diff --git a/KelaCombat/KelaCombatTesti/Content/kentta1.png b/KelaCombat/KelaCombatTesti/Content/kentta1.png
new file mode 100644
index 0000000000000000000000000000000000000000..496e9698dbff8ccc88faaaa707c8d8927ce83088
Binary files /dev/null and b/KelaCombat/KelaCombatTesti/Content/kentta1.png differ
diff --git a/KelaCombat/KelaCombatTesti/Content/tiiliseina.png b/KelaCombat/KelaCombatTesti/Content/tiiliseina.png
new file mode 100644
index 0000000000000000000000000000000000000000..a864a3ccf19b7402387dc606d7a5f3ba5008c907
Binary files /dev/null and b/KelaCombat/KelaCombatTesti/Content/tiiliseina.png differ
diff --git a/KelaCombat/KelaCombatTesti/KelaCombatTesti.cs b/KelaCombat/KelaCombatTesti/KelaCombatTesti.cs
index e0b2aed0301ef6d0bdedd6ce9c30d54c8fcbc66b..0c9117c6bcdfa2cae7f1f2350c4574b47126142a 100644
--- a/KelaCombat/KelaCombatTesti/KelaCombatTesti.cs
+++ b/KelaCombat/KelaCombatTesti/KelaCombatTesti.cs
@@ -21,9 +21,12 @@ namespace KelaCombatTesti;
     {
         PlatformCharacter pelaaja;
         PhysicsObject Pesismaila;
+        PhysicsObject Viinapullo;
         PlatformCharacter Kelabotti;
-        private Image KelabottiKuva = LoadImage("Kelabotti");
-        private Image PelaajaKuva = LoadImage("Pelaaja.png");
+        private Image TiiliseinaKuva = LoadImage("tiiliseina");
+        Image KelabottiKuva = LoadImage("Kelabotti");
+        Image PelaajaKuva = LoadImage("Pelaaja.png");
+        List<PhysicsObject> spawnipaikat = new List<PhysicsObject>(); // tässä listataan mahdolliset paikat, johon kelabotti voi spawnaa. Lista pitää sisällään spawnereita.
         
         //IntMeter edustaa muuttujia, jotka voivat kasvaa tai vähentyä tietyllä tavalla 
         IntMeter pisteet;  //pelaajan keräämät pisteet 
@@ -42,17 +45,12 @@ namespace KelaCombatTesti;
         public override void Begin()
         {
             LuoKentta();
-            LuoKelabotti();
             LuoElamalaskuri();
-            
-            
             LuoPistelaskuri(); // Alustetaan pistelaskuri 
             
             
             //Ajastin, joka lisää uuden vihollisen joka 5. sekunti 
-            Timer.CreateAndStart(5.0, LisaaVihollinen); 
-            
-          
+           
             
             //kelabotin elämien väheneminen VahingoitaKelabottia aliohjelman mukaisesti
             //AddCollisionHandler(Kelabotti, "Pesismaila", VahingoitaKelabottia);
@@ -93,58 +91,84 @@ namespace KelaCombatTesti;
         /// </summary>
         void LuoKentta()
         {
-         
-            Level.BackgroundColor = Color.Pink;
+
+            Level.Background.CreateGradient(Color.DarkGray, Color.Blue);
             Gravity = new Vector(0, -981.0);
             
-            PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
-            vasenReuna.Restitution = 0.0;
-            vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
-            vasenReuna.IsVisible = false;
-
-            PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
-            oikeaReuna.Restitution = 0.0;
-            oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
-            oikeaReuna.IsVisible = false;
-
-            PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
-            ylaReuna.Restitution = 0.0;
-            ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
-            ylaReuna.IsVisible = false;
-
-            PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
-            alaReuna.Restitution = 1.0;
-            alaReuna.IsVisible = true;
-            alaReuna.KineticFriction = 0.0;
-            alaReuna.Color = Color.Gray;
+           
+            // pelissä kentät luodaan piirtämällä pikseleitä. Pikselin väri kuvaa aina jotain tiettyä asiaa kentällä
+            // ruutu = pikseli
+            ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta1");
+            
+            ruudut.SetTileMethod(Color.Lime, LuoPelaaja); //LIME pikseli on pelaaja
+            ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); //MUSTA on tiiliseinää
+            ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoKelabottiSpawni); //PUNAISEEN voi spawnaa vihu
+            ruudut.SetTileMethod(Color.SkyBlue, LuoViinapullo); //VAALEANSNISET on pelaajaa parantavia viinapulloja
+            
+            ruudut.Execute(70, 70);
 
+            
+            
+            
+            Timer.CreateAndStart(5.0, LuoKelabotti);
+        }
+        //tämä aliohjelma luo tiili-palikoita, joista kenttä (tällä hetkellä) rakentuu
+        void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
+        {
+            PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
+            taso.Position = paikka;
+            taso.CollisionIgnoreGroup = 2;
+            taso.Color = Color.Gray;
+            taso.Image = TiiliseinaKuva;
+            Add(taso);
+        }
+        //tämä aliohjelma luo pelaajaa parantavan viinapllon
+        void LuoViinapullo(Vector paikka, double x, double y)
+        {
+            Viinapullo = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 20);
+            Viinapullo.Position = paikka;
+            Viinapullo.Color = Color.White;
+            Viinapullo.Tag = "Viinapullo";
+            Add(Viinapullo);
 
-            pelaaja = LuoPelaaja(500.0, 0.0);
+        }
 
+        //tämä aliohjelma luo "haamupalikan" jonka sijaintiin kelabotti myöhemmin luodaan
+        void LuoKelabottiSpawni(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
+        {
+            PhysicsObject BottiSpawni = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
+            BottiSpawni.Position = paikka;
+            BottiSpawni.CollisionIgnoreGroup = 1;
+            BottiSpawni.IsVisible = false;
+            BottiSpawni.IgnoresGravity = true;
+            Add(BottiSpawni, -1);
+            spawnipaikat.Add(BottiSpawni);
         }
         
+      
         /// <summary>
         /// Aliohjelma, jossa luodaan pelaaja
         /// </summary>
         /// <param name="x">pelaajan x-koordinaatti</param>
         /// <param name="y">pelaajan y-koordinaatti</param>
         /// <returns>pelaaja</returns>
-        PlatformCharacter LuoPelaaja(double x, double y)
+        void LuoPelaaja(Vector paikka, double x, double y)
         {
-            PlatformCharacter pelaaja = new PlatformCharacter(50.0, 100.0);
+            pelaaja = new PlatformCharacter(50.0, 100.0);
             pelaaja.Image = PelaajaKuva;
             pelaaja.Mass = 1.0;
             pelaaja.Shape = Shape.Rectangle;
             pelaaja.Color = Color.Black;
-            pelaaja.X = x;
-            pelaaja.Y = y;
+            pelaaja.Position = paikka;
+            pelaaja.CollisionIgnoreGroup = 1;
+          
             // Törmäyksen käsittelijä, mitä tapahtuu, kun pelaaja osuu kelabotiin 
             //Siis pelaajan elämien väheneminen VahnigoitaPelaajaa-aliohjelman mukaisesti 
             AddCollisionHandler(pelaaja, "Kelabotti", VahingoitaPelaajaa);
+            AddCollisionHandler(pelaaja, "Viinapullo", ParannaPelaajaa);
             
             Add(pelaaja);
             
-            return pelaaja;
         }
         
         /// <summary>
@@ -168,9 +192,10 @@ namespace KelaCombatTesti;
             tekstikentta.Y = Screen.Bottom + 70;
             tekstikentta.Font = new Font(20);
             Add(tekstikentta);
-            Add (elamapalkki);
+            Add(elamapalkki);
 
         }
+        
 
        
         /// <summary>
@@ -214,14 +239,16 @@ namespace KelaCombatTesti;
         /// Tämä funktio luo Kelabotti-vihun ja sille annetaan pelaajan seuraamis aivot
         /// </summary>
         /// <returns>Kelabotti</returns>
-        PlatformCharacter LuoKelabotti()
+        void LuoKelabotti()
         {
+            Jypeli.PhysicsObject spawni = spawnipaikat[RandomGen.NextInt(spawnipaikat.Count)];
             PlatformCharacter Kelabotti = new PlatformCharacter(80.0, 80.0);
             Kelabotti.Color = Color.Orange;
             Kelabotti.Image = KelabottiKuva;
             Kelabotti.MirrorImage();
             Kelabotinelamalaskuri = new IntMeter(5); // Alussa on 5 elämää 
             Kelabotti.Tag = "Kelabotti";
+            Kelabotti.Position = spawni.Position;
             Add(Kelabotti);
             
             
@@ -229,19 +256,10 @@ namespace KelaCombatTesti;
             seuraajanAivot.Speed = 100;
 
             Kelabotti.Brain = seuraajanAivot;
-            return Kelabotti;
+           
             
         }
-        /// <summary>
-        /// Lisää Kelabotteja
-        /// </summary>
-        void LisaaVihollinen() 
-        { 
-            Random rand = new Random(); 
-            double x = rand.Next(-400, 400); // Satunnainen X-koordinaatti 
-            double y = rand.Next(-200, 200); // Satunnainen Y-koordinaatti 
-            LuoKelabotti(); // Luodaan uusi vihollinen satunnaiseen paikkaan
-        } 
+       
         /// <summary>
         /// Tämä aliohjelma käsittlee sen, kun pelaaja osuu Kelabottiin
         /// </summary>
@@ -259,8 +277,24 @@ namespace KelaCombatTesti;
                 //Pesismaila.Destroy();//...myös pesismaila
             } 
             
-        } 
+        }
         
+        //tämä aliohjelma määrää, mitä käy, kun pelaaja koskee viinapulloa
+
+        void ParannaPelaajaa(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject Viinapullo)
+        {
+            //Viinapullo.CollisionIgnoreGroup = 1;
+            
+            if (pelaajanelamaLaskuri.Value < 90)
+            {
+                //Viinapullo.CollisionIgnoreGroup = 0;
+                pelaajanelamaLaskuri.Value = pelaajanelamaLaskuri.Value + 20;
+                Viinapullo.Destroy();
+            }
+            
+            
+        }
+
         //tää ei toimi vielä
         void VahingoitaKelabottia(PhysicsObject Kelabotti, PhysicsObject Pesismaila) 
         { 
diff --git a/KelaCombat/KelaCombatTesti/KelaCombatTesti.csproj b/KelaCombat/KelaCombatTesti/KelaCombatTesti.csproj
index 1e0a6fd54520eafb4dd06c4d897f908bc083afd6..5b7d0165a39a8f55e2f7ac904c7b000bd42d464e 100644
--- a/KelaCombat/KelaCombatTesti/KelaCombatTesti.csproj
+++ b/KelaCombat/KelaCombatTesti/KelaCombatTesti.csproj
@@ -20,6 +20,12 @@
       <None Update="Content\Kelabotti.png">
         <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory>
       </None>
+      <None Update="Content\kentta1.png">
+        <CopyToOutputDirectory>Always</CopyToOutputDirectory>
+      </None>
+      <None Update="Content\tiiliseina.png">
+        <CopyToOutputDirectory>Always</CopyToOutputDirectory>
+      </None>
     </ItemGroup>
 
 </Project>