatimuksista ja
-aikatauluista. Päästäänkö sitten jo byrokratiapullasta kivempiin
-asioihin?
+Kustomoidaan kurssin nettisivu tämän kevään kasvoilla... koreografia
+on suoraan osaamistavoitteiden äärellä: laitteet, tietokoneet,
+sovellukset, pääteyhteys, kuori, komentojono eli skripti.
 
-Lähestyttiin, mutta varsinainen leivonta pääsee alkamaan vasta
-ylihuomenna perjantaina. Aasinsillasta päästiin tsekkaamaan
-kurssisivun linkit seuraavan osion mukaisesti.
+*** Ryhmäpörinää
 
-*** Tutustumista
+Tähän jotain f2f-pörinää!
 
 - Esittelyt: opettajat (ehtivät tulla tutummiksi kurssin mittaan),
   opiskelijat, opiskelijoiden pääaineet
@@ -398,12 +380,6 @@ Pidemmän kaaren tähtäyspisteet:
 
   Katsotaan, miten tänä vuonna käy.
 
-*** Kurssin kustomointi ja käynnistäminen
-
-Kustomoidaan kurssin nettisivu tämän kevään kasvoilla... koreografia
-on suoraan osaamistavoitteiden äärellä: laitteet, tietokoneet,
-sovellukset, pääteyhteys, kuori, komentojono eli skripti.
-
 *** Tauko 10 minuuttia
 
 Jatketaan tasan 11:30.
@@ -520,14 +496,7 @@ toiminnan hetkinä.
 Tässä välissä on lisäksi myös pääsiäistauko, jonka aikana ei ole
 opetusta eikä oleteta tapahtuvan myöskään opiskelua!
 
-
-
-** (Pääsiäistauko)
-
-Tämän opintojakson osalta aktiivista aikaa laskettiin tässä välissä
-noin yksi arkipäivä, eipä siinä paljonkaan asiat ehtineet edetä ...
-
-** Luento 3:  (ke 3.4.2024) Luentomonistetta ja muuta materiaalia päin
+** Luento 3:  (ke 26.3.2025) Luentomonistetta ja muuta materiaalia päin
 
 *** Päivän ja viikon päätavoitteet:
 
@@ -782,7 +751,7 @@ opintopisteen opintojaksoon.
 Muista myös lepo ja tyhjäkäynti! Se auttaa jaksamaan taas toiminnan
 hetkinä.
 
-** Luento 4:  (pe 5.4.2024) Asiassa eteenpäin 
+** Luento 4:  (to 27.3.2025) Asiassa eteenpäin 
 *** Tämän luennon tavoite
 
 - Päivän lopuksi tiedetään, mitä seuraavaksi pitää tehdä ennen
@@ -943,7 +912,7 @@ Huomioitavaa:
   ja lepo, koska muuten ne varsinaiset tekemisen hetketkään eivät ole
   niin tehokkaita kuin voisivat olla!
 
-** Luento 5:  (ke 10.4.2024)  (P/J) Muistiinpanojen vertailua
+** Luento 5:  (ke 2.4.2025)  (P/J) Muistiinpanojen vertailua
 
 *** Päivän ja viikon päätavoitteet:
 
@@ -1091,7 +1060,7 @@ Tällaisten parissa mielellään oltaisiin työskentelemässä:
   16-17 tuntia viikossa tehokasta tekemistä. Muista tauot ja lepo, koska
   muuten ne varsinaiset tekemisen hetket eivät ole enää tehokkaita!
 
-** Luento 6:  (pe 12.4.2024)  (P/J) Karhuluento ("opettajat opettaa")
+** Luento 6:  (to 3.4.2025)  (P/J) Karhuluento ("opettajat opettaa")
 *** Infot keväälle 2024
 
 - Tänään klo 11:50 tulee kollega esittelemään tutkimusta, johon
@@ -1201,8 +1170,7 @@ varsinaista opiskelua lukemalla ja kokeilemalla itse.
 
 
 
-
-** Luento 7:  (ke 17.4.2024) (P/J) Tilanteen mukaista toimintaa
+** Luento 7:  (ke 9.4.2025) (P/J) Tilanteen mukaista toimintaa
 
 Yritetään aina käynnistää mahdollisimman lähelle 14:15! Säädöt
 kestävät joskus, kun ollaan "kiertolaisina" erilaisissa
@@ -1282,7 +1250,7 @@ Pari keinoa omatoimiseen kokeiluun täällä meillä JYU:ssa.
 Tehtiin pari keskustelukierrosta läsnäolijoiden kesken. Tätä ei
 tallennettu.
 
-** Luento 8:  (pe 19.4.2024) (P/J) Tilanteen mukaista toimintaa
+** Luento 8:  (to 10.4.2025) (P/J) Tilanteen mukaista toimintaa
 *** Tämän luennon tavoite
 
 - Päivän lopuksi tiedetään, mitä seuraavaksi pitää tehdä ennen
@@ -1406,8 +1374,12 @@ Opettajan jälkihuomiot:
   tunteita. Perustuu myös siihen, että shokista selviytymiseen on
   tarjolla tukea ja turvaa. Tämäkin keskustelu osa sitä.
 
+** (Pääsiäistauko 14.-21.4.2025)
 
-** Luento 9:  (ke 24.4.2024) (P/J) Tähään karhu, ylihuomenna näätä
+Tämän opintojakson osalta aktiivista aikaa laskettiin tässä välissä
+noin yksi arkipäivä, eipä siinä paljonkaan asiat ehtineet edetä ...
+
+** Luento 9:  (ke 23.4.2025) (P/J) Tähään karhu, ylihuomenna näätä
 
 Mikä "karhuluento"?
 
@@ -1548,7 +1520,7 @@ aihepiirin sisältönä:
 - Eiköhän aihepiiriin saada liittymään käytännön esimerkki jos
   toinenkin standardoinnista, syntakseista, speksin tarkistelusta ym.
 
-** Luento 10: (pe 26.4.2024) (P/J) Tilanteen mukaista toimintaa
+** Luento 10: (to 24.4.2025) (P/J) Tilanteen mukaista toimintaa
 *** Tämän luennon tavoite
 
 - Puolivälin etappi.
@@ -1632,8 +1604,7 @@ Käsiteltävää:
 
 
 
-
-** Luento 11: (ke 2.5.2024) (P/J) Tentin detaljit ja ensimmäinen tärppi
+** Luento 11: (ke 30.4.2025 Vappuaatto!) (P/J) Tentin detaljit ja ensimmäinen tärppi
 
 *** Päivän päätavoitteet:
 
@@ -1807,7 +1778,7 @@ Mallivastauksen käsittely voidaan tehdä nopeasti. Tänään ei tosin
 ollut pakko, kun oltiin ensimmäistä kertaa tärpin parissa ja osa
 porukasta jäi vielä vapaaehtoisesti yliajalle käsittelemään sitä)
 
-** Luento 12: (pe 3.5.2024) (P/J) Tärppejä lisää
+** Luento 12: (ke 7.5.2025) (J) Tärppejä lisää
 *** Tämän päivän agenda
 
 Ryhmätyöpainotus: tenttitärppejä, muistiinpanojen vertailua ja kysymyksiä .
@@ -2114,8 +2085,7 @@ Mallivastauksen käsittely voidaan tehdä nopeasti.)
 
 
 
-
-** Luento 13: (ke 8.5.2024)  (P/J) Muistiinpanojen vertailua ja olan yli havaittua
+** Luento 13: (to 8.5.2025)  (J) Muistiinpanojen vertailua ja olan yli havaittua
 *** Infot keväälle 2024
 
 - Open labrapäivissä on saatu hommia hyvin eteenpäin. Ainakin yksi
@@ -2234,12 +2204,7 @@ assemblerista hahmottaa yleiskuvaa RIP:stä, eli mikä päivittää RIP:tä"
 - Studioyleisö, mukaan lukien kysyjät, tarkkana, että saadaan
   hyödyllistä materiaalia!
 
-** (hep, hep, helatorstai "syö" yhden luentokerran!!)
-
-Välissä ennen seuraavaa kertaa on kuitenkin 3 arkipäivää, eli tasainen
-tahti tarkoittaa kyllä tasaista tekemistä tälläkin välin!
-
-** Luento 14: (ke 15.5.2024)  (P/J) Vesivärikissaluento
+** Luento 14: (ke 14.5.2025)  (J) Vesivärikissaluento
 *** Infot keväälle 2024
 
 - Tavoitetilanne: Demot 1-5 saisi mielellään olla tarkastettu. Mikä
@@ -2328,7 +2293,7 @@ muuttuminen" herättämän jatkokysymyksen kanssa.
 - Linux-palvelimella voi tutkia oikeita karttoja /proc/PID/smap ja
   komennolla pmap
 
-** Luento 15: (pe 17.5.2024) (J) Asiaa eteenpäin
+** Luento 15: (to 15.5.2025) (J) Asiaa eteenpäin
 *** Infot keväälle 2024
 
 Ajankohtaista:
@@ -2467,8 +2432,7 @@ on selvitettävissä.
 Mallivastauksen käsittely voidaan tehdä nopeasti.)
 
 
-
-** Luento 16: (ke 22.5.2024) (P/J) Viimeinen luento
+** Luento 16: (ke 21.5.2025) (J) Viimeinen luento
 *** Infot keväälle 2024
 
 - Jäljellä on tämän lisäksi enää ylihuominen tentti.
@@ -2571,7 +2535,7 @@ Ja sitten vielä jatkettiin sekä läsnä- että etäyleisön kanssa.
 
 
 
-** Tenttiaika: (pe 24.5.2024) (P/J) Klo 8:15-12:15 kotitentti!
+** Tenttiaika: (to 22.5.2025) (J) Klo 8:15-12:15 kotitentti!
 
 Tämä löytyy tentin alkaessa Moodlesta. Olemme valmistautuneet tärpein.
 _Hyvin se menee, ja uusintojakin on tulossa_.