diff --git a/KelaCombat/KelaCombatTesti/KelaCombatTesti.cs b/KelaCombat/KelaCombatTesti/KelaCombatTesti.cs
index 23ac2c5a23cc96bcb514246f315017330181aebb..963d0b79381d74e4264125229a7625559301d245 100644
--- a/KelaCombat/KelaCombatTesti/KelaCombatTesti.cs
+++ b/KelaCombat/KelaCombatTesti/KelaCombatTesti.cs
@@ -1,5 +1,7 @@
 using System;
 using System.Collections.Generic;
+using System.Net.Mime;
+using System.Security.Cryptography;
 using FarseerPhysics.Dynamics.Joints;
 using Jypeli;
 using Jypeli.Assets;
@@ -25,11 +27,12 @@ namespace KelaCombatTesti;
         
         //IntMeter edustaa muuttujia, jotka voivat kasvaa tai vähentyä tietyllä tavalla 
         IntMeter pisteet;  //pelaajan keräämät pisteet 
-        IntMeter pelaajanelamaLaskuri; //pelaajan elämät
+        DoubleMeter pelaajanelamaLaskuri; //pelaajan elämät
         IntMeter Kelabotinelamalaskuri; //kelabotin elämät
         
         //Label = tekstielementti, joka näytetään pelissä 
         Label pisteNaytto; //pisteiden näyttäminen ruudulla 
+
         
         
       
@@ -38,6 +41,7 @@ namespace KelaCombatTesti;
         {
             LuoKentta();
             LuoKelabotti();
+            LuoElamalaskuri();
             
             
             LuoPistelaskuri(); // Alustetaan pistelaskuri 
@@ -52,10 +56,13 @@ namespace KelaCombatTesti;
             
             //kelabotin elämien väheneminen VahingoitaKelabottia aliohjelman mukaisesti
             //AddCollisionHandler(Kelabotti, "Pesismaila", VahingoitaKelabottia);
+
+            
             
            
         
-            Camera.Follow(pelaaja); 
+            Camera.Follow(pelaaja);
+            
             
 
             
@@ -86,6 +93,8 @@ namespace KelaCombatTesti;
                 pelaaja.Jump(300.0);
             }
         }
+        
+        
 
         void LuoKentta()
         {
@@ -115,7 +124,7 @@ namespace KelaCombatTesti;
             alaReuna.Color = Color.Gray;
 
 
-            pelaaja = LuoPelaaja(0.0, 0.0);
+            pelaaja = LuoPelaaja(500.0, 0.0);
 
         }
      
@@ -128,15 +137,57 @@ namespace KelaCombatTesti;
             pelaaja.Color = Color.Black;
             pelaaja.X = x;
             pelaaja.Y = y;
-            pelaajanelamaLaskuri = new IntMeter(5); // Alussa on 5 elämää 
+            ; // Alussa on 5 elämää 
             
             Add(pelaaja);
             
             return pelaaja;
         }
+
+        void LuoElamalaskuri()
+        {
+            pelaajanelamaLaskuri = new DoubleMeter(100.0);
+            pelaajanelamaLaskuri.MaxValue = 100;
+            pelaajanelamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui;
+
+            ProgressBar elamapalkki = new ProgressBar(150, 18);
+            elamapalkki.X = Screen.Left + 110;
+            elamapalkki.Y = Screen.Bottom + 50;
+            elamapalkki.BindTo(pelaajanelamaLaskuri);
+            elamapalkki.Color = Color.Red;
+            elamapalkki.BarColor = Color.Green;
+            elamapalkki.BorderColor = Color.Black;
+            Label tekstikentta = new Label(200, 10, "Mielenterveys");
+            tekstikentta.X = Screen.Left + 100;
+            tekstikentta.Y = Screen.Bottom + 80;
+            tekstikentta.Font = new Font(20);
+            Add(tekstikentta);
+            Add (elamapalkki);
+
+        }
+
+       
+
+        void ElamaLoppui()
+        {
+            Label Kuolema = new Label(800, 40, "Toimeentulohakemus hylätty.");
+            Kuolema.Y = 140;
+            Kuolema.Font = new Font(60);
+            Kuolema.TextColor = Color.Red;
+            Kuolema.Color = Color.Black;
+            Add(Kuolema);
+            //Kuolema.X = Screen.Left + 0;
+            //Kuolema.Y = Screen.Bottom + 0;
+            pelaaja.Destroy();
+        }
         
+       
+       
+       
       
-        
+
+
+
         // Tässä luodaan uusi fysiikkaolio, Pesismaila
         //Tämä toimii pelaajan lyöntinä (samalla määritellään ase)
         //
@@ -165,7 +216,7 @@ namespace KelaCombatTesti;
             Kelabotti.Color = Color.Orange;
             Kelabotti.Image = KelabottiKuva;
             Kelabotti.MirrorImage();
-            //Kelabotinelamalaskuri = new IntMeter(5); // Alussa on 5 elämää 
+            Kelabotinelamalaskuri = new IntMeter(5); // Alussa on 5 elämää 
             Kelabotti.Tag = "Kelabotti";
             Add(Kelabotti);
             
@@ -186,15 +237,17 @@ namespace KelaCombatTesti;
             LuoKelabotti(); // Luodaan uusi vihollinen satunnaiseen paikkaan
         } 
         
-        void VahingoitaPelaajaa(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject Kelabotti) 
-        { 
-            pelaajanelamaLaskuri.Value--; // Vähentää pelaajan elämää yhdellä 
-            MessageDisplay.Add("Osuma! Elämät jäljellä: " + pelaajanelamaLaskuri.Value); 
+        void VahingoitaPelaajaa(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject Kelabotti)
+        {
+            int luku = RandomGen.NextInt(19, 34);
+            pelaajanelamaLaskuri.Value = pelaajanelamaLaskuri - luku; // Vähentää pelaajan elämää satunnaisen määrän
+            //MessageDisplay.Add("Osuma! Elämät jäljellä: " + pelaajanelamaLaskuri.Value); 
+            
             if (pelaajanelamaLaskuri.Value <= 0) //jos laskuri menee nollaan... 
             { 
-                MessageDisplay.Add("Game Over!"); //peli päätyyy... 
-                pelaaja.Destroy(); //...ja pelaaja tuhotaan 
+                pelaaja.Destroy(); //...ja pelaaja tuhotaan
             } 
+            
         }