diff --git a/Escape/Escape/Escape.cs b/Escape/Escape/Escape.cs
index d9acea3f84af87e3acbdd44324d12225baeb0fda..0b6e9b8ac696aa8f1b58b307e8c7db8fd9baa96e 100644
--- a/Escape/Escape/Escape.cs
+++ b/Escape/Escape/Escape.cs
@@ -8,7 +8,7 @@ using Jypeli.Widgets;
 namespace Escape;
 
 /// @author annilehtinen
-/// @version 30.03.2025 / 2
+/// @version 30.03.2025 / 3
 /// <summary>
 /// Peli, jossa pelaajaan tavoitteena on vältellä vastustajaa (Barkov) ja kerätä kiekkoja saadakseen pisteitä.
 /// </summary>
@@ -22,7 +22,7 @@ public class Escape : PhysicsGame
         PhysicsObject player = AddPlayer(this);
         SetControls(player);
 
-        PhysicsObject barkov = AddBarkov(this);
+        PhysicsObject barkov = AddBarkov(this, player);
         AddCollisionHandler(player, barkov, Tackle);
         
         AddCollisionHandler(player, "puck", CollectPuck);
@@ -34,6 +34,7 @@ public class Escape : PhysicsGame
     /// <summary>
     /// Peliohjainten asettaminen pelaajalle
     /// </summary>
+    /// <param name="player">Hahmo, jolle ohjainkomennot lisätään</param>
     void SetControls(PhysicsObject player)
     {
         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, MovePlayer, "Liikuta pelaajaa eteenpäin", player);
@@ -55,6 +56,8 @@ public class Escape : PhysicsGame
     {
         PhysicsObject player = new PhysicsObject(40, 40);
         player.Image = LoadImage("player.png");
+        player.X = -450;
+        player.Y = 0;
         player.CanRotate = false;
         player.LinearDamping = 0.95;
         
@@ -67,13 +70,22 @@ public class Escape : PhysicsGame
     /// Lisää "vihollisen" eli Barkovin pelikentälle
     /// </summary>
     /// <param name="game">Peli, johon hahmo lisätään</param>
+    /// <param name="target">Kohde, jota Barkov seuraa (pelaajan hahmo)</param>
     /// <returns>Barkov</returns>
-    static PhysicsObject AddBarkov(PhysicsGame game)
+    static PhysicsObject AddBarkov(PhysicsGame game, PhysicsObject target)
     {
         PhysicsObject barkov = new PhysicsObject(50, 50);
         barkov.Image = LoadImage("Barkov.png");
-        barkov.X = 60;
-        barkov.Y = -60;
+        barkov.X = 450;
+        barkov.Y = 0;
+        
+        FollowerBrain barkovBrain = new FollowerBrain(target);
+        barkovBrain.DistanceFar = 600;
+        barkovBrain.Speed = 50;
+        barkovBrain.Active = true;
+        barkovBrain.TurnWhileMoving = true;
+        barkov.Brain = barkovBrain;
+        
         game.Add(barkov);
         return barkov;
     } 
@@ -105,6 +117,7 @@ public class Escape : PhysicsGame
     /// <summary>
     /// Pelaajan liikuttaminen eteenpäin (myöhemmin animaation kanssa)
     /// </summary>
+    /// <param name="player">Hahmo, jota liikutetaan</param>
     void MovePlayer(PhysicsObject player)
     {
         int playerSpeed = 10;
diff --git a/Escape/Escape/Escape.csproj b/Escape/Escape/Escape.csproj
index ea11e7162193d2724dc54985fab0c0af7411f748..813b8b5cc9b35884a59ffcab2f4083293a0fcc16 100644
--- a/Escape/Escape/Escape.csproj
+++ b/Escape/Escape/Escape.csproj
@@ -41,6 +41,9 @@
       <None Update="Content\puck3.png">
         <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory>
       </None>
+      <None Update="Content\Barkov_peili.png">
+        <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory>
+      </None>
     </ItemGroup>
 
 </Project>