diff --git a/DebugKoe/.idea/.idea.DebugKoe/.idea/.gitignore b/DebugKoe/.idea/.idea.DebugKoe/.idea/.gitignore
new file mode 100644
index 0000000000000000000000000000000000000000..1d49a2780978791b0aa718086bbef5e5a0442a59
--- /dev/null
+++ b/DebugKoe/.idea/.idea.DebugKoe/.idea/.gitignore
@@ -0,0 +1,13 @@
+# Default ignored files
+/shelf/
+/workspace.xml
+# Rider ignored files
+/contentModel.xml
+/modules.xml
+/.idea.DebugKoe.iml
+/projectSettingsUpdater.xml
+# Editor-based HTTP Client requests
+/httpRequests/
+# Datasource local storage ignored files
+/dataSources/
+/dataSources.local.xml
diff --git a/DebugKoe/.idea/.idea.DebugKoe/.idea/indexLayout.xml b/DebugKoe/.idea/.idea.DebugKoe/.idea/indexLayout.xml
new file mode 100644
index 0000000000000000000000000000000000000000..7b08163cebc50fb3e777eea4881b68fcebc10590
--- /dev/null
+++ b/DebugKoe/.idea/.idea.DebugKoe/.idea/indexLayout.xml
@@ -0,0 +1,8 @@
+<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
+<project version="4">
+  <component name="UserContentModel">
+    <attachedFolders />
+    <explicitIncludes />
+    <explicitExcludes />
+  </component>
+</project>
\ No newline at end of file
diff --git a/DebugKoe/.idea/.idea.DebugKoe/.idea/vcs.xml b/DebugKoe/.idea/.idea.DebugKoe/.idea/vcs.xml
new file mode 100644
index 0000000000000000000000000000000000000000..6c0b8635858dc7ad44b93df54b762707ce49eefc
--- /dev/null
+++ b/DebugKoe/.idea/.idea.DebugKoe/.idea/vcs.xml
@@ -0,0 +1,6 @@
+<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
+<project version="4">
+  <component name="VcsDirectoryMappings">
+    <mapping directory="$PROJECT_DIR$/.." vcs="Git" />
+  </component>
+</project>
\ No newline at end of file
diff --git a/DebugKoe/DebugKoe.sln b/DebugKoe/DebugKoe.sln
new file mode 100644
index 0000000000000000000000000000000000000000..1a471c597ed6e4c7c35e99eb50aec50b51c093a6
--- /dev/null
+++ b/DebugKoe/DebugKoe.sln
@@ -0,0 +1,10 @@
+
+Microsoft Visual Studio Solution File, Format Version 12.00
+Global
+	GlobalSection(SolutionConfigurationPlatforms) = preSolution
+		Debug|Any CPU = Debug|Any CPU
+		Release|Any CPU = Release|Any CPU
+	EndGlobalSection
+	GlobalSection(ProjectConfigurationPlatforms) = postSolution
+	EndGlobalSection
+EndGlobal
diff --git a/KelaCombat/KelaCombatTesti/KelaCombatTesti.cs b/KelaCombat/KelaCombatTesti/KelaCombatTesti.cs
index 963d0b79381d74e4264125229a7625559301d245..e0b2aed0301ef6d0bdedd6ce9c30d54c8fcbc66b 100644
--- a/KelaCombat/KelaCombatTesti/KelaCombatTesti.cs
+++ b/KelaCombat/KelaCombatTesti/KelaCombatTesti.cs
@@ -36,7 +36,9 @@ namespace KelaCombatTesti;
         
         
       
-
+        /// <summary>
+        /// 
+        /// </summary>
         public override void Begin()
         {
             LuoKentta();
@@ -50,23 +52,14 @@ namespace KelaCombatTesti;
             //Ajastin, joka lisää uuden vihollisen joka 5. sekunti 
             Timer.CreateAndStart(5.0, LisaaVihollinen); 
             
-            // Törmäyksen käsittelijä, mitä tapahtuu, kun pelaaja osuu kelabotiin 
-            //Siis pelaajan elämien väheneminen VahnigoitaPelaajaa-aliohjelman mukaisesti 
-            AddCollisionHandler(pelaaja, "Kelabotti", VahingoitaPelaajaa);
+          
             
             //kelabotin elämien väheneminen VahingoitaKelabottia aliohjelman mukaisesti
             //AddCollisionHandler(Kelabotti, "Pesismaila", VahingoitaKelabottia);
 
-            
-            
-           
         
             Camera.Follow(pelaaja);
             
-            
-
-            
-            
             Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikuVasemmalle, null, new Vector());
             Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikuOikealle, null, new Vector());
             Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Hyppaa, null, new Vector());
@@ -95,7 +88,9 @@ namespace KelaCombatTesti;
         }
         
         
-
+        /// <summary>
+        /// Tässä luodaan pelikenttä
+        /// </summary>
         void LuoKentta()
         {
          
@@ -127,7 +122,13 @@ namespace KelaCombatTesti;
             pelaaja = LuoPelaaja(500.0, 0.0);
 
         }
-     
+        
+        /// <summary>
+        /// Aliohjelma, jossa luodaan pelaaja
+        /// </summary>
+        /// <param name="x">pelaajan x-koordinaatti</param>
+        /// <param name="y">pelaajan y-koordinaatti</param>
+        /// <returns>pelaaja</returns>
         PlatformCharacter LuoPelaaja(double x, double y)
         {
             PlatformCharacter pelaaja = new PlatformCharacter(50.0, 100.0);
@@ -137,13 +138,18 @@ namespace KelaCombatTesti;
             pelaaja.Color = Color.Black;
             pelaaja.X = x;
             pelaaja.Y = y;
-            ; // Alussa on 5 elämää 
+            // Törmäyksen käsittelijä, mitä tapahtuu, kun pelaaja osuu kelabotiin 
+            //Siis pelaajan elämien väheneminen VahnigoitaPelaajaa-aliohjelman mukaisesti 
+            AddCollisionHandler(pelaaja, "Kelabotti", VahingoitaPelaajaa);
             
             Add(pelaaja);
             
             return pelaaja;
         }
-
+        
+        /// <summary>
+        /// Aliohjelma, joka luo pelaajalle elämälaskurin ja sen nimen: "Mielenterveys"
+        /// </summary>
         void LuoElamalaskuri()
         {
             pelaajanelamaLaskuri = new DoubleMeter(100.0);
@@ -159,7 +165,7 @@ namespace KelaCombatTesti;
             elamapalkki.BorderColor = Color.Black;
             Label tekstikentta = new Label(200, 10, "Mielenterveys");
             tekstikentta.X = Screen.Left + 100;
-            tekstikentta.Y = Screen.Bottom + 80;
+            tekstikentta.Y = Screen.Bottom + 70;
             tekstikentta.Font = new Font(20);
             Add(tekstikentta);
             Add (elamapalkki);
@@ -167,34 +173,30 @@ namespace KelaCombatTesti;
         }
 
        
-
+        /// <summary>
+        /// Aliohjelma, joka käsittelee pelaajan kuoleman ja ilmoittaa pelin loppumisen
+        /// </summary>
         void ElamaLoppui()
         {
-            Label Kuolema = new Label(800, 40, "Toimeentulohakemus hylätty.");
+            Label Kuolema = new Label(800, 60, "Toimeentulohakemus hylätty.");
             Kuolema.Y = 140;
             Kuolema.Font = new Font(60);
             Kuolema.TextColor = Color.Red;
-            Kuolema.Color = Color.Black;
+            //Kuolema.Color = Color.Black;
             Add(Kuolema);
-            //Kuolema.X = Screen.Left + 0;
-            //Kuolema.Y = Screen.Bottom + 0;
-            pelaaja.Destroy();
         }
         
-       
-       
-       
-      
-
 
-
-        // Tässä luodaan uusi fysiikkaolio, Pesismaila
-        //Tämä toimii pelaajan lyöntinä (samalla määritellään ase)
-        //
-        void LuoPesismaila(Vector koko, PlatformCharacter liitettava)
+        /// <summary>
+        /// Tässä luodaan uusi fysiikkaolio, Pesismaila
+        //Tämä toimii pelaajan lyöntinä (samalla määritellään ase.
+        /// </summary>
+        /// <param name="koko">Pesismailan koko</param>
+        /// <param name="pelaaja">kohde, johon Pesismaila liitetään, eli pelaaja</param>
+        void LuoPesismaila(Vector koko, PlatformCharacter pelaaja)
         {
             PhysicsObject Pesismaila = new PhysicsObject(koko.X, koko.Y);
-            Pesismaila.Position = liitettava.Position + new Vector(80*liitettava.FacingDirection.GetVector().X, 10);
+            Pesismaila.Position = pelaaja.Position + new Vector(80*pelaaja.FacingDirection.GetVector().X, 10);
             Pesismaila.CollisionIgnoreGroup = 1;
             Pesismaila.Mass = 1;
             Pesismaila.Tag = "Pesismaila";
@@ -208,8 +210,10 @@ namespace KelaCombatTesti;
         }
 
         
-        
-        //Tämä funktio luo Kelabotti-vihun ja sille annetaan pelaajan seuraamis aivot
+        /// <summary>
+        /// Tämä funktio luo Kelabotti-vihun ja sille annetaan pelaajan seuraamis aivot
+        /// </summary>
+        /// <returns>Kelabotti</returns>
         PlatformCharacter LuoKelabotti()
         {
             PlatformCharacter Kelabotti = new PlatformCharacter(80.0, 80.0);
@@ -228,7 +232,9 @@ namespace KelaCombatTesti;
             return Kelabotti;
             
         }
-        
+        /// <summary>
+        /// Lisää Kelabotteja
+        /// </summary>
         void LisaaVihollinen() 
         { 
             Random rand = new Random(); 
@@ -236,7 +242,11 @@ namespace KelaCombatTesti;
             double y = rand.Next(-200, 200); // Satunnainen Y-koordinaatti 
             LuoKelabotti(); // Luodaan uusi vihollinen satunnaiseen paikkaan
         } 
-        
+        /// <summary>
+        /// Tämä aliohjelma käsittlee sen, kun pelaaja osuu Kelabottiin
+        /// </summary>
+        /// <param name="pelaaja">pelaajahahmo</param>
+        /// <param name="Kelabotti">pelin vihu; Kelabotti</param>
         void VahingoitaPelaajaa(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject Kelabotti)
         {
             int luku = RandomGen.NextInt(19, 34);
@@ -246,11 +256,12 @@ namespace KelaCombatTesti;
             if (pelaajanelamaLaskuri.Value <= 0) //jos laskuri menee nollaan... 
             { 
                 pelaaja.Destroy(); //...ja pelaaja tuhotaan
+                //Pesismaila.Destroy();//...myös pesismaila
             } 
             
         } 
         
-        
+        //tää ei toimi vielä
         void VahingoitaKelabottia(PhysicsObject Kelabotti, PhysicsObject Pesismaila) 
         { 
             Kelabotinelamalaskuri.Value--; // Vähentää kelabotin elämää yhdellä 
@@ -259,19 +270,36 @@ namespace KelaCombatTesti;
                 Kelabotti.Destroy(); //...ja kelabotti tuhotaan
             } 
         } 
-        
+        /// <summary>
+        /// Luo pistelaskurin pisteille, joita saa kun hakkaa kelabotteja
+        /// </summary>
         void LuoPistelaskuri() 
         { 
+            
+            Label opintoNopat = new Label(150, 50, "Opintonopat:");
+            opintoNopat.X = Screen.Left + 100;
+            opintoNopat.Y = Screen.Bottom + 93;
+            opintoNopat.Font = new Font(20);
+            opintoNopat.TextColor = Color.Black;
+            Add(opintoNopat);
+            
             pisteet = new IntMeter(0); // Aloitetaan nollasta 
             pisteNaytto = new Label(); 
-            pisteNaytto.X = Screen.Left + 100;  
-            pisteNaytto.Y = Screen.Top - 50;  
-            pisteNaytto.TextColor = Color.White; 
-            pisteNaytto.Font = Font.Default; 
+            pisteNaytto.X = Screen.Left + 170;  
+            pisteNaytto.Y = Screen.Bottom + 95;  
+            pisteNaytto.TextColor = Color.OrangeRed; 
+            pisteNaytto.Font = new Font(20); 
             pisteNaytto.BindTo(pisteet); // Päivitetään teksti automaattisesti 
             Add(pisteNaytto);
+            
+            
         } 
         
+        /// <summary>
+        /// Käsittelee kelabotin tuhoamisen ja antaa siitö pisteitä
+        /// </summary>
+        /// <param name="pelaaja">pelaajahahmo</param>
+        /// <param name="kelabotti">pelin vihu; Kelabotti</param>
         void KunVihollinenTuhoutuu(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kelabotti) 
         { 
             pisteet.Value += 100; // Lisää esim. 100 pistettä, kun botti tuhotaan